Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Nexus Shifter - Forum Wereldfietser

Gazelle Nexus Shifter

Beste mensen,
Ik wil mijn 'oude' fiets repareren maar ik heb een probleem met de shifter. Hoe heet het onderdeel waar het nokje in komt bij de naaf? De kabel loopt naar onderen en dat plaatje waar hij dus in klikt dat hoort vgm normaal te draaien maar het zit helemaal los niet meer vast aan het wiel dus als je de as eruit zou halen zou hij er gewoon af vallen. Is dit los te vervangen of is de hele shifter kapot? Ik zal straks een foto maken.
Alvast bedankt!
Zoek is op cassette joint
Is dit wat je bedoelt?
Of bedoel je echt bij de shifter.

Als het de cassette joint is. Deze is te vervangen. Maar ik zou eerst kijken of hij niet los is geschoten.
Dus wiel demonteren. Filmpje zoeken op youtube hoe dat ding vast hoort te zitten. En kijken of dat nog helpt.
Type naaf s.v.p en type shifter. Er staan typenummers op!
M276 schreef:
zo 16 aug, 2020 14:55
Zoek is op cassette joint
Is dit wat je bedoelt?
Of bedoel je echt bij de shifter.

Als het de cassette joint is. Deze is te vervangen. Maar ik zou eerst kijken of hij niet los is geschoten.
Dus wiel demonteren. Filmpje zoeken op youtube hoe dat ding vast hoort te zitten. En kijken of dat nog helpt.
Ja dat is hem! Bedankt. Als je niet weet hoe zo'n onderdeel heet is het zoeken in een hooiberg haha.
sjefke schreef:Type naaf s.v.p en type shifter. Er staan typenummers op!
Waar staan die typenummers ongeveer dan?

Bedankt voor de reacties.
Een naafhuls is rond.....
Bij het achterwiel staat op de naaf een nummer waarschijnlijk beginnend met SG

Gewoon een plaatje om aan te geven waar ongeveer :))

Afbeelding