Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Forest stuur losjes - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Forest stuur losjes

Beste mede-fietsers,

Onlangs kreeg ik problemen met mijn koga miyata forest, de fiets is al wat ouder maar nu kreeg ik voor het eerst problemen met het stuur zo staat het stuur gemakkelijk scheef of de voorband het schuift heel makkelijk.

Nu is de vraag: Waar moet ik sleutelen om het stuur vast te zetten? Ik heb een paar foto's van het stuur zie onderstaand.

Ik hoop dat het oplosbaar is en enorm bedankt voor het lezen.

Groet Peter

Bijlagen

Bout(en) zijkant losdraaien, dan zo zetten dat het gat bovenin recht boven de stuurbuis zit. Dan met een (inbus) sleutel de sturpen vaster draaien.

Beste en veiligste oplossing is overigens een nieuwe vaste(als in niet verstelbare) stuurpen te (laten) monteren. Deze koga verstelbare stuurpennen zijn niet heel betrouwbaar gebleken.
Ik zou de stuurpen ook wat lager zetten (als je deze niet gaat vervangen), je ziet nu de markering tot waar deze minimaal in het frame moet zitten, en die markering zit er niet voor voor niets. (iets met veiligheid en zo)
_Peter_ schreef:
do 03 sep, 2020 12:18
Ik zou de stuurpen ook wat lager zetten (als je deze niet gaat vervangen), je ziet nu de markering tot waar deze minimaal in het frame moet zitten, en die markering zit er niet voor voor niets. (iets met veiligheid en zo)
Toevallig heeft Marten op zijn blog daar net een mooi voorbeeld van geplaatst (zie http://www.m-gineering.nl/)
ik vind de berichten op het blog van m-gineering.nl prachtig!
hoogframe schreef:
do 03 sep, 2020 23:19
ik vind de berichten op het blog van m-gineering.nl prachtig!
Blijft toch jammer dat 'ie niets meer hier op het forum plaatst. 't Is zo'n stuk fietsen voor die appeltaart ;)
Wat ts niet vermeldt is of het scheef gaan staan van het stuur gekomen is na zelf iets versteld te hebben aan het stuur? In dat geval zou ik het stuur eerst even terug zetten in de oude stand en kijken of het dan nog steeds uit zich zelf scheef gaat staan. Als er daarentegen niet zelf eerst iets aan het stuur gedaan is, dan is er mogelijk iets kapot of doorgeroest.