Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Medeo Achterwiel loopt aan. - Forum Wereldfietser

Gazelle Medeo Achterwiel loopt aan.

Heb een nieuwe Achterband gemonteerd, nu loopt de band tegen het achterspatbord en ik heb het wiel in het midden staan, heb een CST 37-622 gemonteerd, velgmaat is 622x19 volgens de fietsenmaker de juiste band. Nou heeft de band boven aan net voor het slot wel heel weinig ruimte bij het spatbord, net of de band breder is als de vorige band.
zou ik een andere maat band kunnen proberen?
Eerst kijken of je wiel er wel netjes recht in zit en anders je spatbord opnieuw afstellen.

Mocht 'ie dan niet passen, dan zou je een maat smaller of dezelfde maat van een merk/type die iets smaller valt kunnen proberen. Wat zat er voor band op voordat je deze plaatste?
Banden zijn helaas weg en ik zou niet weten wat erin zat.
Volgens de fietsenmaker was dit de juiste band op deze velg met de maat 622x19.

Afstellen van het spatbord gaat wel aan de achterzijde met de verstelbare inbus boutjes maar daar heeft ie genoeg ruimte, het is juist aan de bovenzijde bij het slot en de rem waar het spatbord heel weinig ruimte heeft, zou niet weten hoe ik het daar kan afstellen.

Dus zou graag weten of er meedere ervaring mee hebben en trucs of dat een smallere band(nu 37-622) op de velg kan en of dat een oplossing kan zijn.

Wiel zit zoals ik kan zien wel netjes in het midden.
tobe66 schreef:
zo 20 sep, 2020 15:15

Volgens de fietsenmaker was dit de juiste band op deze velg met de maat 622x19.
Dat 'ie prima op die velg past heb je zelf ook al geconcludeerd. Jammer dat de rest van de fiets dan weer dwars zit ;)

Kan het slot niet hoger gemonteerd worden? Waarschijnlijk hangt daar ook het spatbord weer aan.

En zoals ik eerder al zei:
Jurr schreef:
Mocht 'ie dan niet passen, dan zou je een maat smaller of dezelfde maat van een merk/type die iets smaller valt kunnen proberen.
Als ze van datzelfde merk en type 35-622 hebben dan zou je daar wel kans mee maken, of wellicht valt bijvoorbeeld een Schwalbe Marathon in 37-622 wel goed genoeg om te passen.
kun je ene paar foto's plaatsen?

welke maat band zit er op het voorwiel?
Dit is toch een tamelijk normale Nederlandse fiets waar eigenlijk altijd wel een nominaal 37 mm band in zou moeten passen (en vaak nog wel iets breder). Er zijn dan twee verklaringen. De eerste is dat het slot toch wat krap gemonteerd is, en de tweede is dat deze band toch wat breder of hoger is dan gebruikelijk (of dat het spatbord slordig gemonteerd is).
dank voor de reacties, andere band erop gelegd en probleem is verholpen.