Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputers - Forum Wereldfietser

Fietscomputers

Weet iemand of er ook fietscomputers zijn waarbij ik de kilometerstand zelf kan opgeven ??

Dus als voorbeeld: ik sta op punt B en wil daar m'n dagteller op 34.5 zetten (dus zonder dat de totaalstand verandert).

Michaël
===

Mag ik vragen waarom je dit zou willen?

Dat lijkt mij erg handig voor mensen die een route nafietsen en bijv. van de route zijn afgeweken, of gewoon de route ergens in de routebeschrijving willen oppakken.
Michael W schreef:Weet iemand of er ook fietscomputers zijn waarbij ik de kilometerstand zelf kan opgeven ??

Dus als voorbeeld: ik sta op punt B en wil daar m'n dagteller op 34.5 zetten (dus zonder dat de totaalstand verandert).

Michaël
===
De mijne, Ciclosport CM436M, kan dat en andere modellen van Ciclosport kunnen dat ook. Zie http://www.ciclosport.de

Een klant heeft die vraag ooit eens aan mij gesteld en inderdaad is dit bij het volgen van een route is dat wel handig.

Ik heb zelf een Ciclo 434 waar je dat op kunt doen, al gaat dat niet met een simple druk op een enkele knop. Maar je kunt het wel doen tijdens het fietsen. Deze Ciclo 434 is er een met een hoogtemeter, wat voor jou misschien wat overdreven is. Maar er zijn ook andere Ciclo kilometertellers (en die heb ik niet in mijn assortiment) en dat lukt daar dus ook mee. Met een Cat-eye of een Sigma lukt dat niet.
:lol:

Hoogtemeter, hartslagmeter of trapfrequenties hoeft niet.

Leuk, ik heb twee cateyes,
maar ga nu op zoek naar de Ciclomaster CM211, die lijkt mij wel te voldoen.

Ook bij het beschrijven van fietsroutes is het een zeer handige functie.
Michael W schreef:Weet iemand of er ook fietscomputers zijn waarbij ik de kilometerstand zelf kan opgeven ??
Nuttiger vind ik dat je bij mijn Sigma de totaalteller kan bijstellen als ik eens de teller vergeten heb, de batterij op was of de kabel stuk. Bij mijn cateye kan dat niet.
Het zal waarschijnlijk per type variëren, maar staat zelden bij de specificaties.
Leon
Leon schreef:Nuttiger vind ik dat je bij mijn Sigma de totaalteller kan bijstellen als ik eens de teller vergeten heb, de batterij op was of de kabel stuk. Bij mijn cateye kan dat niet.
Het zal waarschijnlijk per type variëren, maar staat zelden bij de specificaties.
Leon
Het gaat mij echt specifiek om de dagteller, meer niet.
Op de cateye zitten 2 dagtellers, maar dat is het nog net niet.

Gewoon: kruising linksaf en dan na twee kilometer de weg toch te druk vinden en dus terug naar de kruising. Nu moet je je teller op nul zetten en later alles gaan optellen. Handiger is het als je op die kruising de oude stand weer even op je computertje kan invullen.