Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Randonneur - Forum Wereldfietser

Koga Randonneur

Ik kan een Koga Miyata Randonneur van iemand overnemen voor 300 euro..
De verkoper zegt dat de fiets plm 2 jaar oud is, maar als ik op de site van koga kijk hebben de modellen na 2001 allemaal andere bestickering..

Kan iemand mij vertellen om welk modeljaar het gaat en of dit een goede koop is.?

Afbeelding

Wel vreemd dat de verkoper zo vaag is over het bouwjaar. Ik vertrouw het zelf niet helemaal, omdat een koper van een dergelijke topfiets toch echt wel wat meer details moet weten van zijn stalen ros.

Ik heb net mijn koga randoneur uit 2004 verkocht, voor 800 euro. Maar eigenlijk vond ik hem fijner rijden dan mijn nieuwe fiets, een vsf t400, maar ik wou een rohloff naaf.
Enfin, Dit is wel een model van voor 2004, maar als het frame nog in orde is (zie site van M-engineering!!), dan lijkt het me geen verkeerde fiets. In de komende OpPad staat een heel stuk over deze fiets.
Het frame is erg goed, maar ik kan niet beoordelen wat de staat van de onderdelen is. Maar die kun je wellicht in de loop van de tijd nog wel vervangen.
Van koga weet ik wel dat ze zelf niet blij waren met die SL-dragers, dat ze regelmatig braken (ik ken een ontwerper van hun).

Succes met je keuze, groetjes van Alexander
Riccardo schreef:Ik kan een Koga Miyata Randonneur van iemand overnemen voor 300 euro..
De verkoper zegt dat de fiets plm 2 jaar oud is, maar als ik op de site van koga kijk hebben de modellen na 2001 allemaal andere bestickering..

Kan iemand mij vertellen om welk modeljaar het gaat en of dit een goede koop is.?

Afbeelding

cantileverremmen, dus eerder een jaar of 10. Maar als de originele bidonnetjes er nog bij zitten kan die fiets nooit erg gebruikt zijn. Maar voor 300 euro kun je je er geen buil aan vallen, mit de verkoper eigenaar is ;)

adekruif schreef: Ik heb net mijn koga randoneur uit 2004 verkocht, voor 800 euro. Maar eigenlijk vond ik hem fijner rijden dan mijn nieuwe fiets, een vsf t400, maar ik wou een rohloff naaf.
Enfin, Dit is wel een model van voor 2004, maar als het frame nog in orde is (zie site van M-engineering!!),Van koga weet ik wel dat ze zelf niet blij waren met die SL-dragers, dat ze regelmatig braken (ik ken een ontwerper van hun).

Succes met je keuze, Alexander
Mijn Koga randonneur model 2004 heeft Tubus voor- en achterdragers en ook andere bidons.
De "kettingkast heb ik ook niet op mijn Koga.

Maar € 300,00 is niet te veel.


Wil.

Mooie prijs (als het geen heling is :?). Fiets ziet er goed uit en is mooi compleet.

Dragers die hierop zitten had ik ook en voldeden prima voor weggebruik.

De foto had ik even geleend van marktplaats voor het type..
dit zijn de foto's van de fiets waar het om gaat.

Afbeelding
Afbeelding[/img]

Ik heb de "eigenaar" nog even gevraagd naar de bijbehorende papieren/rekening ed, maar die had ie niet meer...... denk dat ik het maar niet doe

Kun je het framenummer niet laten natrekken bij de politie? Dan weet je of tie niet voor heling gebruikt wordt.

Maare..... waar is de low-rider van die fiets gebleven? Ik zie alleen achter een SL drager, voor hoort toch ook nog een SL low-rider te zitten? Ik vindt inderdaad ook dat je voor € 300,- niet kan tobben.
Ik vind het eerlijk van je als je hem NIET koopt. De vraagprijs is inderdaad heel erg laag!, maar als de eigenaar geen enkel bewijs kan overleggen dat hij van hem is, dan vind ik dat bij een fiets van dit hoge niveau erg vreemd. Ik heb zelf ook wel eens fietsen gekocht via marktplaats, maar als er geen aankoopbon of iets dergelijks bijzat, dan ging ik er niet op in.
Is hij nergens verzekerd of zo? Dan zou je het aar ook nog eens kunnen nachecken. Maar anders: HULDE als je hem laat staan!

Groetjes van Alexander
Die fiets is ouder dan 12 jaar maar wil je het precies weten dan zou je het framenummer op moeten vragen en naar koga bellen en ze kunnen het je dan precies vertellen.

Mijn koga is helaas gestolen, maar ik weet mij nog te herinneren dat een medewerker van koga mij eens telefonisch heeft verteld dat je aan het frame nummer kunt zien uit welk jaar deze fiets komt. Als deze dus inderdaad 12 jaar oud is dan begint het nummer met de eerste 2 cijfers van het bouwjaar.

Mario

mario schreef:Mijn koga is helaas gestolen, maar ik weet mij nog te herinneren dat een medewerker van koga mij eens telefonisch heeft verteld dat je aan het frame nummer kunt zien uit welk jaar deze fiets komt. Als deze dus inderdaad 12 jaar oud is dan begint het nummer met de eerste 2 cijfers van het bouwjaar.

Mario
Hallo, de eerste twee cijfers is de frame hoogte dan krijg je twee willekeurige letters en weer een aantal cijfers.
Her beste is bellen naar Koga hun registreren hun verkochten fietsen.
Tel. 0513630111
adekruif schreef:Ik vind het eerlijk van je als je hem NIET koopt. De vraagprijs is inderdaad heel erg laag!
Dat kan ik zo niet zien. De koga van een vriend van mij ziet er op zo'n klein fotootje precies zo uit, maar ik zou er geen 300 euro voor geven want dichterbij gekeken heeft ie wel het een en ander meegemaakt....
Leon
adekruif schreef:Ik vind het eerlijk van je als je hem NIET koopt. De vraagprijs is inderdaad heel erg laag!, maar als de eigenaar geen enkel bewijs kan overleggen dat hij van hem is, dan vind ik dat bij een fiets van dit hoge niveau erg vreemd.
Groetjes van Alexander
Nou dat vindt ik wel erg achterdochtig gesteld, een 12 jaar oude Koga voor €300,- is volgens mij een hele normale prijs/tijd verhouding.

Ik heb uit eerste hand een half jaar geleden meegemaakt dat een soortgelijke Koga iets ouder dan deze, maar extreem goed onderhouden wegging voor €350,- en die was absoluut niet gestolen.

Daar komt bij dat er meerdere redenen kunnen zijn dat je de orginele bon niet meer hebt. Ik heb mijn Storck in 2003 gekocht en ben er in 2004 mee naar Santiago geweest. Op de terugweg heb ik panne opgelopen, en die drie weken openthoud die ik hierdoor opliep bij mijn reisverzekering gedeclareerd. Die wouden dus het orginele aankoopbewijs van de fiets zien. En die heb ik dus opgestuurd en nooit meer terug gezien.

Ook vind ik niet dat je er na twaalf jaar nog vanuit kan gaan dat iemand nog alle orginele boekjes bonnen heeft bewaard.