Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoeveel bar - Forum Wereldfietser

hoeveel bar

he

hoeveel bar pompen jullie in een band ?

ik heb verschillende dingen gehoord in mijn mtb pomp ik 3,2 bar maar ik heb er ook al gehoord van 4 en 5 wat is het best voor een bepakte fiets en wat voor een onbepakte ?
heb 26 inch banden 26x2.00


nog iets anders als je zelf je wielen maakt wat is de beste velg, spaak voor een wereldfietser en dubbel spaken heb je daarvoor een andere velg vandoen of is dit het zogenaamde kruisen van de spaken?

dank u
groetjes
bono

Ik pomp er 4,5 bar in. (Continental Travel Contact)

Op de zijkant van de band staat altijd vermeld hoeveel er in mag.

5 bar 26" Schwalbe Marathon XR.

Bijna iedere band heeft een minimale en een maximale druk. Die staat vaak op de band zelf vermeld. Hier kun je mee spelen. Wil je met jouw 50 mm brede banden vering, dan is het heel goed mogelijk om ze op 2,5 bar te zetten (afhankelijk van het soort band dat je hebt). Maar wil je lekker doorrollen, dan kun je ze ook op 5 bar zetten. :lol:

5.5-6 bar Marathon XR 28"

En de beste velg? bestaat die? Er zijn natuurlijk betere en mindere velgen. Ik heb gereden met Alesa spoednik velgen maar dat raad ik niemand aan gezien de ellende die ik daar mee had. Nu rij ik naar volle tevredenheid met Mavic A719 achter veertig gaats (omdat ik wat zwaarder ben) met Sapim dubbel butted spaak en voor met DT Swiss. Dat zijn allebei goede spaken.

Het beste wiel? Altijd een handgebouwd exemplaar, kruis drie gespaakt. Het vlechten van de spaken maakt het wiel sterk, twee keer kruizen, dan de spaak er achter doorhalen bij de derde spaak die je tegenkomt/kruist.

Bob&Marguérite schreef:5 bar 26" Schwalbe Marathon XR.
Idem, soms ook nog wel iets harder 5.5/6.