Additionally, paste this code immediately after the opening tag: middenblad vervangen - Forum Wereldfietser

middenblad vervangen

Ik wil het middenblad vervangen van mijn randonneur fiets. Nu vertelde de fietsenmaker mij dat ik dat blad er gewoon af kan halen, zonder eerst het hele crankstel eraf te halen. Klopt dat, of is dat niet verstandig? Graag jullie advies.

Groeten, Hans
Hans van den Berge schreef:Ik wil het middenblad vervangen van mijn randonneur fiets. Nu vertelde de fietsenmaker mij dat ik dat blad er gewoon af kan halen, zonder eerst het hele crankstel eraf te halen. Klopt dat, of is dat niet verstandig? Graag jullie advies.

Groeten, Hans
Enige punt is dat het makkelijker is je handen open te halen aan de tanden van het buitenblad als het crankstel nog aan de fiets zit.

MIjn ervaring is dat op een STX (?) crank uit, ik gok, ca. 1998 een shimano XT 32 t middenblad niet erop of wil zonder de crank te demonteren maar een blad van TA gaat er net wel over de armen heen.

Mijn Deore middenblad gaat er alleen af als ik grote en kleine blad ook loshaal. Dan kan ik het middenblad er net afhalen.


Let wel op dat het blad er maar op 1 manier er goed oppast, er zit een inkeping in het blad als merkteken.