Additionally, paste this code immediately after the opening tag: IDWorx Easy Rohler : slingert dus toch niet - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

IDWorx Easy Rohler : slingert dus toch niet

Door een bredere velg kan men met een nog lagere bandenspanning rijden, dat is correct.

2 mm meer maakt weinig uit, maar kan net voor een bepaalde rijder een verschil maken.

Ideaal zou b.v. een 30 of 35 mm brede velg (i.p.v. 19 mm) zijn met een 50 mm band. Dan kan je uit het balloon bike concept nog meer comfort halen.

Maar dan krijg je problemen met het frame en de vork (rem moet duidelijk verder uit elkaar dus ook frame/vork) en met het gewicht.

Ik denk dat wij de beste balance hebben zoals het systeem nu is en bij het aanhouden van onze tabel is 'zwabberen' ook geen enkel probleem en het comfort is altijd duidelijk hoger dan met een smallere band met een hogere druk.

Ook belangrijk: wanneer je de bandenspanning relatief te laag maakt, dus buiten onze tabel komt, dan is de kans op 'cracking' duidelijk groter. De band wordt dan sterker belast en slijt dan eerder (scheuren in de vlanken).
Ik zet mijn banden op voor 3 en achter 3.5 bar. Geen gezwabber bij woon-werkverkeer. Wanneer ik vooraan iets minder zet begint het zwabberen er toch stilletjes aan te komen wanneer ik het stuur loslaat. Toen ik mijn ER kocht vertelden ze mij dat ik de banden niet boven de 4 bar zou mogen oppompen. :?


Ahja, waar kan ik dat tabelletje vinden? :)
De Sjelle schreef:Ik zet mijn banden op voor 3 en achter 3.5 bar. Geen gezwabber bij woon-werkverkeer. Wanneer ik vooraan iets minder zet begint het zwabberen er toch stilletjes aan te komen wanneer ik het stuur loslaat. Toen ik mijn ER kocht vertelden ze mij dat ik de banden niet boven de 4 bar zou mogen oppompen. :?


Ahja, waar kan ik dat tabelletje vinden? :)
http://www.idworx-bikes.de/nl/downloads ... ekking.pdf
Allee, ik ben er dus een volledige bar over. :lol:
Wat ik wel vreemd vind is dat bij mijn gewicht (90 kg) de voorband harder moet opgepompt worden dan de achterband?
De Sjelle schreef:Allee, ik ben er dus een volledige bar over. :lol:
Wat ik wel vreemd vind is dat bij mijn gewicht (90 kg) de voorband harder moet opgepompt worden dan de achterband?
Een bar erover is ook ok: minder comfort en een lagere rolweerstand. Wat je wilt. Voor iets hoger is tegen het zwabberen.