Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer iemand met cheap-ass fietsvraag :P - Forum Wereldfietser

Weer iemand met cheap-ass fietsvraag :P

Heb me net voorgesteld en heb gelijk een vraag:

Ik ben op zoek (ja weer zo'n sloeberige student..haha) naar een niet al te dure comfortabele toerfiets. Het is de bedoeling om komende zomer in Nederland eens een fietsvakantie te houden.
Ambitie om naar verre landen te gaan of ergens de bergen in te duiken zijn er voorlopig niet.

Nu heb ik al wat rond gekeken op dit forum (leuk forum...veel info) en ben al wat tegen gekomen over verschillende fietsen.

Nu heb ik een fiets op het oog waarvan ik wil weten of er mensen ervaring mee hebben en of deze een beetje geschikt is om lekker mee te toeren.

Het gaat om het merk Sensa met de volgende keus.Ik citeer: "Volledige Onderdelen set van Shimano, keuze uit het perfecte Deore of het superieure Deore LX."

De link naar een zaak die de fiets aanbiedt: http://www.fietsenwinkel.nl/library/mod ... 16&CID=212

Mocht iemand hier een mening over hebben dan hoor ik het graag.

Jarl

klinkt niet slecht als een beginnende fiets,

maar gooi de verende zadel pen er gelijk uti, die is het niet waard. Het is naar mijn idee alleen maar irritanter, omdat je niet in een cadans/ritme kan komen. Uiteraard als je rugklachten etc hebt, dan wordt het een ander verhaal.

voor de rest: let goed op de frame maat. En de rest kunnen andere mensen hier op het forum je wel mee helpen. Ik moet weer snel aan het werk

Op zich niet gek, zeker hier in Nederland. Heb heel Nederland -met plezier- rondgefietst met een Giant stadsfiets. Wat dacht je van Pieterspad of langs de Wadden- en Noordzeekust via de afsluitdijk.

Ben wat huiverig bij de zin: de keuze uit het perfecte Deore of het superieure Deore LX. Beiden zijn zeker niet slecht maar het lijkt mij dat de basisprijs voor de Deore is en tegen bijbetaling de kwalitatief betere (en duurdere) LX, want waarom gooit deze handelaar er dan niet gelijk LX op.

Verende zadelpen, gewoon proberen. Marguérite zweert erbij en voor mij hoeft het niet. Dus heel persoonlijk.

Veel suc6 en plezier

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Er zit zeker een prijsverschil in de verschillende montages. Scheelt iets van 130 euro. Deore of Deore LX.

En 130 euro vind ik een best groot verschil. Is het naar jullie mening het waard om die 130 meer te betalen om met LX rond te cruisen?

Jarl

Edit: Toen ik begon met zoeken kwam ik in eerste instantie uit bij de Gazelle Medeo Trekking en na veel erover gelezen te hebben, denk ik dat k toch op zoek ga naar iets anders. Vind de Gazelle een mooie fiets en 'lijkt' lekker compleet. Maar das maar aankleding natuurlijk.

Ik begrijp dat ik beter met een Deore afmontage kan gaan toeren dan bijv. die Alivio van de Medeo trekking?!?!

klopt, alivio is zeker minder.

voor een rondje nederland heb je niet zoveel nodig. dat kan eigenlijk al op een oude stadsfiets zal ik maar zeggen.
daarnaast verbaast het mij niks als het geen volledige lx of deore groep is.
(naven, derailleurs, schakel en rem handles etc.) vaak wordt er bezuinigd op dit soort dingen.

en ik stel altijd iedereen voor: kijk ook eens op marktplaats o.i.d.

Marktplaats, speurders en al die andere sites kijk ik ook rond. Het is wel vervelend dat er zo veel verschillende merken zijn en zo veel verschillende types fietsen. Dit maakt het kiezen van een fiets er niet makkelijker op.

Ik zoek ondertussen door.

Jarl

Kijk ook even naar het topic het hoeft niet zo duur te zijn. Ook op fietsen met Alivio spul kan je een eind komen, met mijn Altra vele duizenden km afgelegd in Oost Europa en onlangs op Madeira (cols zijn vgl met die in de Alpen of nog zwaarder). En staar je niet blind op merknamen als bijv Gazelle, waarvoor je alleen al voor de naam 100 euro meer betaald dan een vergelijkbare fiets. Ik geloof dat Altra uit dezelfde fabriek komt.

Drie jaar geleden heb ik een tweede handsje omgebouwd. Nog met 8speed cassette. Schakelaars zijn van Alivio en ik vind ze nog steeds degelijk na 25.000km

Scheelt iets van 130 euro
Kijk dat dacht ik al en hoe wil je die fiets thuis krijgen, bezorgen? Weer € 20,- erbij. Niet echt onredelijke prijzen maar...................
Kun je niet beter in de buurt kijken bij een fietsenmaker, kun ook nog een deal mee maken als je niets in te ruilen heb en makkelijker als er iets niet klopt.

Overigens nu de nieuwe modellen er zijn, zakken de overjarige modellen meestal flink in prijs.

Iedereen heeft natuurlijk een andere ervaring met bepaalde merken/spullen. En ik kijk me ook niet suf naar dure merkfietsen hoor. Als het maar een degelijke fiets is en ik er iig een aantal jaar plezier van kan hebben in Nederland en misschien eens Duitsland of België. Dan ben ik meer dan tevreden.

Jarl

Bob&Marguérite schreef:
Scheelt iets van 130 euro
Kijk dat dacht ik al en hoe wil je die fiets thuis krijgen, bezorgen? Weer € 20,- erbij. Niet echt onredelijke prijzen maar...................
Kun je niet beter in de buurt kijken bij een fietsenmaker, kun ook nog een deal mee maken als je niets in te ruilen heb en makkelijker als er iets niet klopt.
Dit is gewoon om eens te vergelijken hoor. Ben sowieso van plan bij een fietsenmaker in de buurt te kopen. Vanwege servicebeurten e.d.
Internet is gewoon leuk om eens naar prijzen/merken/enz. te vergelijken.

Jarl

De fiets ziet er op het oog wel oke uit. Wat ik niet helemaal snap is de afmontage. Als ik afga op de foto, dan is het in ieder geval geen deore. En vanwaar 24versnellingen? Deore en LX zijn al jaren 27 toch?
Jarl schreef:{sensa sport 2008}
LX lijkt me wat overdreven voor een fiets in deze prijsklasse. Ook de meeste Deore-onderdelen zullen, mits niet mishandeld, de jasbeschermers, de drager, de kettingkast, de spatborden, de zadelpen, de standaard en de voorvork van deze fiets gemakkelijk overleven. M.a.w. geef die 130 euro liever uit aan betere types van de onderdelen die ik net noemde n {of aan het weglaten ervan}, daar heb je meer aan :D
Leon

Vandaag op een 2dehands Medeo Trekking gefietst. Het was weliswaar een klein stukje, maar moet zeggen dat de fiets goed zat en licht aanvoelde. Daar bedoel ik mee dat de fiets soepel rolt en trapt enz.

Dit is een eerste ervaring met zo'n fiets, dus nu maar even rustig verder gaan kijken.

Jarl
Jarl schreef:Ik citeer: "Volledige Onderdelen set van Shimano, keuze uit het perfecte Deore of het superieure Deore LX."
Bij de keuze tussen perfect of superieur zou ik zeker voor perfect kiezen ;-)

Maar serieus: koop een fiets die lekker zit en rijdt. Koop dus een fiets waarop je een proefrit kunt maken.

Heb mijn keuze denk ik al gemaakt. De medeo trekking beviel mij zeer goed en de prijs is gewoon erg aantrekkelijk voor mij. Het mag dan geen top fiets zijn, maar voor mij voorlopig voldoende. Beetje upgraden kan eventueel altijd nog. Denk ik :P

Waarschijnlijk ga ik wel voor een 2dehandsje. Goede beurt (laten) geven en er voorlopig eens van gaan genieten.

Vond het 'rechtop' rijden zo lekker. Ben ik niet gewend. Maargoed...wanneer ik iets gevonden heb, dan laat ik het weten.

Jarl

Ik heb opeens mijn twijfels over het bouwjaar van een fiets.
Weet iemand welk jaar deze medeo is gemaakt?

Ik dacht eerst dat het modeljaar 2006 was, maar begin te twijfelen.

Als iemand een idee heeft. Graag een reactie.
Afbeelding

Jarl

Ken bouwjaar niet.

Ga je trakteren als je een fiets hebt gekocht? :roll:

Daar gaat het me even niet om. Haha. En ja, ik weet wat de meeste forumbezoekers vinden van deze setup. Haha. Maar het gaat me nu puur om het bouwjaar/modeljaar van deze fiets.

Jarl

Edit: Heb een antwoord gevonden inmiddels. Dit model is van het jaar 2003.

Er is een vraagprijs van 300 euro. Schatting van 2500 km mee gefietst. Voor zover je daar een schatting van kunt maken?!?

Net een beurt gehad en in de zomer als tochtjesfiets gebruikt.

Normaal bedrag? Of lager bieden?

Jarl

Lager bieden.
WIm