Additionally, paste this code immediately after the opening tag: massieve fietsband - Forum Wereldfietser

massieve fietsband

:D Beste medefietsers,

Zou het er dan toch een keertje van komen? Op internet trof ik een massieve fietsband. Omdat ik toch wantrouwend sta tegenover dit soort claims, heb ik vragen aan de maker gesteld omtrent, rolweerstand, gewicht, etc. Het ding heet de "neverflat" . Anders even kijken op www.neverflat.nl. Wat is jullie mening?
Gr, Rob

Site is behoorlijk leeg voor een revolutionair produkt...

En ik vraag me af hoe je zo'n band strak op je velg krijgt.

Die vraag heb ik hen ook gesteld.

En ook hoe lang het profiel meegaat. Zo;n bandje kun je eigenlijk niet meenemen, lijkt me
Rob
alime schreef:Op internet trof ik een massieve fietsband. Wat is jullie mening?
Dunlop was de eerste die er geen heil in zag en na hem volgden er elk decennmium velen. (maw voor de zoveelste keer komt dit idee voorbij...)
Groetjes,
Leon

Idee is oud, op de site staan (nu) nog weinig. Oordeel is dus niet te vellen. Maar ook voor hier geldt: iedereen die het opnieuw probeert mag voor mij een kans krijgen. Ben benieuwd wat het wordt (of al is?).

Marco Meijerink schreef:Idee is oud, op de site staan (nu) nog weinig. Oordeel is dus niet te vellen. Maar ook voor hier geldt: iedereen die het opnieuw probeert mag voor mij een kans krijgen. Ben benieuwd wat het wordt (of al is?).
Doorgaans geldt:
Of ze vallen van de velg of je hebt zes koevoeten nodig om de krengen er op te krijgen
Ze lopen beroerd, genoeg om je fietsplezier compleet te vergallen
In de regen glij je alle kanten op.
Ze stuiteren zo hard dat de velg scheurt,

Maar deze banden zijn uiteraard revolutionair nieuw ;)

/Marten (sceptisch? moi? )

Gezien het adres lijkt het me een student van de TU Delft die een oud idee nieuw leven in wil blazen.

:D Toch moeten we initiatieven op hun merites beoordelen want ooit, ooit, ooit zal het door steeds nieuwere materialen eens van komen.
-nooit meer plakken
-geen pompje
geen reserve binnen- en buitenbanden meenemen.

Maar idd op de site staat nog niet veel.
Rob

Bij erg warm weer zou de band van de velg af lopen heb ik vernomen.
En zeg nu zelf, hoeveel lekke banden heeft een fietser nu op een fietsvakentie? 1 of geen, dus lijkt het mij de moeite niet om een volle band te proberen.

Chris schreef:En zeg nu zelf, hoeveel lekke banden heeft een fietser nu op een fietsvakentie? 1 of geen, dus lijkt het mij de moeite niet om een volle band te proberen.
Mijn max. is 10 in 6 weken. Kwalitatief slechte of versleten banden? Lijkt me niet: nieuwe Big Apples.

Gerd

Ik heb iets van 10 jaar geleden eens Greentyres gehad. Dat waren banden van schuim, in allerlei hippe kleuren, dus cool. De eerste paar dagen dat ik ze gebruikte kwam ik steevast te laat op school, vanwege de verhoogde rolweerstand. Een paar minuten eerder van huis dus. Aan de rij-eigenschappen moest ik wel wennen. Ze waren keihard en gaven totaal niet mee in bochten waardoor je het gevoel had om te vallen zodra je de bocht in ging. Lek zijn ze nooit gegaan, maar ze waren zó hard dat ik in plaats van bandenplakken nu spaken moest vervangen en boutjes vast moest draaien. Uiteindelijk heb ik ze toch maar weer verwisseld voor luchtbanden.

Ciao, Ziad van Beek.

Fedor schreef:Site is behoorlijk leeg voor een revolutionair produkt...

En ik vraag me af hoe je zo'n band strak op je velg krijgt.
En hoe het blijft zitten, want als ik dat moet gaan plakken op de velg, en de lijm is droog eer ik dat ding op en over mijn velg heb gewurmd...

Kan het überhaupt op een conventionele velg, of moet je dan ook weer andere velgen hebben?

Marco Meijerink schreef:Idee is oud, op de site staan (nu) nog weinig. Oordeel is dus niet te vellen.
Als iets al zo vaak is gebeurd vind ik dat je lering kunt trekken uit geschiedenislessen.
Leon
alime schreef::D Beste medefietsers,

Zou het er dan toch een keertje van komen? Op internet trof ik een massieve fietsband. Omdat ik toch wantrouwend sta tegenover dit soort claims, heb ik vragen aan de maker gesteld omtrent, rolweerstand, gewicht, etc. Het ding heet de "neverflat" . Anders even kijken op www.neverflat.nl. Wat is jullie mening?
Gr, Rob
:( Blijkbaar veel bombarie en nog weinig wol. Hieronder het veelzeggende antwoord van de makers van 'neverflat' , laat 'never'maar weg

-------------
Allereerst wil ik u graag bedanken voor de interesse in ons product. De
Never-Flat bevindt zich momenteel nog in de ontwikkelingsfase dus we kunnen
er nog niet teveel over loslaten. De band zal uiteraard wel in alle gangbare
maten verkrijgbaar worden, momenteel richten wij ons op een marktintroductie
medio 2009.

Zodra er meer informatie beschikbaar komt dan zal ik u hiervan op de hoogte
stellen. Ik hoop dat ik u hiermee van dienst heb kunnen zijn en wens u veel
fietsplezier in zuid Spanje
-------------------

Hallo

Als je de eigenschappen (lees: nadelen) van een massieve band eens wil proberen, is het de moeite waard om de fietsen van het automatische verhuursysteem in het centrum van Brussel een uurtje te gebruiken.

I say no more...

Groetjes Astrid
alime schreef: :( Blijkbaar veel bombarie en nog weinig wol. Hieronder het veelzeggende antwoord van de makers van 'neverflat' , laat 'never'maar weg
-------------
.... {knip}De Never-Flat bevindt zich momenteel nog in de ontwikkelingsfase {knip}
-------------------
Haha! Ik denk dat ik koude kernfusie maar alvast ga vermarkten :roll: :wink:
Leon

GerdC schreef:
Chris schreef:En zeg nu zelf, hoeveel lekke banden heeft een fietser nu op een fietsvakentie? 1 of geen, dus lijkt het mij de moeite niet om een volle band te proberen.
Mijn max. is 10 in 6 weken. Kwalitatief slechte of versleten banden? Lijkt me niet: nieuwe Big Apples.

Gerd
Dat heet een niet-ideale bandenkeuze :wink:.