Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorjaarsweekend - Forum Wereldfietser

Voorjaarsweekend

Op 8, 9 en 10 mei vindt het voorjaars-weekend plaats! We luiden het nieuwe seizoen in met fietstochten door de bollen-velden. Vanaf vrijdag ben je welkom op camping Le Parage in Noordwijk. Zaterdagavond kun je genieten van een maaltijd en fiets-lezingen. Bernadette Speet is weer thuis en laat ons nagenieten van haar twee jaar durende tocht en wie weet waar Nova Scotia ligt?Tom Huizenga zal het je allemaal vertellen . Op zondag is de ALV.

De algemene ledenvergadering vangt aan om 10 uur. We willen hier laten zien wat we het afgelopen jaar gedaan hebben en we zijn benieuwd naar jullie reactie daarop.

Camping Le Parage
Langevelderlaan 43
2204 BC Noordwijk

Opgeven is niet nodig, je aanwezigheid wel!!

Zoals gewoonlijk kun je ook mee-eten. Voor 5 euro pp heb je weer een vol buikje. De vorige keer had ik veel drank over. Nu dus gekozen voor alleen eten en neem dus je eigen drank mee! Het plan was om een grote pan met Paella te maken en tappa's erbij met natuurlijk een veggie alternatief. Ik heb een Paella pan van een meter doorsnede maar geen grote brander. Is er een meeter met paella brander?

Inge
Even in m'n rooster kijken morgen. Wellicht is dit een leuke inwijding voor m'n vriendin... :D
Hè, Nova Scotia? Waar ligt dat nu weer en kan je er wel fietsen?
Afbeelding
Hier een kaartje van Canada met Nova Scotia in het rood. Tom Huizenga komt op 9 mei in Noordwijk met "ouderwetse" maar o zo mooie dia's om ons zijn fietsverhaal te vertellen.

jim
Is er een WF-activiteit een keer op een (bijna letterlijk) steenworp afstand, kan ik zaterdagavond niet :( Maar ik kom zeker meefietsen!
Hallo allemaal,

Ja, ik ben weer terug. Geland maar nog niet 'aangekomen'.
Hoe het eruit gaat zien weet ik ook nog niet maar het wordt natuurlijk een mooie presentatie!
Om een beetje een idee te krijgen van mijn reis, kijk op
www.bernadette.reisprofiel.nl

Tot in het wf weekend!

Bernadette
Hoi Bernadette,

Leuk dat je een lezing over je laatste wereldreis geeft. Kan je al een tipje van de sluier oplichten? Komt Mongolië aan bod, of misschien Pakistan?

jim
Op verzoek van Tom:
Tom Huizenga fietste in Nova Scotia, de kleinste provincie van Canada maar wel met de meeste afwisseling. Bij zijn betoog, dat overigens gepaard gaat met dia’s, staat de Canadese gastvrijheid centraal. ‘Een sprookje van gastvrijheid mee’, zo blikt hij terug op de vakantie waarin ook de aanval op de Twin Towers in New York plaats vond. Wat hij met dat ‘sprookje’ bedoelt, wordt duidelijk als je van de partij bent. Zeker weten dat dan ook jouw mond openvalt van verbazing!
Zou dit weekend ook zo veel wereldfietsers trekken als het Paasweekend met 80 mensen? Ook al is het om de hoek, twee WF-ers zullen er jammer genoeg niet bij zijn wegens verblijf elders 8) . Ik hou me aanbevolen voor de gps- tracklog van deze route.

Veel plezier allemaal!
Jammer hoor Blanche!

Jim, het wordt duizelingwekkend! Vooral zien, weinig betoog...

Overigens nog een hele opgave om een keuze te maken uit 25.500 digitale foto's en filmpjes en nog een hele rits dia- en kleurenfilms.....
De ALV lijkt me een mooie gelegenheid om als nieuwbakken lid, wat mensen te ontmoeten. Had de info in dit forum over het hoofd gezien en al een mailtje aan het bestuur gestuurd, excuus. :oops: :oops:

Ben zeker van plan te komen (mooie fietstocht vanuit Zwolle op vrijdag - woont er iemand op 'mijn' route die ook van plan is te gaan fietsen, kunnen we evt. stuk samen rijden), maar weet nog niet of ik ga kamperen (moet ik zoveel mee'sjouwen' :wink: ) of ga logeren bij vrienden in Haarlem of Zandvoort. Ik richt me op de zaterdagavond en de ALV. En daarna weer op de fiets naar huis. Neem aan dat de ALV :wink: rond lunchtijd is afgelopen?

:lol:
Blanche schreef:Zou dit weekend ook zo veel wereldfietsers trekken als het Paasweekend met 80 mensen?
Is er plaats voor 80 tenten op het trekkersveldje :?: :roll:
PS. Heeft iemand een tip hoe ik een knooppuntenroute kan samenstellen op internet? Ik heb geen GPS o.i.d. en een route volgen is zo lekker makkelijk.... :wink: . Hoef je niet steeds op de kaart te kijken.
NB. Ik bedoel niet een routebeschrijving, maar gewoon een lijst met knooppunten (cijfers dus).
:lol:
Op http://www.falk.nl kan je een route uitzetten m.b.v. knooppunten.

Klik daar op je start- en eindpunt, en hij maakt een route voor je. Onder het tabje "Routebeschrijving" wordt een lijst gemaakt langs welke knooppunten je langs zal gaan.

Let op, in de omgeving van Noordwijk is nog geen fietsknooppuntennetwerk
howbizar schreef:Op http://www.falk.nl kan je een route uitzetten m.b.v. knooppunten.

Klik daar op je start- en eindpunt, en hij maakt een route voor je. Onder het tabje "Routebeschrijving" wordt een lijst gemaakt langs welke knooppunten je langs zal gaan.

Let op, in de omgeving van Noordwijk is nog geen fietsknooppuntennetwerk
Er is wel de LF1 door de duinen! Tip volg vanaf Zwolle de LF9 naar Elburg. Daar stap je over op de LF23 naar Muiderberg. Vervolgens volg je LF20 door Amsterdam naar Overveen en daar neem je de LF1 door de duinen. De camping is niet ver van Langervelderslag.
Bedankt voor alle tips, ik ga een route uitvogelen. Volgens een gewone routeplanner was door de polder het snelst, Nu nog hopen dat het mooie weer aanhoudt.... 8)

Heb trouwens ooit via LF naar Haarlem gefietst, NAP en Zuiderzeeroute. Echter, na Elburg heb je dan een heel lang stuk mul zandpad -zelfs met MTB (+BOB) lastig, hoe doen die andere fietsers dat??? En bij Harderwijk waren opeens de bordjes weg. Ik houd gewoon van lekker doorfietsen, zeker als je ver moet. En dat van die verdwenen bordjes zal je altijd wel houden... :? .
Via (LF)routes fietsen heeft het voordeel dat je niet op de kaart hoeft te kijken en dat je vaak over wegen komt waar je anders niet zo gauw komt omdat er verder geen enkel richtingsbord staat. Maar ook nu heeft Johan Cruijff weer gelijk :wink: .

In ieder geval tot ziens op het weekend.
:lol:
Ik heb laatst stukken van de lf4 en lf7 gereden. Lekker doorrijden dacht ik nog. Niet eerder ontbraken er zoveel bordjes. De lf7 stuurde me zelfs naar een geblokkeerde tunnel, die bleek later al een hele tijd geblokkeerd te zijn. Ik heb heus getwijfeld of die bordjes uberhaupt nog wel gecontroleerd worden, ze lopen ook vaak samen met knooppunten. Neem dus in elk geval ook een goeie fietskaart mee.
cyclingreddevil schreef:Ik heb laatst stukken van de lf4 en lf7 gereden. Lekker doorrijden dacht ik nog. Niet eerder ontbraken er zoveel bordjes. De lf7 stuurde me zelfs naar een geblokkeerde tunnel, die bleek later al een hele tijd geblokkeerd te zijn. Ik heb heus getwijfeld of die bordjes uberhaupt nog wel gecontroleerd worden, ze lopen ook vaak samen met knooppunten. Neem dus in elk geval ook een goeie fietskaart mee.

Meld verdwenen bordjes bij het Landelijk Fietsplatform: www.landelijkfietsplatform.nl

LF-routes worden regelmatig verbeterd!
bert sitters schreef:
cyclingreddevil schreef:Ik heb laatst stukken van de lf4 en lf7 gereden. Lekker doorrijden dacht ik nog. Niet eerder ontbraken er zoveel bordjes. De lf7 stuurde me zelfs naar een geblokkeerde tunnel, die bleek later al een hele tijd geblokkeerd te zijn. Ik heb heus getwijfeld of die bordjes uberhaupt nog wel gecontroleerd worden, ze lopen ook vaak samen met knooppunten. Neem dus in elk geval ook een goeie fietskaart mee.

Meld verdwenen bordjes bij het Landelijk Fietsplatform: http://www.landelijkfietsplatform.nl
Die bordjes schijnen een verzamelopject te zijn.

LF-routes worden regelmatig verbeterd!
Op zaterdag 9 mei kan er na 19:00 uur gefietst worden in de Keukenhof. Je moet wel toegang betalen
bert sitters schreef:Op zaterdag 9 mei kan er na 19:00 uur gefietst worden in de Keukenhof.
On of off-road.... :wink: :) :lol:
bert sitters schreef:Op zaterdag 9 mei kan er na 19:00 uur gefietst worden in de Keukenhof. Je moet wel toegang betalen
Klopt, ben je er in 5 minuten doorheen :P
Keukenhof is maar erg klein

Bollenveldje in de omgeving van de Keukenhof :wink:

Afbeelding