Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtocht 2010 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtocht 2010

Is er belangstelling voor een buitenlandtocht naar Noorwegen van 8 tot 25 juli 2010?
De twee weken daaraan voorafgaand gaat er sowieso al een groep wereldfietsers samen op pad in Noorwegen en nu vroeg ik me dus af of er belangstellenden zijn die dezelfde route in omgekeerde volgorde willen fietsen, klik hier voor info rond deze beoogde tweede buitenlandtocht.

Afbeelding
Aan de voet van de Nigardsbreen (Jim van den Berg, 2006)
Hoi Jim,

Ik zou heel graag mee gaan. de route die je hebt bedacht is erg mooi en zou ik graag eens fietsen. Het liefst het eerste rondje. Maar helaas valt de zomervakantie weer erg laat dit jaar. Officieel begint de schoolvakantie in regio zuid pas 17 juli.

Voor zij die wel meekunnen is er nog een vervoersmogelijkheid: Op 5 juli rijdt de fietsbus van cycletours naar Hirtshals. Je hebt dan vijf dagen om in Nesbyen te komen. Op 27 juli gaat er een bus van Frederikshaven naar Amsterdam.

Frank
Hoi, IK weet nog niet wat ik doe volgnede zomer..
Misschien kom ik jullie tegen. Ik denk erover om van Stavanger naar Trondheim te fietsen. Ben nog op zoek naar stukjes onverharde weg die niet te gravelachtig zijn.
cornelese schreef:Voor zij die wel meekunnen is er nog een vervoersmogelijkheid: Op 5 juli rijdt de fietsbus van cycletours naar Hirtshals. Je hebt dan vijf dagen om in Nesbyen te komen. Op 27 juli gaat er een bus van Frederikshaven naar Amsterdam.
Hey, dat is een goeie, die fietsbus, nog niet aan gedacht. Ik zal hem in mijn overzicht opnemen.
Ik voel er ook wel wat voor. Alleen geen idee of ik dan tijd ga hebben. Ik ben er bij, tenzij het echt niet kan.
Voor iedereen die twijfelt, zeg ik doen en gaan! Ikzelf ben al drie keer meegeweest op een buitenlandtrektocht maar kan helaas dit jaar niet mee omdat ik te weinig vrije dagen heb. Alle drie de reizen waren echt heel erg leuk en ik heb er veel leuke contacten en een paar echte vrienden aan overgehouden. Nog niet overtuigd? Kijk dan eens naar de video die van een deze reizen gemaakt is. En op Jims website vind je de fotopresentaties van de andere reizen. Helaas dit keer moet iemand anders filmen. :wink:

buitenlandreis WF Stelvio 2008
Ik vind het een leuk idee, ben al een jaar lid en ik wil toch een keer een activiteit meemaken. Tot wanneer kan ik beslissen? :)

Groeten,

Maarten
M. schreef:Ik vind het een leuk idee, ben al een jaar lid en ik wil toch een keer een activiteit meemaken. Tot wanneer kan ik beslissen? :)
Het is inderdaad een hele leuke belevenis. Maar voor deze reizen geldt wie het eerst komt, wie eerst maalt. Vol is vol. Dus zo snel mogelijk.
M. schreef:Ik vind het een leuk idee, ben al een jaar lid en ik wil toch een keer een activiteit meemaken. Tot wanneer kan ik beslissen? :)Maarten
Ha Maarten, elke buitenlandtocht is altijd één groot feest, vraag het maar aan oud-deelnemers. Een groot aantal van hen fietst keer op keer weer mee, dat zegt genoeg. Kan ik je noteren, voor de tweede groep is nog plek zat.
GPS-track (klik!) Tocht 1 in deze richting, tocht 2 andersom. Mogelijk worden nog aanpassingen gemaakt.

Voor de gelukkigen met de Garmin GPS Noorwegen Topo CD's, benodigd:
- CD3 Oslo
- CD5 Hardangervidda
- CD6 Hamar
- CD7 Jotunheimen
Hoi Jim,

Lijkt me een mooie tocht. Ik ga eens kijken of ik vrij kan krijgen.

Kun je me een indicatie geven van de kosten voor vervoer (bijv. boot) en campings in die 14 dagen?

Alvast bedankt en groeten van Willem
Wilm schreef:Kun je me een indicatie geven van de kosten voor vervoer (bijv. boot) en campings in die 14 dagen?
Ha Willem, klik eens op de link die ik hierboven al eerder had aangegeven. Daar staat alles in over vervoer.
Voor campings moet je rekenen op zeker € 10 p.p. per nacht, als het goedkoper is is het mooi meegenomen.
Ah dank je. Ik zag wat laat dat de rode woordjes aanklikbaar zijn :-)

Er zitten een een aantal interne boottochten en ferries tussen. Ik heb doorgeklikt maar mijn Noors is een beetje roestig ;-)

Heb jij of iemand anders op dat vlak (ferries/interne boottochten) een idee waar ik ongeveer rekening mee moet houden?

Dank en groeten,

Willem
Ik heb het nog niet uitgezocht, maar het zal niet echt goedkoop zijn. Ik wil niemand afschrikken, maar het zal ook een fysieke uitdaging worden: er moet flink geklommen worden, maar tegelijk moet je vanwege de kans op slecht weer (kou en regen) meer bagage meenemen dan misschien anders.
Wim
Ik was vorig jaar in Denemarken met de bedoeling naar Noorwegen toe te fietsen, meerbepaald hirsthals, maar ik vond denemarken al duur genoeg, voor voeding en kamping, ik heb dan ook 'overnatning i det fri' vaak genoeg gedaan.

Maar het bleef wel duur kamperen in Ribe, omgerekend 17 euro, een 5 sterren kamping okay. en een mooie okay maar toch.

Uiteindelijk ben ik 10 dagen in Denemarken gebleven, de mensen zijn er net zo vriendelijk als de prijzen hoog.

Onderweg kwam ik een Noor tegen en die zei dat Noorwegen duurder was, oliedollars he, nu ja, ooit wil ik nog naar Noorwegen, en liefst voor het ijs gesmolten is.

Maar voor minder dan 10 euro koop je bijna niks in Denemarken.

Groeten,
Willem
Ik vind het ook een moie idee. Ik praat met Andrew...
Wilm schreef:Ah dank je. Ik zag wat laat dat de rode woordjes aanklikbaar zijn :-)
Er zitten een een aantal interne boottochten en ferries tussen. Ik heb doorgeklikt maar mijn Noors is een beetje roestig ;-)
Heb jij of iemand anders op dat vlak (ferries/interne boottochten) een idee waar ik ongeveer rekening mee moet houden?
Dank en groeten,

Willem
Willem, websites in een andere taal dan Nederlands kan je met Google translate omzetten naar het Nederlands. Knip en plak het adres van de gewenste site in het vakje en kies voor de juiste talen. http://translate.google.com/#
Wij waren 15 jaar gelden in Noorwegen en ik vond veel dingen duur maar de boten dat is me niet echt als duur bijgebleven. (p.s. wij waren met de auto).
Jim, noteer mij ook maar, ik vind het een tof idee en ga graag mee. Hoe gaat dat verder, heb je gegevens nodig, heenreis evt gezamenlijk boeken enzo?

Mijn eerste "echte" fietstocht was in Noorwegen, twee jaar geleden (in zes weken van Kristiansand naar de Noordkaap) en ik ben verliefd geworden en gebleven. Veel te duur, rotweer, veel klimmen maar wat een prachtig land. Ik verheug me erop om alles weer te zien! :D
M. schreef:Jim, noteer mij ook maar, ik vind het een tof idee en ga graag mee. Hoe gaat dat verder, heb je gegevens nodig, heenreis evt gezamenlijk boeken enzo?
Hoi Maarten, je staat op de deelnemerslijst !
Het boeken van de reis doe je in principe zelf. Velen gaan met de trein, sommigen met fietsbus of vliegtuig, een enkeling zelfs (gedeeltelijk) fietsend. Als je met de trein reist moet je nog een ferry nemen Kopenhagen-Oslo. Het is handig die samen met anderen te boeken vanwege de hutten. In januari stuur ik alle deelnemers de namen rond zodat daar afspraken over gemaakt kunnen worden.
Stuur me even een mailtje zodat ik je email-adres en je mobiele telefoonnummer kan noteren.