Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtocht 2010 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtocht 2010

Hoi Jim,

Ik kan vrij krijgen en ga graag mee met de buitenlandtocht in juli.

@Blanche en wwwillem, dank!

groed, Willem
Jim, ik ga zsm proberen te regelen dat ik mee kan (1e week januari kan ik hopelijk duidelijkheid geven)... Noorwegen is mijn vakantieland nummer 1 en om dat vanaf de fiets te zien, geniaal.

Zodra ik meer zekerheid heb, mail ik je.

Groeten, Matthijs

P.S. moet ik erg snel zijn of is er nog wel wat plek?
Deimor schreef:P.S. moet ik erg snel zijn of is er nog wel wat plek?
In de tweede groep zijn nu 5 aanmeldingen, dus plek genoeg.
Wie heeft hier nu geen zin in:

Rallarvegen: http://www.youtube.com/watch?v=jVO2i1xXIKE

Wouter
Eerst dacht ik dat het asfalt was. Later zag ik wat sporen. Toch ziet het er aardig verhard uit. Dat strookt niet met wat ik dacht dat het pad er uit zou zien: een keienpad om overheen te bonken. Dan zijn de paden in Ecuador, Peru, Bolivia, Spanje, en Marokko toch authentieker. :D
Pathfinder_II schreef:Wie heeft hier nu geen zin in:

Rallarvegen: http://www.youtube.com/watch?v=jVO2i1xXIKE

Wouter
Ikke wel :D Mooi!
Robertjan schreef:Eerst dacht ik dat het asfalt was. Later zag ik wat sporen. Toch ziet het er aardig verhard uit. Dat strookt niet met wat ik dacht dat het pad er uit zou zien: een keienpad om overheen te bonken. Dan zijn de paden in Ecuador, Peru, Bolivia, Spanje, en Marokko toch authentieker.
Ha Robertjan, ik heb de Rallarvegen al eens gefietst (net als vele anderen op dit forum) en ik kan je uit de droom helpen: de Rallarvegen zijn niet verhard en er ligt geen asfalt. Het is een bergpad met veel stenen, waarbij je een enkele keer moet afstappen of je fiets door de sneeuw moet tillen.
Jij hebt al heel veel ervaring, dus ik neem onmiddelijk van je aan dat de paden in Ecuador, Peru etc authentieker zijn. Dat betekent dat voor mensen zoals jij de Rallervegen veel te tam zijn. De buitenlandtocht 2010 in zijn geheel zal voor die selecte groep fietsers dan ook maar een suffe tocht worden. En eigenlijk iedere buitenlandtocht wel (plus eigenlijk ook alle fietsweekenden in Nederland).
Maar voor vele anderen hier bij de Wereldfietser kan Noorwegen wel een schitterende tocht worden, zeker vergelijkbaar met voorgaande buitenlandtochten. Qua zwaarte en avontuur hadden deelnemers bij eerdere buitenlandtochten tot nu toe niet te klagen, vraag maar eens na.
Ik moet zeggen dat dat filmpje erg verradelijk is. Het lijkt dat je door kunt zoeven over hard zand. Keienpad klinkt al een stuk heftiger inderdaad. De keienpaden die ik gefietst heb betekenden ook langaam vooruit komen en soms afstappen. Sommige dagen met regen betekenden maximaal 20km... Het belooft dus zwaar te worden in Noorwegen!

Dan zal ik maar zo min mogelijk bagage meenemen, en proberen alles in achtertassen en een stuurtas te krijgen. Hoe minder bagage, hoe minder lastig het fietsen is over de hobbelpaden. En ik ga natuurlijk op m'n fiets die daarop berekend is. Met m'n 'snelle' fiets zou ik daar niet plezierig overheen fietsen.
Als Noorwegen ganger (groep 2) :-) ben ik mij nu aan het orienteren op de terugreis(?).

Heen ga ik mee met de trein en boot, terug ben ik van plan te vliegen.

Jim liet al weten dat Ryanair vliegt op Oslo-Rygge (Eindhoven), 70km van Oslo-Centrum, met de trein in 1 uur te bereiken. Vliegt op oa. zaterdag 24 juli rond 12.00 u.

Sindskort vliegt Norwegian ook op Oslo-Gardermoen (Schiphol), 50km van Oslo-Centrum (met de trein bereikbaar). Vliegt op oa. vrijdag 23 en zondag 25 juli rond 19.00 u.

Vrijdag terugvliegen lijkt me wat krap? (Rond 17.00 u inchecken).

De prijzen/voorwaarden van Norwegian vindt ik aantrekkelijker:

Ryanair:
€ 57,- (all in, incl. priority boarding a € 4,-)
€ 40,- Fiets, < 20 kg
- Bagage: 1 stuks inchecken < 15 kg

Norwegian:
€ 51,- (all in)
€ 40,- Fiets (geen gewicht restrictie [?], slechts 4 plekken per vlucht indien niet verpakt in een koffer, in koffer verpakt onbeperkt plaats)
- Bagage: 2 stuks inchecken < 20 kg

Is Oslo een leuk stad om nog 1 of 2 dag(en) extra door te brengen?

Weet iemand nog een leuke B&B / Hostel in Oslo voor niet te veel? (heb er nu een op het oog voor €36 pp (double room, deze is alleen op vrijdag beschikbaar)

groeten, Willem
Ik vlieg heen & terug, ik weet alleen nog niet wanneer ik het vliegtuig terug pak. Na de tocht blijf ik namelijk nog even in Oslo bij een vriendin van me.

Het wordt voor mij de tweede keer Noorwegen, maar van deze tocht is alleen de Rallarvegen is voor mij bekend terrein. Heerlijk om hem weer terug te zien. Vooral in het begin is hij erg goed te fietsen, later worden het meer keien (met als hoogtepunt de afdaling naar Flåm!) en inderdaad moet je af en toe je fiets slepen. Toen ik hem deed was het prachtig weer maar het schijnt er ook te kunnen spoken, ook midden in juli.

Groeten,

Maarten
Wij hebben 2009 de Rallarvegen gefietst, niks geen gebaande paden...
Het was toch wel het hoogtepunt van onze fietstocht, pas op dat je niet te snel gaat want dan gaat het zo snel voorbij....

http://www.mijnalbum.nl/Album=BNFIKFFQ
Wilm schreef:Sindskort vliegt Norwegian ook op Oslo-Gardermoen (Schiphol), 50km van Oslo-Centrum (met de trein bereikbaar). Vliegt op oa. vrijdag 23 en zondag 25 juli rond 19.00 u.
Vrijdag terugvliegen lijkt me wat krap? (Rond 17.00 u inchecken)
Ha Willem, volgens mij is op vrijdagavond terugvliegen heel goed te doen. Die vrijdagochtend start je namelijk vanaf de camping bij Jevnaker, dat is 50km fietsen naar Gardermoen-airport.
Update 15 januari: de tweede groep telt 7 deelnemers.
Hierbij wil ik mij graag aanmelden voor de Noorwegentocht #2 2010.. vakantieformulier zit in het verwerkingscircuit op werk ;) Jim, Ik stuur je vanavond nog wel een email.

Vanavond ook maar eens kijken of er mensen met de 2e tocht meegaan die heen EN terug met trein en/of bus gaan.

Groet,
Matthijs
Pathfinder_II schreef:Wie heeft hier nu geen zin in:

Rallarvegen: http://www.youtube.com/watch?v=jVO2i1xXIKE

Wouter
Lijkt heel mooi, ongerept, maar gelet op het beeld(snelheid) ook op een kamikazetocht, één verkeerde stuurbeweging en c'est passé?
Welke voorzorgsmaatregelen neem je tegen crashes of herunterstürzen?
Tuurlijk, platgereden worden in de polder door een petje-petje-jakkeraar is niet anders.
Ik zie dat totaal niet terug in die video, hoor Dries...

De rugzakjes zijn groot genoeg voor 2L water, windjackje, reddingsdeken, gsm met dekking, uitgebreide EHBO, en wellicht zelfs nog een lichtgewicht donsjack. Langs de route zijn berghutten en/of hostels.

Ze lijken me goed getraind, met full-suspension atb/mtb.
DriesBa schreef:
Pathfinder_II schreef:Wie heeft hier nu geen zin in:

Rallarvegen: http://www.youtube.com/watch?v=jVO2i1xXIKE

Wouter
Lijkt heel mooi, ongerept, maar gelet op het beeld(snelheid) ook op een kamikazetocht, één verkeerde stuurbeweging en c'est passé?.
een verkeerde stuurbeweging en je hangt hier in een onverlicht paaltje, stoeprand, automobilist met telefoon in zijn oor, trimmer met walkman, prikkeldraad van een weiland....

Ik vond dat videootje daarintegen er allemaal wel relaxed uitzien ;)
m-gineering schreef:
DriesBa schreef:
Pathfinder_II schreef:Wie heeft hier nu geen zin in:

Rallarvegen: http://www.youtube.com/watch?v=jVO2i1xXIKE

Wouter
Lijkt heel mooi, ongerept, maar gelet op het beeld(snelheid) ook op een kamikazetocht, één verkeerde stuurbeweging en c'est passé?.
een verkeerde stuurbeweging en je hangt hier in een onverlicht paaltje, stoeprand, automobilist met telefoon in zijn oor, trimmer met walkman, prikkeldraad van een weiland....

Ik vond dat videootje daarintegen er allemaal wel relaxed uitzien ;)
OK, waarschijnlijk het verschil tussen beeld en werkelijkheid.
Dus Dries, je gaat niet mee met deze "kamikaze" tocht?
Voor de 2e groep hebben zich inmiddels 11 deelnemers gemeld plus 2 belangstellenden.
Na de goede ervaringen van vorig jaar in Tsjechie lijkt het me fantastich om er ook deze tocht weer bij te zijn! In afwezigheid van cameravrouw Blanche wil ik mezelf graag opwerpen voor de video verslaglegging.

Jim, laat je even weten of het kan? Ook moet ik nog even checken met werk en transport of het allemaal past.

Groeten, Martijn