Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtocht 2010 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtocht 2010

Wat leuk om van jullie te horen! :)
Geniet nog van de resterende dagen!
Facebook van de Rallarvegen schreef:]Sykkelsesongen er igang!
Det er helt snøfritt mellom Haugastøl og Finse, og kun 14 snøfonner mellom Finse og Hallingskeid!
Fra Hallingskeid til Flåm er det også helt snøfritt!
vertaling met Babylon schreef:sykkelsesongen is begonnen. Het is absoluut snøfritt tussen haugastøl en finse, en slechts 14 snøfonner tussen finse en hallingskeid! Vanaf hallingskeid tot flåm, er is ook absoluut snøfritt!
Oftewel:
Fietsseizoen is begonnen. Het is absoluut sneeuwvrij tussen Haugastøl en Finse, en slechts 14 sneeuwvelden tussen Finse en Hallingskeid! Vanaf Hallingskeid tot Flåm, is ook absoluut sneeuwvrij!!

Jim ge-sms't voor een tv zondagavond (zag al dat er een paar café's zijn in Geilo).
Ja, ik zit nu in Geilo, met 2 fantastische fietsweken achter de rug. De eerste groep is naar huis (behalve Ronald en Pieter) en ik heb nu hier een paar rustdagen voordat de tweede groep zich aandient.
De Rallarvegen waren heel goed te doen, misschien nog maar 10 sneeuwvelden, dat was goed te doen. We hadden die dag wel geluk met het prachtige weer, zoals de hele periode trouwens, slechts 1,5 dag regen.
Het materiaal heeft het zwaar te verduren gehad de afgelopen 2 weken, uiteraard de nodige remblokjes versleten, maar vooral de wielen deze keer: we hebben 5 wielen vervangen. Een velg van An knalde zelfs spontaan uit elkaar. We hadden toen supergeluk, want we kwamen net van de ferry Kaupanger-Laerdal en stonden slechts 1km van de fietsenmaker. De enige in een straal van 300km en een hele goede met erg veel reservemateriaal.
Het werd vervolgens weer een lange dag, want ik vertrok met An pas om 15.00u, voor wederom een Noorse Alpe d'Huez, deze keer de klim van de Aurlandsvegen van 1306m hoog. En wederom een waanzinnige weg, èèn van de vele hoogtepunten.
We hebben nu ook het record van hoogtemeters tijdens buitenlandtochten verbroken, vorig jaar Tsjechië nog 1750m, deze keer 2000m (dat was al op dag 3).
Alles is verder goed gegaan, wel twee uitvallers plus Gjalt die tegen het einde zich verstapte bij de wandeling naar de Nigaardsbreen-gletsjer en helaas het fietsen moest opgeven. Gjalt: beterschap!
Net weer thuis na twee superfijne fietsweken! Jim, ontzettend bedankt, het was ongelooflijk mooi en leuk! Voor wie nog twijfelt, Noorwegen is prachtig en de uitzichten zijn het klimmen meer dan waard!

Wel beetje eenzaam hoor nu hier ineens op mijn veeeeels te duffe appartementje :( Ik geloof dat ik al heimwee krijg!

Voor de deelnemers van groep twee, alvast heel veel plezier, geniet ervan!

An
Hier idem dito. Wat een stilstand na 2 weken op pad met de WF.
Noorwegen was fantastisch. Echt elk moment genoten! Thanks Jim en anderen!

Hieronder alvast een voorproefje die ik jullie niet wilde onthouden (de rest moet nog uitgezocht worden):

Jotunheimvegen
Afbeelding

Tindevegen
Afbeelding

Tindevegen
Afbeelding

Aurlandsvegen
Afbeelding

Rallarvegen
Afbeelding

Rallarvegen
Afbeelding
Prachtige foto's Anneke, ik was graag meegegaan! Lijkt me ontzettend leuk om mee te gaan met zo'n tocht, vooral Scandinavië spreekt me aan, volgend jaar naar IJsland? :lol: Nu eerst nog even een fiets kopen. Gr. Erwin
De City Night Line is inmiddels ook in Nederland aangekomen. De eerste tocht is zeer geslaagd verlopen, voor sommigen weliswaar met materiaalpech en gehinderd door oude of nieuwe blessures. We zijn de hitte in Nederland mooi ontlopen en ik heb in Noorwegen een zelfs paar keer kort mijn winterregenjas aan gehad. Van de twee weken met voornamelijk zon hebben we slechts 1 echte regendag gehad. Het landschap voldoet aan alle clichés en is adembenemend mooi. Ik wil iedereen die mee was van harte bedanken voor deze enerverende en gezellige tocht. Ik hoop dat Jim met de tweede groep net zo'n mooie tijd heeft.
Het is inmiddels weer " puffen en plakken " in Nederland.
De wasmachine draait op volle toeren en alles wordt weer netjes opgeborgen voor de volgende tocht.

De Noorse temperaturen bevielen mij erg goed.
De tocht was helemaal superdepuper, bekaf maar voldaan.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, het zingen van de meest vreemde liedjes onderweg en de overdosis aan droge humor.

Jim bedankt voor de organisatie en heel veel plezier en goed weer toegewenst met de 2de groep.

Inmiddels heb ik al wat foto's toegevoegd aan het Picasa-album, er volgen nog veel meer mooie foto's van andere fietsers

http://picasaweb.google.com/2010noorweg ... directlink

Ps: Waar was iedereen na het afhalen van de bagage op het vliegveld?? Heb niet van iedereen afscheid kunnen nemen....

Raymon.
Het was weer geweldig.
Zaterdag nog aan de kade en in Vigeland rondgehangenen en ditmaal vertrokken van Gardermoen.(weer met volle banden!)
savonds meegedaan aan de groep wachtenden op de trein, nav van het onweer viel het treinverkeer uit(weer een leuk groepsgevoel), uiteindelijk om 06.15 uur terug in Diever :cry:
O o wat waren het weer mooie dagen.
"morgen weer lekker aan het werk"
Groep 2, ik wens jullie net zulke pracht dagen.
Hoi allemaal,
Ook ik zit nog heerlijk na te genieten :lol: . Het was echt een super-reis! Ik raad iedereen aan, die in Noorwegen wil gaan fietsen om deze mooie route te volgen.
Jim en alle reisgenootjes, bedankt! Jammer dat het parcours te zwaar bleek te zijn voor 2 van onze deelnemers en dat Gjält door zijn blessure moest afhaken. Hopelijk hebben jullie het toch naar je zin gehad.

Camping vlakbij vliegveld Rygge was ook erg interessant. Onze buren hadden net een nieuwe grasmat uitgerold voor de caravan en waren die 's avonds fanatiek aan het besproeien. En van de andere buren kregen we een shotje Duitse kruidenbitter. Ook fietsten er ineens overal kindertjes rond en hingen er een paar dronken jongelui (die 's nachts zijn vertrokken/weggestuurd). Heel wat anders dan alle relaxte/rustige campinkjes die we daarvoor hadden gezien.

Heb inderdaad niet meer iedereen gedag kunnen zeggen op het vliegveld want mijn vader stond me op te wachten en we wilden snel weg om de parkeerkosten niet te hoeven betalen (was niet lukte) dus via dit bericht nog even de afscheidszoenen, smak! :wink:
Zit weer op kantoor :cry: , dat valt niet mee na twee weken in de buitenlucht.
Op de fiets naar het werk ging soepeltjes: geen bagage, alles vlak.

Het was een geweldige vakantie. Het weer zat mee, leuke groep, prachtige omgeving, mooie routes en prima organisatie (Jim bedankt, bedankt).

De foto's staan hier:
http://picasaweb.google.com/2010noorweg ... en2010Fred

Kun je alvast nagenieten.
Hoop dat de 2e groep het net zo leuk heeft.

Groeten,
Fred
De adembenemende Noorse vergezichten zijn inmiddels ingeruild voor een blik op mijn stadstuin in hartje Ieper en dat betekent dat ik alweer een ervaring rijker ben. Mijn eerste buitenlandse tocht met de wereldfietsers was subliem: een zalige fietsbende met de al even fantastische fietsorganisator Jim. Pittige dagtochten langsheen schitterende parcours. De gezelligheid en de schoonheid van de natuur verzachtten telkens weer een zoveelste hellingsgraad. Het afkicken kan beginnen. Gelukkig is de vakantie nog lang en de zomer zwoel. En wanneer de heimwee te groot worden, zijn er nog steeds de foto´s. Binnenkort online te zien op Picasa en een selectie sfeerfoto´s in het eerstvolgende magazine van de Wereldfietsers. Jongens (en vijf meisjes) hartelijk dank voor deze onovertroffen tocht en tot op het nazomerweekend.
Het is zeker fantastisch fietsen in Noorwegen!!

Groetjes vanuit Skjolden na weer een regenachtige dag!
Geniet van de Tindewegen, morgen.
Wim
Hee Wim, je was me net voor!
Hopelijk hebben jullie morgen zon op de klim van de Tindevegen. Wederom een mooie tocht! Pas op voor schapen tijdens de lunch, die houden namelijk van brood met bananenpasta ;-)
Geniet ervan allemaal! Jammer dat jullie regen hebben, maar dat mag de pret niet drukken!

Groetjes,

An die alweer vakantie wil :D
Ben ook gisteren naar huis gevlogen vanuit Rygge. Nog een prachtige fietstocht gemaakt vanaf Nesbyen naar de camping in Larkollen over een soort lange afstand fiets route. Prachtig, zo'n 70% van de route was onverhard dwars door de bossen en langs meren en je kwam geen kip tegen.

Nu wacht thuis weer een hoop werk.

Jim en alle anderen nog bedankt voor de gezellige dagen.

Ronald
Daar lig ik dan. Afgedankt. In de berm van de weg. Niet eens goede regenbescherming aan. En het begon allemaal zo goed…

Ongeveer een week geleden vertrokken Robertjan en ik samen naar Noorwegen. Een on-Noorse zon hield de elanden diep in de schaduw van de wouden verborgen. Eenmaal met de andere wereldse fietsers samen begon het bekende Noorse weer zich aan te dringen. De eerste klim hield hoe dan ook niemand het droog.

De Koninginnerit kondigde zich al vroeg aan, en de eerste kameraadschap werd zichtbaar. Gezellige groepjes vormden zich langs en op de Rallarvegen. Na een lange, zware, maar indrukwekkende dag werden de laatsten als helden onthaald met een gezamenlijk gekookte fietsersmaaltijd.

Was de Koninginnerit noot met een zonnetje verreden, de warming-up van de eerste Haute Categorie van de Tour de Norge begon met de douche open. Maar ook nu blijkt de zon oppermachtig en de enige vochtigheid in deze klim komt van de rode kopjes die bovenaan de klim zich één voor één melden.

Enkele zware klimmen lang werd er van mijn diensten gebruik gemaakt. "Hoe ver is het nog omhoog," vroeg Robertjan me dan. En ik gaf hem altijd antwoord. Niet dat hij altijd blij was daarmee, maar dit had ik toch zeker niet verwacht.
Samen hadden we het toch maar mooi op tijd gehaald naar de boot over dat meer daar boven, en ook de gletsjer was een hoogtepunt voor allen.


Maar nee, ik zat hem in de weg en werd aldus de stuurtas in gedirigeerd in die lange klim. Die stomme vliegen ook, waarvoor die tas open moest. En Robertjan zag me niet eens vallen!!
Hij fietste maar door en had zo nodig een meisje in zijn kop. Maar mij, z'n horloge, liet hij zomaar liggen.


Verder ging het over asfalt en grüs van Jotunheim en Peer Gynt. Vrij als een vogel, tegelijk gezellig zoals alleen De Wereldfietser kan zijn. Felle discussies afgewisseld met een wij-gevoel. Tijd in de groep, tijd voor jezelf.

Iedereen hartelijk bedankt voor 2 fantastische weken. In het bijzonder natuurlijk Jim voor de grondige voorbereidingen en de gedreven begeleiding!
Volgende keer Zuid-Amerika? Dan kunnen we het hebben over "in Noorwegen..." :wink:
Afbeelding

Klik op de foto voor m'n foto's.
Hallo Robertjan,

mooie foto's. Zo te zien is een prachtige tocht geweest.

Frank