Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenlandtocht 2010 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Buitenlandtocht 2010

Leuk dat je gaat filmen Martijn!
Kan ik ook een beetje meegenieten nu ik na drie WF buitenlandtochten helaas niet meekan. Je kan nu al lid worden van De wereldfietsergroep in Vimeo. :wink: Welkom!
Rapro schreef:Jim, laat je even weten of het kan? Ook moet ik nog even checken met werk en transport of het allemaal past.
Groeten, Martijn
Ha Martijn, prima; is het goed als ik je noteer als 13e deelnemer voor de 2e groep?
Update 14 april 2010:
voor de eerste tocht is 1 plek beschikbaar gekomen;
voor de tweede tocht zijn nog 4 plekken beschikbaar.
ik neem aan dat ik inmiddels geregistreerd sta? vlucht met ryan air naar noorwegen is geboekt. nu maar hopen dat de aswolken uit ijsland dan weer verleden tijd zijn... :lol:

heb net m'n garmin dakota 20 binnengekregen, dus ik ga eens lekker puzzelen hoe ik dat ding aan de praat krijg vóór noorwegen!! heb er veel zin in!
Rapro schreef:ik neem aan dat ik inmiddels geregistreerd sta?
Jazeker Martijn, je staat op de lijst.

In groep 1 zitten: Jim, Wim, An, Gjalt, Vincent, Wouter, Marlous, Gregory, Fred, Tom, Roel, Ronald, Raymon, Pieter, Anneke, Reinder, Daniella, Suzanne, Karlijne.
In groep 2: Jim, Daniella, Maarten, Robertjan, Oscar, Willem, Bert, Bert, Jan, Harrie, Matthijs, Kees, Martijn, Chris, Frans, Johnny.
Hier gaan we straks fietsen, ja het ziet er nu nog erg wit uit.
Dit is webcam van Eidsbugarden, waar we het Bygdin-meer overvaren.

Afbeelding
De vlucht is geboekt; zaterdag ochtend vanaf Schiphol.
10 juli savonds retour.
Het bleek dat de KLM wel net zo voordelig was als Ryanair. Ik hoef nu niet bij te betalen voor de fiets en kom dichter bij Oslo aan.
Ik heb er zin in.
Besneeuwde bergen, doet mij denken aan de stelvio week. Wat hadden we uiteindelijk mooi weer en alle passen waren gewoon open.
Jim dat mooie weer, regel jij dat ook of is dat gewoon een WF-kadootje?
De webcam van het treinstation in Finse.

Afbeelding
Deja vue! (Stelvio-tocht).

Gaan jullie nu ook weer voor de webcams zwaaien?
Kan ik (nu vanaf de andere kant :cry: ) een printscreen van jullie maken.
Wat is de verwachte aankomsttijd daar?
zal ik weer een vlaggetje planten? :lol:
Dagje Kopenhagen.
We hebben op zowel de heenweg als de terugweg een dag tijd om Kopenhagen te bezoeken. Heeft iemand wellicht leuke ideeën wat je zou kunnen doen op zo'n dagje met een bepakte fiets in de buurt?
Die fiets zou ik snel parkeren in de oude haven (Christianshavn) en die ene enorm lekkere bakker op de hoek opzoeken. Hoek Torvegade met ...? Aan de linkerhand in ieder geval komende vanuit de stad. Met de gekochte lekkernijen onder het bagagenetje een gezellig parkje opzoeken en picknicken.
De verbouwde oude haven (noordelijke eilanden Christianshavn), combinatie van verbouwde havenloodsen en nieuwbouw is met klein fietstochtje prima te bekijken.
Misschien kun je nog aan een kaartje voor een opera komen? Bijzonder gebouw met knotsen van lampen in de hal. Pardon, foyer.
Verder is het museum voor Danish Design haast wel een must.

Veel plezier,

Loes.
Het lijkt erop dat de boot op het Gjendemeer al klaar staat. Zou het ijs al gesmolten zijn?

http://www.vaga.kommune.no/filer/webcam/gjende.jpg
Nog twee dagen en dan vertrekken ze; de eerste Noorwegen-groep!
Heel veel plezier en mooi weer voor iedereen! Laten jullie onderweg nog wat van jullie horen via het forum aan de thuisblijvers (die graag mee hadden gefietst)? 8)
De Rallarvegen is nog niet geheel sneeuwvrij:
Afbeelding
Is dit een foto van een van de deelnemers, Robert?
Nee, van de Facebook van de Rallarvegen. Recent geplaatst.
De rallarvegen is (doorgaans) voor 1 juli nooit geheel sneeuwvrij.
1 juli wordt met speciale machines het gehele ' parcours' sneeuwvrij gemaakt.
Wij hebben grote gedeeltes moeten klunen en zelfs treinen ivm sneeuw, we waren er dan ook voor 1 juli (2009)
[quote="Marjan"]De rallarvegen is (doorgaans) voor 1 juli nooit geheel sneeuwvrij.
1 juli wordt met speciale machines het gehele ' parcours' sneeuwvrij gemaakt.
Wij hebben grote gedeeltes moeten klunen en zelfs treinen ivm sneeuw, we waren er dan ook voor 1 juli (2009)[/quote]

Ook op 22 juli 2009 waren er nog meer dan 15 sneeuwvelden die overgestoken moesten worden. Veel filevorming, maar het was zeer de moeite waard.
Eindelijk Wifi! Het gaat super hier. Meestal schitterend weer, slechts 1dag regen, daardoor 2 nachten in een hut.
De route hebben we moeten omzetten omdat de Bygdin boot nog op het droge ligt. Daardoor Besseggen niet gehaald! De alternatieve route was ook errug mooi. We zitten nu hier in Ovre Ardal met een rustdag, prachtig gelegen aan een smalle fjord met een grote waterval achterin.
Morgen een fikse bergpas, de Tindewegen, naar 1320m, door de Jotunheimen.
Groetjes van 17 Wereldfietsers.