Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koken op vuur - Forum Wereldfietser

Koken op vuur

Beste Mensen, 12 juni gaan we lekker eten zonder branders maar veel vuur en wijn. We koken met zijn allen, je hoeft geen pannen mee te nemen daar zorg ik voor. Vlees roosteren aan je tent pennetjes, aardappeltjes en vis in alufolie, ja... en ook steengrillen :roll:, broodjes aan stokjes en die gevuld met de geroosterde paprika's zijn heerlijk vooral hoe kun je koken op de kooltjes en niet je pan verprutsen.

Op zaterdag doe ik de boodschappen maar er wordt een fietstocht uitgezet (vertrek 10 uur vanaf de camping) waardoor we alvast wat calorieën kunnen verbranden. Om een uur of 4 gaan we het vuur aanmaken om een goed moeder vuur te hebben en een dikke aslaag om op te koken.

Wil je mee eten en/of fietsen laat het me even weten ik moet nog aan de camping doorgeven met hoeveel mensen we komen.

Inge
inge.meere@gmail.com
Leuk idee Inge :lol: Er is iets op Terschelling dus dat wordt weer kiezen of het potje daar of in Wilnis gekookt wordt.
Imeere schreef:zonder branders maar veel vuur en wijn.

Een beetje outdoor cooker weet dat veel vuur en wijn een combi is die wordt afgeraden... :?
Nou, dit lijkt me superleuk... Moet helaas wel naar de stembus op zondag dus weet niet of ik dat geregeld krijg... :(
Annetje schreef:Nou, dit lijkt me superleuk... Moet helaas wel naar de stembus op zondag dus weet niet of ik dat geregeld krijg... :(
Daar zijn machtigingen voor, An!

Wij gaan fietsen vanaf Zoetermeer. Aansluiters welkom.
En wie vanuit Rotterdam wil fietsen, kan zich weer bij mij aansluiten ;-)

Hoe wil je gaan fietsen Blanche, misschien kunnen we elkaar ergens treffen?
Suus schreef:En wie vanuit Rotterdam wil fietsen, kan zich weer bij mij aansluiten ;-)

Hoe wil je gaan fietsen Blanche, misschien kunnen we elkaar ergens treffen?
Een mooie route vanaf regio Zoetermeer op zaterdagochtend! :wink:
Aansluiters welkom. We houden contact, ja? Leuk als we aansluiten op elkaar.
Meer info volgt......
Blanche en ik hebben twee routes uitgezet.

Zaterdag verzamelen we om 11.00 uur in restaurant Meerenbos en fietsen dan via Waddinxveen, Bodegraven en de Meije naar Wilnis. Fietsers vanuit Rotterdam: we verzamelen om 09.30 uur onderaan de Euromast. Of mail even als je op een andere plek wil aanhaken. kijk hier voor de route

Zie hieronder voor meer informatie. De afstanden van de routes zijn van en naar Rotterdam!
:!: p.s
Als je mee wilt koken, eten of blijft slapen. Geef je dan op bij Inge inge.meere@gmail.com
:-) Machtigingen krijg je in België echt niet omdat je een weekendje met je vrienden wil gaan fietsen.

Maar Rotterdam is nog wel te doen qua afstand, dus mss kan ik wèl een dagje meefietsen. Weet er iemand welk station er dicht bij het aankomstpunt ligt?

Groetjes,

An
Ga je naar de cursus -koken op vuur- van Inge Meere en wil je daarnaast nog een stukje fietsen? Dat kan! Suus en ik hebben twee fietstochten van en naar Rotterdam uitgezet.

Cursist, mee-eten en/of kampeerder?
NB. Wil je meedoen met de cursus, mee-eten off wil je bijven slapen?
Geef je dan op bij Inge Meere. Zij geeft de cursus, regelt de boodschappen en de camping. inge.meere@gmail.com

Fietsen op Zaterdag (57 km)
Zaterdag verzamelen we om 11.00 uur bij cafe Meerenbosch bij de Rotte en fietsen dan via Waddinxveen, Bodegraven en de Meije naar Wilnis. Fietsers vanuit Rotterdam: we verzamelen om 09.30 uur onderaan de Euromast. Of stuur even een PB/mail naar Suus als je op een andere plek wil aanhaken. Route zaterdag.

Fietsen op Zondag (80 km)
Op zondag is een mooie fietsroute uitgezet vanaf de camping in Wilnis. We komen o.a. langs de stations Zoetermeer en Rotterdam CS. De vertrektijd bepalen we op zondagochtend. Route zondag.
Waar zijn die stoere mannen gebleven? Zoals het er nu naar uitziet wordt het een dames onderonsje. Ook geen probleem natuurlijk maar heren zijn ook welkom!
Hoi Inge,

Had dit niet willen missen maar zaterdag ben ik er helaas ook niet bij;
Zit dat in een zeekayak op de Grevelingen, proberen niet om te slaan.
En dat is inderdaad lang zo stoer niet als koken op houtvuur :cry:

Groetjes,
Maarten
Imeere schreef:Waar zijn die stoere mannen gebleven? Zoals het er nu naar uitziet wordt het een dames onderonsje. Ook geen probleem natuurlijk maar heren zijn ook welkom!
Hoi Inge,

Ik vetrek dit weekend naar Zweden: fietsen met Pipi Langkous.

Succes!

Bert
Gelukkig gaan er inmiddels al wat stoere mannen naast al die stoere vrouwen mee. Dus we zullen je niet missen Bert. Doe de groeten aan Pipi. :wink: Nu nog duimen voor goed weer.

NB er is een fietstocht voor zowel de heenweg op zaterdag als de terugweg op zondag geregeld. Zie een van de eerdere berichtjes hierboven.
ha daar zijn er nog mensen die al op vrijdagavond op de camping staan ?? groetjes rene.
Annetje schreef::-) Machtigingen krijg je in België echt niet omdat je een weekendje met je vrienden wil gaan fietsen.
Wel als je in het buitenland bent op dat moment er daar enig bewijs van kan leveren. Normaal gezien wordt b.v een hotelboeking of dergelijks gevraagd, maar ik weet uit eigen ervaring dat een verklaring van b.v iemand waar je verblijft (ondertekende brief met kopietje van identiteitskaart) ook kan volstaan. Er verbiedt immers niemand je om in het buitenland te verblijven zonder gebruik te maken van een hotel.
Het is An gelukkig gelukt om het te regelen dus ze gaat mee!

Wij staan zaterdagochtend onderaan de Euromast. Wie gaat er nog meer mee fietsen vanaf Rotterdam? We hebben 1,5 uur om vanaf de Euromast naar Meerenbosch te komen, dus lekker relax fietsen en/of we zitten snel aan het gebak :D

Gelukkig is de weersvoorspelling ook gunstig: er wordt 0/1 mm regen verwacht op zaterdag en 0 mm op zondag!
Je kunt maar tot 9 uur de camping op rijden. Ik heb nog een etentje vrijdag en dat ga ik niet halen. Ik kom dus pas zaterdag morgen dan kan ik gelijk de boodschappen vers halen. Ik ben helaas hierdoor niet in staat om ook de fietstocht te doen vanaf de camping. Zijn er nog andere vrijwilligers om dit op te pakken?

Net gesproken met de beheerders van de camping, wat een aardige mensen!! We hebben een heel eigen veld met een mooie vuurplek. Je kunt je melden bij de beheerder om te kijken waar het veldje is maar we rekenen in één keer af.

Het blijft volgens mij droog en door het vuurtje blijven we warm.

Tot zaterdag

Inge
Het weer ziet er inderdaad goed uit! 8)

Aaanstaande zaterdag om 11.00 uur staan Douwe, Ingeborgh, Fred, Marlous en ik __ Suus, An en de rest uit Rotterdam op te wachten bij restaurant Meerenbosch aan de Rotte (Rottedijk 13 a)! Wie fietst mee? Hieronder nog even de routes en opsstapplaatsen.....


Fietsen op Zaterdag
Zaterdag verzamelen we om 11.00 uur bij cafe Meerenbosch bij de Rotte en fietsen dan via Waddinxveen, Bodegraven en de Meije naar Wilnis. Fietsers vanuit Rotterdam: we verzamelen om 09.30 uur onderaan de Euromast. Of stuur even een PB/mail naar Suus als je op een andere plek wil aanhaken. Route zaterdag.

Fietsen op Zondag
Op zondag is een mooie fietsroute uitgezet vanaf de camping in Wilnis. We komen o.a. langs de stations Zoetermeer en Rotterdam CS. De vertrektijd bepalen we op zondagochtend. Route zondag.