Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend 24-26 september 2010 - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend 24-26 september 2010

Na twee leuke standplaatsweekenden in Brabant de afgelopen jaren, wordt de najaarstocht dit jaar weer een echte trektocht. We gaan de Waterlinieroute fietsen, een tocht van Amsterdam naar Dordrecht. Officieel loopt de waterlinie route van Muiden naar Gorinchen, wij plakken daar nog een stukje aan. Zie ook waterlinieroute.

Programma:
- We verzamelen op vrijdagavond op stadscamping Gaasper in Amsterdam.
- De volgende dag fietsen we langs de waterlinie route naar Tull en 't Waal. Daar is een bijzondere camping, deze ligt namelijk in een van de forten van de waterlinie! Er is een kleine binnenruimte en we mogen vuurtje stoken. De camping is van natuurkampeerterreinen; om half 11 dient het stil te zijn, vroeg naar bed dus! Maar kijk eens wat een mooi plekje:
Afbeelding
- De volgende dag fietsen we verder langs de Waterlinieroute naar Gorinchem. Vervolgens fietsen we door de Brabantse Biesbosch naar Dordrecht.

Kampeerkosten:
reken op ong. 20 euro pp in 1 persoonstent, 15 euro pp. in 2 persoontent voor twee nachten.

De afstand:
De route is volgens deze site zo'n 140 km, via google is het 120 km van de camping naar Dordrecht.

Aanmelden is handig, dit kan via de website of via Suzanne Vonk: slvonk@gmail.com.
Hoi Suzanne,

Die camping in Tull en 't Waal bij het Fort Werk aan de Korte Uitweg is echt superleuk. Zijn er genoeg mensen met het Groene Boekje?

Annita
Hoi Suzanne,

Er zitten nog wat weken tussen maar wij willen ons aanmelden voor de najaars trektocht en graag gebruik maken van het groene boekje van iemand. :shock:

groetjes
Anneke& Peter
Hallo daar,

Hier wel interesse:)
Nog even mijn vriendin gepolst of die ook mee wil, we komen met z'n tweeen lekker naar de camping in A'dam en fietsen lekker mee tot Dordrecht waarna we nog door fietsen naar huis (Zwijndrecht) :)
Self supporting en in het bezit van een groen boekje met natuurkampeerkaart.


Groeten,

Martijn & Masja
De camping bij Tull en 't Waal is inderdaad erg leuk, ook leuke beheerder die een leuke rondleiding gaf. Ben er toevallig 1,5 week geleden geweest op doortocht op de Oeverlandroute (beetje van afgeweken).
Peter_m schreef:Hoi Suzanne,

Er zitten nog wat weken tussen maar wij willen ons aanmelden voor de najaars trektocht en graag gebruik maken van het groene boekje van iemand. :shock:

groetjes
Anneke& Peter
Bij deze melden wij ons ook aan en Peter en Anneke kunnen bij ons op de kampeerkaart (max 4 personen incl kampeerder).
Lijkt een mooie tocht Suzanne en lekker dicht bij huis 8)
Leuk Suzanne, ik wil graag mee!
Yvonne
Ik heb me net ook per mail aangemeld. Het lijkt me een mooie route! Wel zou ik graag op iemands groene kaart mee willen liften, want die heb ik niet.
Suzanne,

In navolging van de Giro start het najaarsweekend dit jaar in Amsterdam. En de geplande route is veel mooier.
Ik ben van de partij, dus.
Neem kampeerkaart mee.

Koert.
Het loopt goed met de aanmeldingen van dit weekend!

De route staat in deze pdf beschreven tot Gorinchem en deze kun je zelf uitprinten.
Daarna fietsen we via Werkendam en de Brabantse Biesbosch naar station Dordrecht. Ongeveer op deze manier

Ik neem verder geen geprinte kaarten mee, dus svp zelf voor de routebeschrijving van de waterlinieroute zorgen!

Tot eind september!
Leuk! Ik ben d´r ook bij, met groene boekje. :wink:
Op de site van de Waterlinieroute is onderaan de pagina ook de track te downloaden.
Voor degenen die gaan googelen naar het beginpunt van de route, de camping lijkt geen Gaaster maar Gaasper te heten. Tenmiste, ik neem aan dat Suzanne het over http://www.gaaspercamping.nl/nl/index.html heeft?
De camping is inderdaad Camping GaasPer ;-)

Bedankt voor de gps tip, deze is de waterlinieroute per auto, ik weet niet of deze verschilt met de fietsroute. In ieder geval is de fietsroute via deze link op te vragen of te downloaden.

Leuk nieuws: de camping in Amsterdam heeft een horecagelegenheid die speciaal voor ons open gaat op vrijdag. Daar kunnen we droog en warm zitten tot half 11. Je kan daar ook wat eten.
Hee Jim, bedankt! wat een leuk en informatief filmpje!
Net een tip gekregen: september is fortenmaand. Veel forten zijn open dus dat is een leuke onderbreking van de fietstocht. Zie deze link voor meer informatie.

Ik heb ook een pakket toegestuurd gekregen van de Hollandse Waterlinie met een meerdere kaarten en achtergrond informatie om uit te delen. Die neem ik mee volgend weekend.

Er zijn al ruim 25 aanmeldingen en elke dag komen er bij, het wordt weer leuk! :lol:
We kampeerden toevallig dit weekeind in Tull en 't Waal. De agenda daar was nog leeg maar ze weten nu in ieder geval dat jullie komen. Veel plezier.
Dit moet wel een najaarstocht met uizonderlijk mooi weer worden. Suzanne is erg goed in het creëren van wind mee.

Veel plezier en volgend jaar ben ik er bij (als mijn tocht niet teveel uitloopt),

Sjirk
De groep groeit nog steeds, we zijn inmiddels met 30 personen!

Ik heb net de campings nog even nagebeld.

- Op de camping in Adam zoeken ze een beetje afgelegen veldje voor ons uit. Bij aankomst mijn naam noemen en ze wijzen je de weg. Ik ben er tegen de avond pas. Zoals eerder gezegd kunnen we tot half 11 in het café terecht.
De kosten zijn 10,00 euro voor solofietsers en 7,60 p.p. voor tentdelers. Graag bij mij betalen. Voor een douchemuntje betaal je € 0,80 voor 5 minuten.

- Op de camping in Tull staat het bier al voor ons in de koelkast en de zaag hangt klaar om hout te zagen voor het vuur. Kosten daar: 9 euro voor solofietsers, 7 euro p.p. voor tentdelers. Ook hier geldt bij mij betalen. Als je een natuurkampeerterreinkaart hebt deze graag meenemen.

We vertrekken elke dag rond 10.00 uur, winkels zijn er zaterdag onderweg. Als je op zaterdag wilt aanhaken is dat natuurlijk prima. Met de trein naar Weesp komen is het handigst: we fietsen van de camping naar Weesp om daar de Waterlinieroute op te pakken. Als je iets wilt doorgeven: mijn telefoonnummer = 06-42364012.

Tot vrijdag of zaterdag!