Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sinterklaastocht 2010 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Sinterklaastocht 2010

Wie me hoorde vloeken tijdens de gladde stukken zal het misschien moeilijk geloven, maar ik heb me geamuseerd! Allemaal bedankt voor de gezelligheid en in het bijzonder Sint en Piet voor de geweldige organisatie!

Groetjes,

An
Jongens, wat een prachtige landschappen.

Als je zulke met zulke uitzichten in Nederland kan fietsen dan hoef je niet meer naar de pool! Zijn daar nog foto’s van?

Bedankt allen voor de gezellige Pakjesavond! Het eten was heerlijk en het gesnoep.

Groet, Bart

Afbeelding

Plaatje schaamteloos geplukt van Eric.
Het was een legendarische tocht, zaterdag om 7:15 op de fiets door de onaangeroerde sneeuw richting het station. Dan een uurtje treinen waarbij zich langzaam een zwembad onder mijn fiets begon te vormen. Na een warme beker koffie op het station in Zwolle en een extra paar sokken aangetrokken te hebben zijn we dan met zijn 5'en op pad gegaan, al glibberend over de wegen en paden.

Al waren die wegen paden af en toe niet te herkennen door het dikke pak sneeuw. De GPS gaf aan dat er een pad was, in de verte stonden paaltjes, maar waar is het pad en waar is het gras? Daar was alleen proefondervindelijk uit te komen. Dankzij de geweldige hamburger super-extra-speciaal van Ricardo in Deventer (enorm aangeraden door zijn zus die ons de weg wees), hebben we het toch gehaald naar Hall.

Haringen de grond in krijgen ging niet al te makkelijk met die bevroren grond, maar het bleek dat cleats een prima plaatsvervanger voor een hamer of een steen waren. Na een heerlijke kop warme chocolademeld - met rum - was ik opgewarmd genoeg om de barre tocht naar het toiletgebouw te maken. Gelukkig waren de douches lekker warm en was het gebouw zelf ook verwarmd.

Na een enorm lange douchebeurt - ok, dan nog één keer op het knopje drukken - was ik net op tijd terug in de recreatieruimte voor het fondue, gevolgd door een heerlijke Sint- en Piettaart. Na een hilarisch Sinterklaasspel vol met schelle bellen en duplicate rijmen ben ik snel mijn koude bed ingekropen.

Gedurende de nacht ben ik er achter gekomen dat voor deze nachttemperatuur mijn slaapzak toch niet echt toerijkend was, maar door alle kleding die ik bij me had als extra dekens te gebruiken heb ik toch nog wat kunnen slapen. Gelukkig stond de volgende morgen de koffie al klaar, dus ik was snel weer warm. Het ontbijt werd gevolgd door een grote afwas, en toen was het alweer tijd om te gaan.

Ik had geen zin om nog een dag te glibberen over halfbevroren paadjes, dus ik ben linea recta via het mooie fietspad langs het Apeldoorns Kanaal naar Apeldoorn gefietst alwaar ik de trein terug naar Utrecht pakte. In Utrecht bleek gelukkig een speelgoedwinkel open waar ik nog snel cadeautjes kon kopen voor nog een Sinterklaasfeest, nu met mijn neefje van 2.

Rest mij nog om iedereen, maar vooral Suzanne en Patrick, te bedanken voor dit koude, glibberige, maar geweldige Sinterklaasweekend.
Jeetje, wat een prachtige en bizarre tocht! Jullie zijn allemaal echte bikkels. :wink:

Is het trouwens al eens voorgekomen dat de sinterklaas/wintertocht onder nog slechtere omstandigheden werd gehouden?
Ik vond het ook weer erg gezellig en fijn!
Om met deze groep dit weekend in Hall te zijn
Bijzonder om een keertje in de sneeuw te kamperen.
En gelukkig heb ik niet van de kou liggen creperen
Dankzij vele dekens en gezelligheid vooraf
werd het buiten slapen zeker geen straf
Ook het fietsen was alleen maar veel plezier
al was het af en toe wel glad, daar en hier
het landschap was zo stil en wonderschoon
en daardoor was de tocht echt buitengewoon!

Volgend jaar gaan we dus zeker weer
en bezoeken we dit fijne nivonhuis wellicht nog een keer
of iemand moet een andere leuke plek weten
waar je samen binnen kan zitten en kan eten...
voor ideeën hou ik me altijd aanbevolen
wellicht ligt er nog ergens zo'n plek als dit verscholen?

voor foto's klik je op deze link: foto's Sinterklaas

Tot een volgende keer!
Suzanne
Bij het opruimen vond ik alle Sinterklaas gedichten

leuk om ze nog eens na te lezen en terug te denken aan dat weekend :D dus vandaar dat ik ze hier nog even neerzet. En wellicht ter inspiratie voor de Sinterklaastocht van 2011!

Tot ziens & een goed 2011!