Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2011, 7, 8 en 9 januari - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2011, 7, 8 en 9 januari

Da's een mooie kennismaking, pb, welkom. Het ziet ernaar uit dat ik er ook zal zijn, maar misschien ben ik dan wel in Polen aan het fietsen.
Belangrijke aanvullende informatie.

Bij Camping het Dijkje bestaat de mogelijkheid om een 2-persoonskamer te huren voor € 14,- (zelf slaapzak meenemen). De camping heeft zes kamers (zelf reserveren). Behalve de warme maaltijd verzorgen ze ook graag het ontbijt voor je. Geef aan Anita door wanneer je hier gebruik van wil maken.

Anita heeft ook weer een prachtige route in elkaar gepuzzeld.

Dag 1: Tilburg station centraal - Spoordonk
Knp. 65 (linksaf)- 66- 63- 93- 37- (Loonse/Drunense duinen)32- 36- 35- 76- 77- 26- (Helvoirt) 44- 89- (Oisterwijk) 88- 45- 87- 86- 9- richting 21 naar camping

Dag 2. Spoordonk- Eck en Wiel
Vanaf de camping richting kpn. 21- 46- 47(richting station Boxtel)- 69- 68- 67- 66- 29- 28- 62- 23- 22-.21-.59- 53- 51- 50- (Den Bosch) 48- 97- 21- 22- 61- 23- 98- 67- 69- 24- 80- 82- 83- 68- 69- 71- 73- 74- 76

Dag 3: Eck en Wiel - Utrecht
Vanaf de camping 17- (veerpont Amerongen) 16- 18- 19- 11- 10- 08- 07- 06- 03- 04- 79- 80- 81- 43- 44- 41- 38- 31-.CS.Utrecht

Meer informatie: Anita mathijssen, mathi192@planet.nl
'Strenge winter op komst'

WAGENINGEN - Warme kleding, slee, winterbanden en sneeuwschuiver kunnen het beste binnen handbereik liggen want meteorologen voorspellen een strenge winter.

Meteo Consult stelt vast dat er net als vorig jaar veel hogedrukgebieden op het noordelijk halfrond zijn in plaats van rond de evenaar. Dat betekent net als vorig jaar veel oostenwind, en dus kou. De kans dat december, januari en februari weer heel koud worden schat Meteo Consult op maar liefst 75 procent, aldus het AD.

Bron

Heb er nou al zin in. Nu nog de vraag of wel of niet met Snow Studs te gaan rijden. :twisted:
O heerlijk.

Voor mij ook dezelfde vraag. Ik heb vorig jaar de laatste snow studs van Nederland gekocht, zo leek wel. En fietsen met bagage is wel zwaar, maar Polen is vlak. Bovendien zijn ze nogal luidruchtig.

Met een beetje geluk kan ik ze verder testen tijdens de wintertrektocht :D.
De vraag 'wel of niet met Snow Studs te gaan rijden'.

Bij de tram en op het spoor heeft het trekkende voertuig zandbakjes voor de aandrijvende wielen. Wanneer de rails glad is, strooit de machinist wat grof zand voor de wielen voor een betere grip.
Mijn idee is nu als volgt. :idea: Bij winterse omstandigheden - het is nog maar de vraag of de weervoorspellers gelijk krijgen - vul je je prachtige Ortlieb of Vaude achtertassen met zand. Je prikt een gaatje in de onder/voorzijde van de binnenkanten van de tassen. Er komt dan een zandstraaltje op gang dat met een beetje geluk het sneeuwspoor van je voorband bereikt. Niet alleen door het extra gewicht van je achtertassen, ik schat zo'n 40 tot 60 kg., maar ook door het zand voor je achterband heb je nu meer grip en kan je je Snow Studs dus gewoon thuis laten. :lol:
Je moet er wel aan denken, dat vóór je de Betuwe in rijdt, je je tassen nog een keertje bijvult met zand. In het Brabantse en Utrechtse is zand genoeg te vinden :? .
en monteer je er nou ook nog een sneeuwschuiver aan je voordrager? :P
Dag Koert/Anita,

Het is mij niet duidelijk welke op camping vrijdag 7 januari wordt neergestreken, nu gemeld wordt dat twee campings zijn afgevallen.
Blijft dat op vrijdag wel ‘Het Torenzicht’ of is dat een andere camping in Spoordonk?
Mag ik dat uit een rits getallen opmaken? Ik overweeg hier ’s avonds naartoe te komen.
Het zijn gewoon de campings Torenzicht en het Dijkje; zoals vermeld in het eerste bericht van dit Forum; zie vorige pagina.
Zo te zien wordt het een winter weekend met mooi winterweer:

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rg/4058675
Shane doet mee :D

Op zondag ochtend heb het ik 1/3 van mijn nachten in 2011 in mijn tent geslapen.

Het gaat een top jaar worden!!! 8)
Froggy schreef:Zo te zien wordt het een winter weekend met mooi winterweer:

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... rg/4058675
Tja, helemaal droog zullen we het vermoedelijk niet houden, maar we hebben het windje in de rug en echt koud wordt het ook niet.
De bestelde handschoenen zijn ruim een maand na de bestelling nog niet binnen, maar geloof niet dat we ze nodig gaan hebben.

We kunnen wel ons supersonische bedje gaan proberen. We gaan dus graag mee :P
Ik ga mee.
Geweldig weekend achter de rug!
Qua temperatuur en windkracht leek het meer op een herfsttocht maar met het ijs op de tent en het wegdek sloten we het weekend toch af in een winters sfeertje.
Anita, enorm bedankt voor de voortreffelijke organisatie!
Alle anderen, bedankt voor de gezelligheid! We hebben weer heerlijk gefietst.
Wim & Marjan
+1

Bedankt allemaal!!
Was erg gezellig!

Hier wat fotootjes.
Was een mooie en gezellige tocht. Jammer dat de volgende winter zo ver weg is.
Frank
Ik heb weer een heerlijk weekendje gehad!

Wat een superdagje vandaag; mooie tocht, goed weer, gezellige bijeenkomst en weer een paar landen op het fietsverlanglijstje erbij dankzij de mooie foto's van Erik.

Bedankt Anita en Koert voor de organisatie!

Hierbij ook nog wat foto's

@ Frank, gelukkig zijn er dit jaar nog een heleboel andere mooie tochten gepland!
Tja, eerste activiteit... Erg goed bevallen. Bijzondere mensen en wat heerlijk dat je hier de hele dag over je Santos kan praten. :P Op naar een volgende tocht. Probeer er dan weer bij te zijn. Anita en Koert, dank voor jullie organisatie. En Anitta, jij krijgt een 10!!! :twisted:

Hartelijk groet, Pieter Bas Schrieken
Ach ja Pieter Bas, soms lijkt het zo simpel gewoon weer knooppunt 10 volgen en dan pakken we de route weer op. Het kan anders lopen........ maar gelukkig gaan er meer wegen naar Utrecht. Dank dat jij, Betty, Henk en Kees het zo sportief opvatten en we er een gezellige tocht van gemaakt hebben.

Het bos hebben we gemist, maar dankzij de foto's van Leo en Suzanne waren we daar toch ook een beetje bij.... Het jaar 2011 is nog jong, genoeg kansen om (bos)paadjes al of niet met knooppunten op te zoeken.

Tot een andere keer!

Annita