Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2011, 7, 8 en 9 januari - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2011, 7, 8 en 9 januari

De eerste trektocht in het nieuwe jaar; een echte klassieker waar altijd veel belangstelling voor is.

Vrijdag 7 januari: Tilburg - Spoordonk (ca. 45 km.)
We verzamelen vrijdag tussen 12.00 en 12.30 uur op station Tilburg. Vandaar fietsen we door de prachtige natuurgebieden Loonse en Drunense Duinen en het Kampina naar Spoordonk waar we kamperen op 'Camping het Torenzicht': http://www.het-torenzicht.nl, Pandgat 17, Spoordonk.
s-Avonds eten we gezamenlijk een 'Anita's boerenkool' maaltijd. Eet je vegetarisch, dan zorg je zelf voor een vleesvervanger.

Zaterdag 8 januari. Spoordonk - Eck en Wiel (ca. 75 km.)
Vertrek Spoordonk om ca. 9.30 uur en station Boxtel om ca. 10.00 uur (uitgang Salmstraat).
Via de Vughtse heide, Den Bosch, Kerkdriel, Tiel en Maurik fietsen we naar Eck en Wiel waar we voor de nacht neerstrijken op 'Camping Het Dijkje': http://www.dijkje.nl, Rijnbanddijk 6a, Eck en Wiel.
Voor wie wil, kunnen we hier 's avonds gezamenlijk een eenvoudige doch voedzame maaltijd nuttigen (nasi/chili ad € 11,-) en de volgende ochtend een ontbijt (€ 5,-)

Zondag 9 januari: Eck en Wiel - Utrecht/de Kargadoor (ca. 45 km.)
Vertrek Eck en Wiel om ca. 9.30 uur.
Via Amerongen, Leersum, Maarn en Driebergen fietsen we naar Utrecht waar we ons ter afsluiting van het weekend in het feestgedruis storten van de Wereldfietser Nieuwjaarsborrel.
Er is voldoende stallingsmogelijkheid voor fietsen en bagage in de tuin van de Kargadoor.

Op beide campings is verwarmd sanitair en een verblijfsruimte.
Wanneer je gebruik wil maken van de binnen-slaapaccomodatie van Het Dijkje, dan regel je dat zelf.
Je kan ook één of twee dagen meefietsen.
De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping en boerenkoolmaaltijd worden hoofdelijk omgeslagen.
Onnodig om te zeggen dat je kleding en kampeeruitrusting winterproof moeten zijn. Heb je weinig ervaring met kamperen in de winter, kijk eens op http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-12-01.php.

Opgeven voor deelname kan bij Anita Mathijssen: mathi192@planet.nl. Vermeld ook of je aan de boerenkoolmaaltijd op vrijdag, de nasi/chilimaaltijd op zaterdag en het ontbijt op zondag meedoet.
Voor de route-informatie en nadere bijzonderheden zie elders op het forum.


Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
En kun je in Utrecht nog ergens je fiets en bagage stallen?
In de tuin van de Kargadoor, achter het hek, is in principe genoeg ruimte om alle fietsen te stallen mèt bagage. De tuin is alleen binnendoor bereikbaar; een veiliger manier van stallen is niet denkbaar. De leiding van de Kargadoor vindt het prima.
Wat gezellig vroeg in het jaar! Leuk! Wij zijn er bij!
Er is in Utrecht onder het stadhuis een gratis bewaakte fietsenstalling. Wat de openingstijden op zondag zijn weet ik niet. Nel.
Onder voorbehoud, want mijn agenda is nogal open....ik woon op 5 minuten lopen van de Kargadoor en heb een tuin groot genoeg voor vele fietsen :D
Nel schreef:Er is in Utrecht onder het stadhuis een gratis bewaakte fietsenstalling. Wat de openingstijden op zondag zijn weet ik niet. Nel.
Openingstijden
maandag t/m woensdag: 07.00 - 00.00
donderdag en vrijdag: 07.00 - 04.00
zaterdag: 08.00 - 04.00
zondag: 11.30 - 00.00
Leuk. Ik moet wel nog even opzoek naar winterproof kampeerspul. Anders ben ik van de partij en vieren we de 7e mijn verjaardag! :-)
Ik heb nu al zin.
Wim
Ik ga misschien ook mee.

Ga rond die tijd heel mischien naar ouders in Spanje.

mario
plien schreef:Leuk. Ik moet wel nog even opzoek naar winterproof kampeerspul. Anders ben ik van de partij en vieren we de 7e mijn verjaardag! :-)
Denk aan de Wereldfietsbeurs in Dordrecht op zaterdag 13 november 10.00 - 16.00 uur in het Da Vinci College. Wellicht kan je daar nog wat spullen scoren.
Leuk gequote Koert,

Ze zegt dus dat ze de 7e jarig is......en ze heeft nog winterspullen nodig....dus als iedereen een blok hout voor haar meeneemt, heeft ze het de eerste nacht in ieder geval warm :P :P :P En als je echt geld over hebt...een fijne slaapzak.... (of ouwe dekens...zo doen ze het in veel landen in de bergen....):? of als je genoeg ruimte in je tent over hebt.... :oops: :lol:
ik geloof dat ik nog wel een slaapzak heb die redelijk warm is...heb daar in Noorwegen mee gekampeerd...maar nog niks om op te slapen...dat matje was na 10 jaar toch zo lek als een... maar heb jij plek over in je ten? :wink:
Als je een nieuw matje zoekt: Exped synmat basic. Warm, licht, klein op te vouwen, en niet duur. Wil je het nog warmer, neem dan de gewone Synmat of zelfs de Downmat. Als het maar voor een keertje is, dan is de Basic zeker warm genoeg (officieel geloof ik tot -11 graden). Als je thuis onder een dekbed slaapt leg je dat toch over je slaapzak heen? Muts op en klaar. Op zo'n korte tocht heb je toch niet heel veel bagage nodig, dus dat dekbad past er vast wel bij in je tassen.
Wim
Sorry Plien,.....ik slaap ook al in een ander haar tentje.....
mijn beide tenten zijn bij de stormen dit jaar in Nederland kapot gewaaid.....
:evil: :twisted: :roll:
En Wim gaf je al advies over de slaapmatjes....nu kun je dus je voorkeur aangeven en afwachten of er iemand dan zo gul is...en anders wordt het een hooibaal zoeken om een matrasje van te maken..... :P

(en Sinterklaas en de Kerstman komen nog..... :P )

Succes!
Als het meer als 10 graden gaat vriezen dan neem ik gewoon een extra schuimmatje mee.

Ga onder voorbehoud ook mee (als er geen elfstedentocht is in dat weekend). 8)
DeFietsreiziger schreef:Als het meer als 10 graden gaat vriezen dan neem ik gewoon een extra schuimmatje mee.

Ga onder voorbehoud ook mee (als er geen elfstedentocht is in dat weekend). 8)
Slechts 2x eerder in de geschiedenis was de Elfstedentocht zo vroeg in het jaar. De kans dat jij dat weekend op de ijzers staat is dus bijzonder klein. Maar als training voor de Elfstedentocht is de Wintertrektocht best een goeie.
De wintertochten zijn altijd leuk geweest tot nu toe.
Ik ben er graag bij.
Echt zin in.

Gr.
Betty, die voor de broodnodige warmte haar kruik weer meeneemt
Heb nog een paar Marathon XR banden in de juiste maat gevonden. Supremes waren vorig jaar niet zo'n succes op de gladde stukken...

Zet de tocht zeker met potlood in m'n agenda want vorig jaar was het erg leuk.
Ik zal erbij zijn. Eerste Wereldfietser activiteit!