Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttocht 2011: Wat fietsen Wad lopen! - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttocht 2011: Wat fietsen Wad lopen!

Afbeelding

“Hee, dat ken toch net! Kuierje mei de Wrâldfytser!??”
“Hee, dat kan toch niet! Wandelen met de Wereldfietser!??”

Jawel, dat kan wel!
In het Hemelvaart weekend kun je behalve fietsen ook wandelen op het wad! We fietsen van Grunnen naar Ljouwert door het mooie Gronings en Friese land èn voor wie wil is er een wadlooptocht op vrijdagmiddag.

Het programma in grote lijnen:

Donderdag 2 juni: Vertrek van Groningen station naar camping Robersum in Vierhuizen.


Let op: nieuwe camping op vrijdagavond!
Vrijdag 3 juni: Van camping Robersum naar camping Het groene hart in Ternaard.

Om 16:30 Start wadlooptocht voor de liefhebbers: Zwerftocht over het wad tussen de Engelsmanplaat en Schiermonnikoog. De tocht is ca. 7 km lang en duurt ongeveer 2 ½ uur. Voor de wadlopers is er die dag een korte route, voor de fietsers een langere route. Er zijn 15 plaatsen gereserveerd, vol = vol dus dus snel aanmelden!

Zaterdag 4 juni: Van camping Meinsma naar camping in Eastermar (merengebied in FRL)

Zondag 5 juni: Van Eastermar naar Leeuwarden station.

De kosten van het wadlopen zijn € 10,00.

De kosten voor de campings zijn:
Donderdagnacht - Camping Robersum E 7,-p.p.n. douchen 0,50
Vrijdagnacht- Camping Het Groene Hart E 6,55 p.p.n en E 10,60 per stel, douchen 1,00
Zaterdagnacht- Yn’e Lansdouwe E 8,- p.p.n douchen gratis

Marjan komt langs op de camping om het geld te innen.

Wie op woensdagavond al wil komen kan overnachten op de stadscamping in Grunnen, zelf even reserveren.

Aanmelden kan bij Marjan: marjanvaneeden@snelnet.net
Wil je mee wadlopen, geef dat dan tijdig door ivm reservering.
Leuk dat we ook weer een keertje in het Noorden fietsen.

Zo in mijn achtertuin kan ik hier natuurlijk niet omheen.
Wij (Mevr. vd Veeke en ikzelf) gaan mee. Hoe we precies aan- en afhaken zie ik nog wel maar waarschijnlijk fietsen we haast langs mijn woonplaats.
Leuke tocht! Jammer alleen dat ik op dat moment aan de andere kant van de Noordzee ben, en dat is toch wel een beetje ver lopen :)
Lijkt me erg leuk om hier aan mee te doen, ik ga eens kijken of ik dan kan zorgen dat ik genoeg tijd heb. Zit namelijk ook met mijn afstudeerstage op dat moment, weliswaar de laatste week, maar dat zijn vaak de grootste stressmomenten. :P
Even omhoog...

Het is nog ver...maar....de tiid hald gjin skoft.... heb je zin om door de Noordelijke provincies te fietsen én een stuk het wad op meld je dan aan.
Via web-site of mijn mail adres.
Ivm het vastleggen van de waddentocht zie ik aanmeldingen graag tegemoet.
@Marjan & Suzanne,

heb je voor het wadlopen nog speciale kleding nodig (laarzen ofzo) en kun je die daar huren?
Dennis & Marijcke schreef:@Marjan & Suzanne,

heb je voor het wadlopen nog speciale kleding nodig (laarzen ofzo) en kun je die daar huren?
Ik ben dan wel niet Marjan of Suzanne, maar kan je misschien wel helpen.
Je moet absoluut geen laarzen aandoen die raak je kwijt in het slik.
Het beste is van die ouderwetse basketbal schoenen die wat hoger zijn zodat, als je in de modder wegzakt, niet de schoen van je voet verliest. Bij de Action, Bristol of Scapino zijn die voor een paar euro te koop.

Reken erop dat je er 'vies' en nat uitkomt en hou daarmee rekening met je kleding. Ik heb ooit een aantal dames in witte kleding het wad op zien gaan. Het was leuk te zien hoe ze terugkwamen :D
Inderdaad hoge basketbal schoenen, zijn zelfs verplicht of surfschoenen, zijn ook goed.
De stoffen basketbalschoenen zijn inderdaad voor een paar euro te koop bij de goedkope schoenenreuzen o.i.d.

Zou leuk zijn als jullie meegaan! :D
Zie ook dit draadje over vervoer met de trein naar het noorden.
http://geurtbusser.wordpress.com/

Een prachtig mens die hele mooie aquarellen schildert van het Wad.
(En misschien heeft Martin E. van Doornik nog wel een foto). Het zou me verbazen als ze elkaar niet kennen....
Volgende stap: alleen nu nog schoenen kopen.

Ik moest eerst aanzien hoe een andere tocht zou uitvallen maar ik weet nu dat ik mee kan. Ik ga mee! Wie is er allemaal ook bij?
Balen.. zoals het er nu naar uit ziet kan ik er niet bij zijn. Afstuderen gaat door, al ben ik donderdag wel vrij, en zaterdag verjaardag van een van mijn beste vrienden dus dat wordt wat lastig.. Hmm, oke nu maar even kijken naar het DIY weekend.

.! Waarom heb ik toch zo'n groot sociaal leven denk ik dan wel eens :P
jammer paul! wie weet tot het pinksterweekend!

Leuk Bart dat je erbij bent! Er zijn nu 19 aanmeldingen.
Zijn er meer die meewillen? graag even aanmeldingen naar mijn mailadres;
marjanvaneeden@snelnet.net ivm evt. regelen van 2de camping.
Daarnaast kan ik dan alle info dan naar je toesturen.
Stand van zaken voor nu:

We zijn met 21 personen (18 tentjes) en de 2de camping vervalt, de groep is te groot.
Voor alle aanmelders volgt snel nieuwe info

De 3de camping is de groep groot genoeg, m.a.w., geen tentjes er meer bij.

Wil je toch meefietsen? dat kan maar dan moet je zelf een camping zoeken, er zijn voldoende mini campings in de buurt dus individueel lukt kamperen goed maar voor een (grote) groep is het een hele toer.
Wakker worden bij een wereldfietser weekend is als nergens anders. Het getik van de pompjes, de geur van onverbrande benzine en daarna het geluid van een straalmotor die opstijgt. En dan is er thee…
Het was een prachtig weekend met een perfecte organisatie. Van de verkeershulpen die ons over de provinciale weg bij Eenrum hielpen, de grote hoeveelheden wind mee, de niet aflatende zon, de prachtige routes en tenslotte de knusse campings. Marjan had het allemaal geweldig geregeld. En natuurlijk als bonus het wadlopen. Waar ter wereld kun je fietsers tot hun liezen in de drek zien? Ondanks de hard wind was het wel aangenaam op het wad. De ondergaande zon maakte er helemaal een plaatje van. Leuke mensen ontmoet en inspirerende verhalen gehoord. Mensen die ik digitaal al tijden ken maar nog nooit ontmoet heb kunnen spreken. De grootte van de groep (24) was helemaal goed. Zo leer je iedereen een beetje kennen.
Ik had me vergipst in de terugreis. Het bleken maar 50 kilometers te zijn in plaats van de 70 die ik in mijn hoofd had. Wel wind tegen maar het landschap maakte veel goed. In Zoutkamp nog een buitje gehad. Kon ik meteen mijn nieuwe regenjas testen. En mijn waterdichte pet. Ook nieuw. Net als mijn bamboe sokken, mijn nieuwe schoenen en natuurlijk de ultra-light slaapmatjes. Allemaal geslaagd. Tegen een uur thuis. Wasmachine draait, tent is gedroogd en volgende week weer aan het werk. Rest ons alleen nog de herinneringen en de foto’s. Die laatste kun je hier zien. Surrogaat natuurlijk want je had erbij moeten zijn. Maar toch, beter dan niets. Mocht je een foto graag in de ‘grote’ resolutie willen hebben, stuur dan even een PB of een mail.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en het aangename gezelschap. En hopelijk tot een volgende activiteit!

Afbeelding
Prachtige foto's Hans! Daar moet je wat mee doen! Zo waren we toch nog een beetje er ook bij. Wij waren namelijk in kleinere WF-setting met John en Gudy in Zuid Nederland, België en Duitsland.
Mijn eerste weekend met de wereldfietsers was fantastisch dankzij de goede organisatie, de leuke route, de knusse campings, het verrassende wadlopen, het afwisselende weer en het belangrijkste: de leuke groep mensen die maakten dat ik me welkom voelde.
Allemaal bedankt en tot een volgende keer.
Rikie
Ik had toch moeten luisteren naar wat de boer had gezegd: Vanmiddag zou het heel hard gaan regenen in Zuid-Friesland. En dat deed het. Stortbuien en onweer. Als een verzopen kat kwam ik in Stavoren aan.
Maar dat beetje water kon geen afbreuk meer doen aan een heerlijk weekend: dankzij het weer, het gezelschap en de organisatie van Marjan.

Hier nog wat foto's: Hemelvaarttocht 2011

Gerd
Een uurtje geleden thuis gekomen.

In stromende regen over de afsluitdijk gefietst.
Wind zat perfekt. Fietsen ging aan 30 km/h over de dijk.

Trein genomen in station van Ana Palowena.

Zelfs kitesurfers zaten nog op het water. Terwijl naar ik hoor bootjes in de problemen kwamen op het Ijsselmeer.

In Amsterdam één trein gemist, een ticket kopen aan de automaat lukte niet (ik heb toch maestro?, als je zoiets wil aankaarten wijst elke partij naar elkaar).

Een ticket kopen aan een loket dan maar, 3,50 € kosten, maar maestro werkt niet voor mijn bankkaart), ik wil hier niet zijn meneer de loketist. Ach ja , trein gemist, dan maar , op de overvolle trein heeft niemand m'n kaartje gecontroleerd. Jammer toch als je er een trein voor hebt gemist.

Uiteindelijk wel blij dat ik thuis ben. Groetjes aan de medefietsers, ook aan Anneloes en Joris.

Verder vond ik het een leuk weekend, mooi weer, leuke mensen.

Overigens in Antwerpen was he nog steeds redelijk fietsweer, 20 graden om een uur of negen 's avonds.

Veel groeten hier vandaan

Willem
we waren er niet bij, maar dankzij de prachtige foto's van hans kunnen we toch even meegenieten van jullie heerlijke weekendje weg. wat een bijzonder parcours hebben jullie afgelegd! het ziet er weer lekker uit allemaal.