Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Kaapstad naar Nairobi op 17 oktober 2002 - Forum Wereldfietser

Fietsen van Kaapstad naar Nairobi op 17 oktober 2002

Fietsen van Kaapstad naar Nairobi

In de maand Oktober zal bij Zwerkei Outdoor & Travel Centra extra aandacht worden besteed aan het continent Afrika. Naast de reismarkt op 26 oktober zal er op 17 oktober een dialezing worden gegeven over de fietsetappe Kaapstad-Nairobi.


"...Vanaf mijn fietszadel kijk ik hem recht in zijn ogen aan. Mooie donkere, priemende ogen die zich lijken af te vragen wie ik ben en wat ik hier doe. Ik beweeg voorzichtig, fiets een metertje vooruit. Hij beweegt mee, zijn ogen laten me niet los. Uit het bos komt zijn vrouw aanlopen. Ze lijkt nog groter, nog machtiger. Onder haar buik dribbelt haar pasgeboren zoon. De stemming verandert, ik ben te dichtbij. De zonet nog vragende ogen krijgen een dreigende uitdrukking, hij laat zijn oren flapperen, stampt met zijn voeten hard op de grond. Zijn slurf steekt hij hoog in de lucht en luid tetterend zet hij de aanval in. Ik sprint zoals ik nog nooit heb gesprint......."

Marco Meijerink en Lisette Verzijl fietsen 32000 kilometer door dit prachtige continent. Voor heel even kunnen jullie meefietsen. Door middel van mooie dia's en een enthousiast verhaal krijg je het gevoel in Afrika geweest te zijn. Ontmoetingen met blanke boeren in Zuid-Afrika, oog in oog staan met wilde dieren in Botswana, overnachten in een dorpje midden in Zambia, rondtrekken met de Masaai in Tanzania.
Hoe is het om in dit schijnbaar ontoegankelijke continent rond te trekken met alleen maar een fiets? Is dat mogelijk? Wat zijn de problemen, wat kom je tegen?
De beste antwoorden op deze vragen krijg je natuurlijk alleen maar door ernaar toe te gaan. Maar op de tweede plaats komt deze dialezing.

"...in de verte hoor ik het blaffen van een hond. Het is aardedonker en na twee glazen lokaal gemaakte whisky ben ik niet helemaal meer helder in mijn hoofd. Gitzwarte mannen zitten in een kring om mij heen en vertellen over de heks die hun dorp in haar ban heeft. Mijn buurman is bezeten. Zijn voorhoofd is bedekt met angstzweet. Met grote ogen kijkt hij dwars door mij heen. Zijn zwarte huid lijkt op te lossen in de nacht waar alleen de twee grote witte ogen zweven op het zingende geluid van Afrika...."



Waar
Zwerkei Outdoor en Travel Centre
Jaap Bijzerweg 10
Woerden
0348-241648

Wanneer
17 oktober 2002 vanaf 20.00 uur

Meer informatie
Kijk op de website van Zwerfkei. Het adres is: www.zwerfkei.nl

Meer over deze en andere activiteiten zijn te vinden op de Activiteiten pagina van de Wereldfietser.
Zie ook de agenda op de Activiteitenpagina voor de data van deze en andere activiteiten.


MvG,

de beheerders