Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2011 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2011

vincent schol schreef:
bert sitters schreef:Heeft iedereen na al die natte weken de weersverwachting voor Harskamp gezien? http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... mp/4057578
Grijp die buitenkans en haal snel je fiets uit de schuur en je tent van zolder!
Morgen is er vanuit de Randstad windmee! :lol: :lol: :lol:
Zondag is de wind ca 140 graden graden gedraaid: dus zo goed als windmee :wink: :wink: :wink:
Grijp die buienkans bedoel je :D
Inmiddels is de verwachting bijgesteld naar kans op een klein buitje morgenochtend vroeg, maar daarna uitstekend fiets- en kampeerweer! Voordeel van alle nattigheid van de afgelopen tijd is dat we zonder zorgen een gezellig kampvuur kunnen stoken.
Mijn fiets staat klaar.
Laatste stand van zaken: inmiddels hebben zich 80 deelnemers aangemeld.
81 meld zich...

wat laat, maar had niet verwacht dit weekend te kunnen fietsen... tot morgen. ik zal het forum nog wel afstruinen naar mensen die morgen vanuit rdam naar hkdennen gaan.. anders gaan we solo en zie ik jullie morgenavond.

grtz matthijs
Hey Matthijs, je bent weer eens in beeld als Wereldfietser. Top! We zien elkaar op de Harskamperdennen.
Misschien fietst iemand wel met je mee van Rotterdam naar de Harskamp.
GEVONDEN!
na het eten heb ik de tafels opgeruimd en dit kleinnood gevonden. ben er de groep mee rond geweest, maar heb de eigenaar niet ontdekt. omdat ik vanochtend vroeg vertrokken ben, is het mes per ongeluk met mij mee naar huis gegaan...
MAAR!
ik wil de diep bedroefde zwitser graag helpen zijn ware eigenaar terug te vinden. weet je van wie dit rode zakmes is, laat het me dan weten.
Afbeelding
en o Ingeborg ,ook gevonden,ja als je nou de volgende keer vroeg weggaat zou ik toch niet je tentharingen in de grond laten staan ja !! 8) 8) zal ze meenemen naar Ouden-Bosch, :lol: :lol: groet rene.
Wat een boel mensen en wat een boel (en lekker) eten! Top.

Twee grote bedankjes: masterchef Inge & kookploeg, en Cees (de grote afwezige) voor het uitzetten en voorfietsen van de offroad-tochten.

Zeer voldaan nu :D

groet!
Vandaag heerlijk in een klein groepje (Karlijne en ik) de 70 km lange Utrecht-tocht gefietst. Gisteren lekker gebabbeld, gekookt en fikkie gestookt. Vrijdag lekker getreind en gegeten, gefietst met Jim en later An. Het was weer een geweldig weekend! Veel te snel voorbij. Bedankt voor de organisatie en de gezelligheid!!

Tot het nazomerweekend!

O ja de mountainbikegroep heeft waarschijnlijk vannochtend een lekker modderbad gehad :wink:
--inderdaad veel te snel voorbij.
Zoveel mensen die ik had willen spreken maar eenvoudigweg niet van is gekomen..

Hartelijk dank Jim voor de organisatie,Inge + koksmaatjes voor het heerlijke eten!, Roald, Jim, Fred voor de mooie uitgezette routes!
Allen bedankt voor de gezelligheid!
Het was tóp! :D
Ja, 100+ deelnemers, dat is bijna het record voor onze vereniging! Heel geslaagd allemaal.
Interessante dialezing over China-Tibet (bedankt Sjirk, en hoe ging het nu verder in Laos), prachtig fietsweer (op één bui na, zondagochtend), heerlijk eten (de lat ligt nu wel heel erg hoog, Inge), een scala aan fietsroutes waaruit je kon kiezen. Plus leuke leuke leuke mensen.
Mensen bedankt!
Het weekend om elkaar weer te ontmoeten,
En in het laatste zonnetje na te genieten,
Praten over de vakanties en fietsen,
… Zo zou het moeten zijn….

Maar wat al op het forum begon,
Werkt naar zijn climax toe,
Op het veld is het een gezoem,
Over Inge’s Paella…

Wat weet Inge met haar team weer te presenteren,
Of eigenlijk grenst het aan toveren,
Iedereen kent haar reputatie,
wordt het overtroffen of zal ze breken.

Je kunt vrijdag praten over Chinezen,
Of over de hooglanden van Tibet,
maar dat werkt maar even,
Toch met hunkerende magen naar bed….

Door een dag te fietsen,
Lukt het even om het van je af te zetten,
Maar als de maag begint te knorren,
Beginnen we al weer te hallucineren,…

We worden naar de "Voortent" geroepen,
We kunnen ons moeilijk beheersen,
De monden vallen wijd open,
En we knipperen 10 keer met onze ogen….

Zilveren tafels met gouden hapjes,
Genoeg om de Hoorn van Afrika mee te voeden,
Het voorgerecht een festijn voor mond en geest,
Inge en haar team hebben het weer geflikt…

De paprikasoep en de Paella moeten nog komen,
Goudgele rijst met erwten, kip en garnalen,
We krijgen het echt nooit een keer op….
Om vervolgens nog 10 toetjes voorgeschoteld te krijgen…

Daarna komt pas de zure appel,…
Iets waar we minder goed in zijn,
De Algemene leden Vergadering,
Met discussies en oude pijn,….

Nee, dan nog even knus bij het kampvuur,
De Paella blussen met wat wijn,
Laten die dan nog in onze buikjes rijzen,
Voordat we de tentjes inkruipen…

We dromen nog lang in het Spaans,
Wee o wee, wie Inge ooit op moet volgen,
Moet terug naar Spartaans,
Gebakken aardappelen met bloemkolen…..
Jim, bedankt voor het organiseren, Inge en de kookploeg bedankt voor het eten.

Ik kon helaas niet het hele weekend aanwezig zijn, vandaar maar een paar foto's.
Het was zeker een geslaagd weekend! Lekker fietsweer en leuke tochten. Vandaag samen met Henk (de ligfietser) teruggereden naar den Haag. Voor foto's zie http://www.flickr.com/photos/63873656@N ... 362442789/
Nog meer foto's. Mocht het zo zijn dat iemand zich herkend en liever heeft dat de foto verwijderd wordt laat dit dan even weten.

https://picasaweb.google.com/1042565967 ... directlink

Peter, die zondag net op tijd thuis was om de eerste bui droog te mogen ontvangen.
Over het kampeerterrein loop ik naar het sanitair. Het is verlaten en stil, als aan de natuur teruggegeven. Dat is confronterend.
Zoals op de hoek, waar het tentje met gebroken stok toch was opgezet. En daar bij die boom middenop, het tentje dat de laatste ochtend voor dag en dauw spoorloos verdwenen was maar gelukkig de dag ervoor nog vastgelegd. Of daar in de schaduw van de bosschage, waar ik onze fietsen zonder sleutel vergrendelden.
Even sta ik stil...
En daar bij het hekje, dat toegang biedt tot het uitlaat- en sprokkelbosje, het stel dat voor het eerst één was met zoveel gelijkgestemden. Of daar bij het watertappunt, waar bediening ervan me steevast een spagaat bezorgde, het met uitbundig enthousiasme opgezette tentje, aangeschaft bij een grootgrutter.
Een specht timmert, alsof het herstelwerkzaamheden uitvoert. Ik kijk om. Aarzelend loop ik door...
Zoals tussen de pluk tentjes, waar de zo herkenbare wereldfietser zat en temidden van gewillige oren zijn verhaal deed. En daar bij de schaal met kampvuurhout, na de rijk omlijste verrukkelijke paella, waar het zoemende geprevel na wél een massale opkomst mij trakteerde op momenten van slaap.
Ik sta stil bij de slechtweerruimte...
De champignons tussen de tentjes vormden geen meerderheid. Ondanks laat hun boodschap niets te wensen over. Deels vertrapt maken ze nu alle kans. Samen met het vergeten flesje op de picknicktafel en de dichtgetrokken gordijnen viert weemoed hoogtij.

Wim
ohh wim, wat zeg je dat toch mooi! ik mis de harskamperdennen ook al en kijk uit naar volgend jaar! ben ontzettend blij dat weer gekozen is voor deze ouwe vertrouwde in plaats van 'weer eens iets anders'.
Dank voor alle complimenten voor het eten!! Ik vind het altijd erg leuk om te doen en met alle hulp is het ook heel erg gezellig. Volgend jaar hoop ik dat het weekend in het allerlaatste weekend van augustus valt dan ben ik net terug van mijn trip en kan ik weer wat lekkers neer zetten. Ik heb dan vier maanden om iets lekkers en moois te bedenken. Wie dus nog suggesties heeft voor volgend jaar graag!!
Imeere schreef:Wie dus nog suggesties heeft voor volgend jaar graag!!
Nog steeds zie ik, ook na deze geweldige Spaanse avond, de Amerikaanse avond zitten. Bepaalt je trip trouwens niet het eten van de volgende keer?
Thais natuurlijk! Aroi maak maak. Koei ti jouw moe, kao phat khoen, kao phat kai, gebakken kip met cashewnoten, Thai seafood: mai phet, sweat and sour with saparot, green curry, sticky rice.
Imeere schreef:Volgend jaar hoop ik dat het weekend in het allerlaatste weekend van augustus valt dan ben ik net terug van mijn trip en kan ik weer wat lekkers neer zetten. Ik heb dan vier maanden om iets lekkers en moois te bedenken.
Hey Inge, de Harskamp gaat wat mij betreft inderdaad weer naar het laatste weekend van augustus !
Welke spannende tocht staat bij jou volgend jaar op stapel, we zijn natuurlijk erg benieuwd.