Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam # 23 op 17 juli 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam # 23 op 17 juli 2011

De rondje-Rotterdamzondag komt er alweer aan. Heeft iemand van de Rotterdam-en-verre-omstrekenfietsers toevallig nog een plan/route op de plank liggen of een onverkende bestemming op zijn/haar verlanglijstje?

Ik zit wat te puzzelen op een route die op een redelijk aangename manier óm Rotterdam heenvoert, met het traject van ‘de Ruit’ als basis. Rondje Rondom Rotterdam, zogezegd. Ik ben er nog niet in geslaagd een beslist fijne route samen te stellen en ik heb op het moment geen tijd om mijn eerste conceptroute te gaan proeffietsen. We zouden die verkenning kunnen uitvoeren, met het risico van enig zoekwerk onderweg plus het gegeven dat we zowat steeds onder de rook van de stad blijven.

Een ander blok om kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld een drierivierentourtje langs Hollandsche IJssel-Vlist-Lek.

Hoe dat ook zij: als vanouds verzamelen onder de Euromast om 12 uur.

Gepke.
Jeey er zijn er nog meer die (nog) niet op vakantie gaan!

Op mijn verlanglijstje staat nog:
Zien wat er aan de andere kant van de Heinenoord tunnel zit. Op de een of andere manier komt het er steeds niet van.

In elk geval ben ik er weer bij!

Merlijn.
Goed idee. Binnenmaas, Mijnsheerenland, Strijen is een leuk dorp, daar was ik laatst. Is vast wat van te maken. Als we Goudswaard niet opnemen komen we daar anders nooit meer. Ik meld me alvast aan.
Ik volg, kijk om me heen en zie de mooie plekjes die jullie kennen.

Sjirk
In de Hoeksewaard kun je de 1 februari 1953 route volgen. Iets van 75km en erg mooi. :D
Hoi,

Ik zou graag meegaan met het rondje Rotterdam, ik heb echter een afspraak in Rotterdam om 16.30. Zijn we dan terug?

groet,

Marijn
Dat is zeer onwaarschijnlijk. Het wordt gauw 18:00 uur.
Rondje Hoekse Waard is ook niet echt terug te brengen tot een ritje van viereneenhalf uur (zonder pauze).
gios, dankjewel voor je tip. Die 1 februari 1953-route is wel een idee, in elk geval iets om te onthouden. Het is een interessant thema en het is vast een mooie tocht. Ik ben er net achter dat de hele Hoeksche Waard nationaal landschap is, veelbelovend. Behalve dat ik vorig jaar mee ben geweest op het rondje dat Jan daar had uitgezet (r.R.#13), is die streek voor mij nog een tamelijk gesloten boek. Er zat een pontje in Jans route, altijd leuk. Ik ben er voor om daar te gaan rondfietsen, met of zonder overtocht per pontje.
BartO, heb jij de weg in je hoofd/voldoende in kaart om ons die kant op aan te voeren – en wil je dat ook?

Marijn, als het je te krap in de tijd is, fiets dan een stukje mee (om de geneugten van van r.R. te smaken en op je tijd diepbedroefd af te zwaaien…) of kom een andere keer.

Tot volgende week zondag.
Gepke.
gios schreef:In de Hoeksewaard kun je de 1 februari 1953 route volgen. Iets van 75km en erg mooi. :D
ik neem aan dat dit een knooppuntroute is?
heeft iemand voor mij de knooppunten?

alvast bedankt
Als het goed is staan er speciale blauwe borden die die route aanwijzen en kun je hem op een willekeurige plaats aan de rand van de Hoeksche Waard/Beijerland oppikken. Aan het summiere foldertje af te lezen voert de route over opeenvolgende knooppuntroutes rondom het eiland met een paar vrij korte stukken die afwijken.
Gepke.
gwb schreef:Als het goed is staan er speciale blauwe borden die die route aanwijzen en kun je hem op een willekeurige plaats aan de rand van de Hoeksche Waard/Beijerland oppikken. Aan het summiere foldertje af te lezen voert de route over opeenvolgende knooppuntroutes rondom het eiland met een paar vrij korte stukken die afwijken.
Gepke.
ok bedankt,

hoe zit het met de OV verbindingen? als ik daar wil fietsen zal ik eerst met de trein vanuit Utrecht in de Hoekschewaard moeten zien komen.
wat is dan het makkelijkst aan te reizen?
gwb schreef:Als het goed is staan er speciale blauwe borden die die route aanwijzen en kun je hem op een willekeurige plaats aan de rand van de Hoeksche Waard/Beijerland oppikken. Aan het summiere foldertje af te lezen voert de route over opeenvolgende knooppuntroutes rondom het eiland met een paar vrij korte stukken die afwijken.
Gepke.
Dichtste bij is station Barendrecht(en dan door de Heinenoordtunnel) of station Dordrecht(en door de Kiltunnel)
't Was even aan m'n aandacht ontglipt dat er weer een rondje was aangekondigd maar zondag ben ik ook weer van de partij!

Heb ik goed begrepen dat Barto een tochtje uitzet?
Zo niet dan heb ik zelf nog een rondje Beijerland op de plank liggen. Niet via de Heinenoord tunnel, maar via de Benelux en dan langs Spijkenisse met een pontje naar Nw Beijerland, Goudswaard en Nieuwendijk naar Zuid Beijerland. Totaal ongeveer 85 km.

Tot zondag,

Jaap
Ik had meer de indruk dat Gepke het deed. Maar mij dat maakt allemaal niet zoveel uit; morgen staan we om 12.00 uur bij de Euromast en de natuurlijke leiders staan op. Ik fiets er achter aan.

tot morgen,

Sjirk
Wegens een ietwat uit de hand gelopen verbouwing moet ik dit rondje helaas gaan laten schieten. :( Tot de volgende keer.

Merlijn
Tien voor half zeven zondagochtend? Jij kan een verbouwing uit de hand laten lopen!

Tot een volgende keer, Merlijn.
100 km, Wind, Regen, Hoekse Waard, 1 februari 1953, Bob, Gepke, Bart, Jaap en vele Maas.

Als nieuweling in Rotterdam me verbaasd over de vele Maassen. We gingen onder de Nieuwe Maas door. Hetzelfde deden we met de Oude Maas. We fietsten langs de Binnenbedijkte Maas en met een brug over de Brielse Maas. De echte Maas is echter de Spui, want hier stroomt het maaswater doorheen, wel in van de zee af van de Haringvliet naar de het Scheur, die weer overgaat in de Nieuwe Waterweg. En dan zijn er nog andere Maassen die wat verder landinwaarts liggen en waar we nu niet langs zijn gekomen, zoals de Afgedamde Maas en de Bergsche Maas.
Ben je de weg kwijt? Ik wel, er stroomt geen druppel maaswater door de Maasstad.

Bedankt allen, maar met name Bart die in een mini-lezing aan de Binnenbedijkte Maas ons verraste met de vele kronkels van de Maas.

Sjirk
Ja Sjirk, je hebt hem helemaal (alleen de Spui is het Spui). Dank allen voor de gemoedelijke regenachtige middag. Helaas voor Goudswaard, maar misschien heeft Jaap er ooit een herkansing voor in petto.
BartO schreef:Ja Sjirk, je hebt hem helemaal (alleen de Spui is het Spui). Dank allen voor de gemoedelijke regenachtige middag. Helaas voor Goudswaard, maar misschien heeft Jaap er ooit een herkansing voor in petto.
Dus Jaap doet 't rondje van augustus? :)
Misschien dat ik er dan ook weer bij ben.
Ik werk graag mee aan een herkansing voor Goudswaard, of dat al in augustus is laat ik nog even in het midden want tijdens het weekend van de 21e vindt ook het nazomerweekend plaats op de Harskamperdennen. Maar wat in 't vat zit verzuurt niet en het is leuk om te merken dat we in het rondje toch steeds weer nieuwe gebieden weten te vinden.

Groet,

Jaap