Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend op 23,24 en 25 augustus - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend op 23,24 en 25 augustus

Nazomerweekend van De Wereldfietser


Op zoek naar nieuwe ideeen voor een nieuwe fietsreis, altijd al afgevraagd welke fietsbanden de beste zijn, willen weten of het Andes Gebergte goed te befietsen is?
Op de weekenden van de Wereldfietsers komen alle fietsreizigers bij elkaar die net als jij altijd benieuwd zijn wat er achter de horizon ligt. Landen, volkeren, culturen, techniek, sportieve prestatie, op de weekenden van de wereldfietser kan je je hart ophalen samen met andere enthousiaste wereldfietsers.
Ideeen worden uitgewisseld, meningen herzien, herinneringen opgehaald. Met een goed glas wijn/sap/bier/water zittend voor je tent mijmeren over die ene mooie plek in India of het vreselijk afzien op de Alp Duez.

Twee keer per jaar heb je de kans om gelijkgestemden te ontmoeten. Het voorjaarsweekend is al geweest. Heb je dat gemist? Kom naar het nazomerweekend op 23, 24 en 25 augustus! Je bent van harte welkom op kampeerterrein de Harskamperdennen, de camping even ten noorden van het plaatsje Harskamp. Vanaf vrijdagmiddag kun je aankomen. Zaterdagochtend is er een korte fietsreparatiesessie verzorgd door Kees Baselmans en zaterdagmiddag is er weer voor de liefhebbers een gezamenlijke fietstocht. Zaterdagavond kun je deelnemen aan de gemeenschappelijke maaltijd voor circa EUR 5. Uiteraard zijn er zaterdagavond weer verschillende dialezingen. Zondagochtend houden we de ledenvergadering (agenda twee weken van tevoren op te vragen via postwereldfietser.nl) en 's middags gaat ieder weer zijn eigen weg. Kosten: circa EUR 7 per persoon per nacht. Voor meer informatie, een routebeschrijving of je aanmelden voor een dialezing: Marco Meijerink, limaonbike@hotmail.com.
Het adres van de camping is: Houtvester van 't Hoffweg 25, Kootwijk, 0318-456272 of kijk op hun website voor meer informatie: www.harskamperdennen.nl

Tot ziens op 23, 24 en 25 augustus!

Meer over deze en andere activiteiten zijn te vinden op de Activiteiten pagina van de Wereldfietser.
Zie ook de agenda op de Activiteitenpagina voor de data van deze en andere activiteiten.


MvG,

de beheerders

Ik ben eigenlijk zo langzamerhand benieuwd wie van de forumbezoekers van plan is om naar het nazomerweekend te gaan? Mijn vriendin en ik in elk geval wel.
zal er zeker zijn!!!!!!!! :D :D :D :D :D :wink: :wink: :wink:

Da's drie. Worden er vast meer :wink: .

Nee, dat zijn er veel meer. Lisette (mijn vriendin), John en Gudy, Bert Bernadette, Erik, Marco, Astrid, Perry, Utrechts Nieuwsbald, en vele, vele anderen
Aan iedereen die komt een goede reis en tot straks. :D

Het was een heerlijk weekeind, lekker bijkletsen.
Vrijdags lekker op de fiets erheen, lekker weer.
's Avonds lekker bij het kampvuur gezeten.
Op de zaterdag was het wel wat vochtig, 2 buitjes zorgden ervoor dat het niet stoffig werd. :lol:
Een spoedcursus reparatie was voor verschillende mensen erg leerzaam.
De verschillende dialezingen gaven weer leuke ideen.
Op zondag nog even de ledenvergadering bijwonen, er gebeurd momenteel veel in/met de vereniging.
Daarna met het zonnetje erbij weer terug naar huis.
Zeker de moeite waard, dus voor degene die deze keer niet wilden/konden, kijk eens in de agenda en kom het beleven.

:P :P

Jups, het is mij ook goed bevallen. Alleen al die Wereldfietsers die je naderhand tegenkomt zijn wat overdreven :wink:.

Tja, het blijft druk in dit kleine landje.
Zo erg veel kleine weggetjes die ergens toe leiden zijn er nou ook weer niet.
Maar als je de volgende keer een uurtje of 4 na de laatste vertrekt heb je er geen "last" van.
:lol: :lol:

De volgende keer op de fiets naar???
Vrijdagavond, 23 augustus, Harskamperdennen.
Van allerlei richtingen komen fietsers aangereden en het weer is goed. Nog voordat ik van mijn fiets af ben gestapt heb ik alweer een aantal oude bekende ontmoet en ben ik volop aan het kletsen met nieuwe collega fietsers. M'n tentje snel opgezet want de plekjes worden steeds schaarser. Hier en daar staat nog een brander te loeien en overal worden nieuwe ervaringen, vragen en ideeën uitgewisseld.
Later op de avond wordt er door een paar vakkundige fietsende pyromanen met toch overwegend nat hout een flink kampvuur gestookt waar het heel goed toeven is en waar de nodige fles wijn met een sterk verhaal wordt genuttigd.
Zaterdag ochtend was het nog droog maar daar kwam snel verandering in. Gelukkig had Kees Baselmans aangeboden om binnen een fietsreparatie- cursus te geven. Verschillende fietsen werden ter plekke gedemonteerd, gerepareerd en afgesteld. Ondanks de grote groep wist Kees het toch voor iedereen boeiend te houden. En niemand vond het erg dat Kees er nog een uurtje bij plakte want het goot aan één stuk door. De regen viel kaarsrecht naar beneden en zelfs de diehards bleven liever binnen.
Totdat de fotograaf van een plaatselijke krant kwam die enkele fietsers toch over de brug kreeg om even te poseren. Ondertussen kwam het onrustbarende bericht binnen dat het water op het kampeerterrein niet snel genoeg wegzakte en dat er al water in sommige tenten stond.
Nadat Kees zo'n beetje alle voorkomende reparaties onderweg had behandeld besloot Marco om zijn ervaringen m.b.t. het voorbereiden van een wereldreis te delen.
Ook dit werd door bijna iedereen met veel aandacht bijgewoond.
Rond 15:30 u werd het eindelijk droog en besloten nog een stuk of 10 fietsers even een blokje om te fietsen voordat de inmiddels beroemde chinees zou kunnen worden genuttigd.
S'avonds zijn we met Hans naar India gegaan en met Marco hebben we door de Pyreneeën gefietst. John gaf een dialezing over Duitsland, Oostenrijk en Italië. Het was duidelijk dat ook in Europa nog heel veel te zien is op de fiets.
Zondag was het weer een stuk beter en met een Wereldfietsers kwartiertje speling begon om 10:45 u de ledenvergadering. Hierin kwam o.a. het financiële plaatje van de vereniging aan bod maar ook werd Erik als bestuurslid Internet met algemene stemmen gekozen.
De opzet van de activiteiten commissie werd nog eens nader uitgelegd en verder was er ruimte voor alle brandende vragen.
Om 12:30 u nam ik afscheid van iedereen en ook van het drukst bezochte kampeerweekend tot nu toe. Maar liefs 68 fietsers waren dit weekend present waarvan vele voor de eerste keer. De eerste keer lijkt misschien een beetje eng maar ieder lid is welkom. De interesse is er en de ervaringen kunnen later komen. Genieten van de ervaringen van andere is leerzaam en leuk. Je hoeft geen continent te hebben over gefietst om erbij te horen.
Joris