Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En het nieuwe logo is .......... ?! - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

En het nieuwe logo is .......... ?!

181 berichten
Leon schreef:
Michael W schreef:Afbeelding
Frank schreef:Er werd gezegd dat er nog aan gesleuteld zou worden.
Ik snap dat het de essentie van een logo is om het overbodige weg te laten.
Toch bij dezen voor de commissie van wijzen het idee parallellen aan de meridianen toe te voegen om de bananen een wereldbol te laten worden.
Zoiets dus:
Afbeelding
Leon
Het bovenste logo lijkt meer op een halve meloen. Breedtegraden erin zetten is veel herkenbaarder. Zou er niet aan de rechterkant een half fietswiel komen te staan? Of nog mooier: rechts een half voorblad met over het gehele logo een fietsketting!
Martin E. van Doornik schreef: Zou er niet aan de rechterkant een half fietswiel komen te staan? Of nog mooier: rechts een half voorblad met over het gehele logo een fietsketting!
Het halve wiel is zeker een mooi idee.
Tandwiel en ketting doen mij denken aan fietsenmakers en reparatiebedrijfjes.
Maar het draait wel allemaal om (tand)wielen en ketting.
Oeps, nu krijg ik alle snaren en riemen om m'n oren en voel gelijk een hoop tegenwind...
En terecht: want wat te doen als ketting verleden tijd wordt?
Weer een nieuw logo? :wink:

WielerFlits (ja, heeft ook de letters WF) waar je het nieuwste wielernieuws kunt volgen heeft ook een nieuw logo.
Je ziet nog net een stukje fiets met een racestuur (snelheid), de opgeheven arm (kracht, overwinning en trots) en de halve cirkel is het uitroepteken (de flits!).
Zou ook niet misstaan op een t-shirt en het is direct herkenbaar.
Mooi bedacht.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Wat een gezeur allemaal zeg, het gaat maar om een logo.
Marc v G schreef:Wat een gezeur allemaal zeg, het gaat maar om een logo.
Eh Marc. Wat is gezeur? :) :) Het gaat hier om een discussie. Maakt me niet heel veel uit wat voor logo er uiteindelijk is, maar ik vind het wel leuk om te volgen en mij velen.
Het eerste logo van deze club bevatte de de tekst "Cyclists are friends all over the world". bron: eerste nummer, 1994 - pdf
Die inhoud zou een nieuw logo voor mij dan ook moeten uitstralen want de zingeving van de club die De Wereldfietser heeft heeft vooral met vriendschap te maken.
Leon
Marc v G schreef:Wat een gezeur allemaal zeg, het gaat maar om een logo.
Een logo van een vereniging die velen duidelijk nauw aan het hart ligt. En dat maakt dat het niet zo onlogisch is dat er heel wat reacties worden gegeven. Het is dus niet omdat jij het gezeur vindt, dat het ook gezeur is. (Jouw enige bijdrage in deze discussie is tot heden zowat de minst waardevolle.)
Leon schreef:Het eerste logo van deze club bevatte de de tekst "Cyclists are friends all over the world". bron: eerste nummer, 1994 - pdf
Die inhoud zou een nieuw logo voor mij dan ook moeten uitstralen want de zingeving van de club die De Wereldfietser heeft heeft vooral met vriendschap te maken.
Leon
Goh wat leuk om even weer terug te gaan naar die tijd. En met dankzij een kleine publicatie in het AD ben ik naar het weekend in Bussum (volgens mij was het Lage Vuursche???) op 18 en 19 september in 1994 geweest. Ik herinner me dat Frank van Rijn er ook was en een drie uur durende diapresentatie heeft gegeven. Ik ben daarna meteen lid geworden waarvoor nog altijd dank aan de oprichters dat ze me inspiratie hebben gegeven om per fiets de wereld te verkennen. En de wereld begint al om de hoek. Voor mij is de Wereldfietser niet zo maar een vereniging dus. Het is geen bedrijf, maar een gevoel dat bij me opkomt. Mensen die begrijpen waar jij mij bezig bent. Het logo is daar een symbool van. En daarom denk ik niet dat je het zomaar kan samenvatten als "het is maar een logo" zoals Marc van G. De Wereldfiets is ook niet zo maar een vereniging!!!!
Rutger schreef:Ik herinner me dat Frank van Rijn er ook was en een drie uur durende diapresentatie heeft gegeven...
Een drie uur durende dia-presentatie? :shock: :? :shock:
Leon schreef:Het eerste logo van deze club bevatte de de tekst "Cyclists are friends all over the world". bron: eerste nummer, 1994 - pdf
Die inhoud zou een nieuw logo voor mij dan ook moeten uitstralen want de zingeving van de club die De Wereldfietser heeft heeft vooral met vriendschap te maken.
Leon
Grappig. Zie in het nulnummer dat een van de mede-oprichters Guido Schöpping is, een oud-collega van ING. Wat is de wereld toch klein.
sonali schreef:
Rutger schreef:Ik herinner me dat Frank van Rijn er ook was en een drie uur durende diapresentatie heeft gegeven...
Een drie uur durende dia-presentatie? :shock: :? :shock:
Die originele 'Wereldfietsers' konden wel wat hebben ! :D
m-gineering schreef:
sonali schreef:
Rutger schreef:Ik herinner me dat Frank van Rijn er ook was en een drie uur durende diapresentatie heeft gegeven...
Een drie uur durende dia-presentatie? :shock: :? :shock:
Die originele 'Wereldfietsers' konden wel wat hebben ! :D
Frank van Rijn is gewoon lekker Frank van Rijn en moet hij ook altijd blijven. Zonder eigenwijze mensen minder lol. Heeft hij al een logo? :D :D

Frank van Rijn gaf een drie uur durende presentatie. Echt waar. Het regende op zondagmorgen heel hard en Frank gaf in een soort grote party tent een diapresentatie. Frank kreeg nu ineens alle ruimte voor zijn presentatie. Er was niemand die zei dat hij het kort moest houden, want niemand wilde naar buiten. Hij sprak de woorden nadat hij door de eerste serie heen was of iemand nog naar meer dia's / verhalen wilde luisteren. En ja natuurlijk. Ik weet niet wie er allemaal bij was: Cok, Bert, Guido? Ik weet wel dat Frank gekomen was met de auto!!! vanwege het slechte weer. Hij zei dat hij dan meer boeken kon vervoeren, maar ja iedereen had zijn boeken al. Wij keerden lopend terug naar Hollandsche Rading.

Dit is geheel natuurlijk off topic. :D :D
Ja mooi hè, weet je nog vroeger, die goede oude tijden met dialezingen van 3 uur. Vroeger was alles beter .....
Revanho schreef:
Marc v G schreef:Wat een gezeur allemaal zeg, het gaat maar om een logo.
Een logo van een vereniging die velen duidelijk nauw aan het hart ligt. En dat maakt dat het niet zo onlogisch is dat er heel wat reacties worden gegeven.
Ondanks de vele reacties zijn de nevels nog niet opgetrokken. Nog steeds gissen naar de motivatie rondom de keuze, is er nog niets bekend over de andere logo's die de race hebben verloren.

Rest nog maar een ding: het bewaken van de brievenbus, de Wereldfietser uit de hand van de postbode ritsen met de hoop dat daar het verlossende woord in staat.

Groet, Arno
Persoonlijk verbaas ik mij erover dat er in dit draadje geen enkele formele reactie van het bestuur is verschenen op een kwestie die de gemoederen bezig begint te houden. Al is het maar een opmerking over de procesgang: "We horen wat jullie zeggen, dit en dit zijn de vervolgstappen, leden krijgen wel of niet op die of deze wijze inspraak".
rbregt schreef:Persoonlijk verbaas ik mij erover dat er in dit draadje geen enkele formele reactie van het bestuur is verschenen op een kwestie die de gemoederen bezig begint te houden. Al is het maar een opmerking over de procesgang: "We horen wat jullie zeggen, dit en dit zijn de vervolgstappen, leden krijgen wel of niet op die of deze wijze inspraak".
Bij een normale democratische vereniging wel ja, waarschijnlijk zijn ze allemaal opdefiets in het buitenland; de penningmeester in ieder geval wel, die zit nu in Egypte 8)
rbregt schreef:Persoonlijk verbaas ik mij erover dat er in dit draadje geen enkele formele reactie van het bestuur is verschenen op een kwestie die de gemoederen bezig begint te houden. Al is het maar een opmerking over de procesgang: "We horen wat jullie zeggen, dit en dit zijn de vervolgstappen, leden krijgen wel of niet op die of deze wijze inspraak".
Ik heb je een PB gestuurd. :shock:
Michael W schreef:
rbregt schreef:Persoonlijk verbaas ik mij erover dat er in dit draadje geen enkele formele reactie van het bestuur is verschenen op een kwestie die de gemoederen bezig begint te houden. Al is het maar een opmerking over de procesgang: "We horen wat jullie zeggen, dit en dit zijn de vervolgstappen, leden krijgen wel of niet op die of deze wijze inspraak".
Bij een normale democratische vereniging wel ja, waarschijnlijk zijn ze allemaal opdefiets in het buitenland; de penningmeester in ieder geval wel, die zit nu in Egypte 8)
Ik mag aannemen dat een van de andere bestuursleden die taken dan waarneemt. Ik zag wel een berichtje van jimvandenberg in dit draadje op persoonlijke titel. Is hij niet een van de bestuursleden?
Ik heb de postbode net maar een kop thee gegeven. De brievenbus bewakend sprong ik naar voren om de nieuwe "Wereldfietser" uit haar handen te grissen. Van schrik viel de rest van de post op de grond, zij bijna ook.

En........... staan de logo's erin? Ja, blz. 43.
En............ de motivatie? ".... sober en eenvoudig, modern en herkenbaar" ........ en is daardoor geschikt voor toepassing in diverse communicatie-uitingen van de vereniging. Etc., etc.

En dat was het. Slik. Niets over de sfeer, de beleving, het gevoel, het beeld of wat dan ook in relatie tot wat wij allen doen. En dat terwijl er toch echt goede alternatieven zijn aangeleverd. In totaal 12 logo voorstellen, van drie worden de ontwerpers genoemd, negen vervallen in gehele anonimiteit. Jammer, ze verdienen meer eer dan dat hen nu wordt gegeven.

Tijd voor een sterk bakkie troost!

Gr. Arno
Glika schreef: En dat was het. Slik. Niets over de sfeer, de beleving, het gevoel, het beeld of wat dan ook in relatie tot wat wij allen doen. En dat terwijl er toch echt goede alternatieven zijn aangeleverd. In totaal 12 logo voorstellen, van drie worden de ontwerpers genoemd, negen vervallen in gehele anonimiteit. Jammer, ze verdienen meer eer dan dat hen nu wordt gegeven.
En wat nu? In een beetje democratische vereniging roep je toch gewoon het bestuur tot de orde :wink:
Het bestuur is er voor de leden, niet andersom !!
Ik stem op nummer 2, het logo van Wim. Erg mooi, sprekend en duurzaam. Rood vervaagd immers erg snel onder invloed van licht. Oja, hoe representatief is het forum en de aktieve forumleden ten opzichte van het gehele WF ledenbestand?