Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En het nieuwe logo is .......... ?! - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

En het nieuwe logo is .......... ?!

181 berichten
Leon schreef:Wordt wakker. Dit is 2012, niet 1980!
oh, dan ben ik denk ik ouderwets... :| ..vind het wel een mooi modern logo!

overigens met dat dagelijks in de praktijk brengen, valt te betwisten, die brengen dan wel heel veel tijd door achter een PC maar dat is weer een andere discussie... .. :o
nvt
Matthie9000 schreef: wel vind ik de breedtelijnen die nu op de wereldbol staan onrustig ogen; ze kloppen volgens mij niet/staan niet goed in verhouding.
Zal wel een poging zijn om de lijnen niet dicht te laten lopen bij verkleining, maar nu convergeren de meridianen in Novosibirsk ipv op de noordpool.

Neemt niet weg dat ik er nog steeds geen vereniging van fietsreizigers in zie: het logo heeft qua associaties wat mij betreft een betere fit met een internationaal vervoersbedrijf, een belwinkel of een kantoorgebouw op schiphol
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef: wel vind ik de breedtelijnen die nu op de wereldbol staan onrustig ogen; ze kloppen volgens mij niet/staan niet goed in verhouding.
Zal wel een poging zijn om de lijnen niet dicht te laten lopen bij verkleining, maar nu convergeren de meridianen in Novosibirsk ipv op de noordpool.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dat aangepast wordt :D
Leon
@ Marjan, Als ik alleen het forum zou bezoeken zou ik toch echt denken dat wereldfietsers stelletje zeurende oude mannen zijn..

Wie van de grootste monden hier woont wel eens een weekend bij? of is aanwezig bij een ledenvergadering waar hij input kan geven
Er zijn zeurende oude mannen die met de WF groot geworden zijn, ik ben er één van. [mocht je 53 jaar oud vinden] :wink: Zo het er uitziet neemt mijn dochter het stokje over.

Ik heb nog geen meter met de WF gefietst en was nooit op een vergadering, wel op nieuwjaars borrels :D . Dat neemt niet weg dat ik de WF hoog in het vaandel heb! Ik promoot de WF op mijn lezingen, heb toertochtjes georganiseerd en schreef diverse verhalen in bladen waaronder de WF.
Ik heb idd een grote mond en open mening over alles, dat moet kunnen mits het fatsoenlijk is.

Moet eerlijk bekennen dat ik het logo nu beter vind dan in eerste instantie en dat het misschien ook wennen is na al die jaren een totaal nieuw logo.

Ik hoop dat het dan ook in grote letters op een T-shirt geprint word en ik het weer jaren met trots kan dragen. :wink:


Henk


kunst en fietswerk
53? hartstikke jong! :D
Dat dacht ik ook Marjan!! :D

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Dat dacht ik ook Marjan!! :D

Henk

kunst en fietswerk

En dan straks helemaal in een nieuw hip shirt! :D

zonder gekheid, ik heb niemand willen beledigen en heb eigenlijk alweer spijt van wat ik schreef. Maar sommige mensen weten altijd alles beter en zemelen oeverloos door op werkelijk elk onderwerp.
Al vanaf moment 1 in Utrecht vind ik het nieuwe logo niets en na de kleine veranderingen vind ik het nog steeds niets. Het grote logo doet me aan De Wereldomroep denken en het kleine, WF, aan het Wereld Natuur Fonds. Het logo laten verschijnen in verschillende kleuren vind ik afbreuk doen aan uniformiteit/duidelijkheid. Het logo heeft werkelijk niets met fietsen van doen. Hoogstens iets met de halve wereld.....
En wat is er nu eigenlijk moeilijk aan het plaatsen van een fietsje met tassen (met of zonder poppetje) op/in/tegen die halve meloen? Maak er een hele meloen van, met de lijntjes van Léon, met fiets en ik herken iets van een fietsreiziger. Fris én fruitig. Is dat technisch een probleem, iets met favicon?
Feedback of kritiek leveren moet een bestuur of jury kunnen hebben, zeker wanneer een lid al aangeeft 'zoveel mensen zoveel meningen' en je het logo al presenteert wanneer er nog aan gesleuteld moet worden. Dan bereid je je voor. Radiostilte voedt. Zie de gevolgen.
Maaike dank voor je uitleg. Ik snap het alleen niet.
'k Zit in geen enkel bestuur, commissietje, 'k heb geen bal verstand van vormgeven, fiets bijna nooit mee maar promoot net als Henk De Wereldfietser als een standwerker wanneer ik op fietsvakantie ben. Blijf ik ook doen.
Na weken van het volgen van dit draadje, nu zelfs na 11 km hardlopen ben ik de opgebouwde irritatie nog niet kwijt en spui het maar op het forum.
Gelukkig is er ook nog chocola ;-)
Zaterdag sta ik gezellig op de Fiets- en Wandelbeurs in de stand van Fietsers Informeren Fietsers, fietsen in de Hoge Atlas.
Marjan schreef:
Leon schreef:Wordt wakker. Dit is 2012, niet 1980!
oh, dan ben ik denk ik ouderwets... :| ..vind het wel een mooi modern logo!

overigens met dat dagelijks in de praktijk brengen, valt te betwisten, die brengen dan wel heel veel tijd door achter een PC maar dat is weer een andere discussie... .. :o
Als je een schapenherder in the middle of nowhere ziet lopen, denk je dan welk jaar het is? Wil je dit meteen twitteren met bekenden? Of denk je dan aan het nieuwe logo van de Wereldfietser? Dagelijks in praktijk brengen?
De wereldfietser is geen bedrijf en laat dat maar zo houden.
Alle vrijwilligers heel veel plezier gewenst bij de komende Fiets en Wandelbeurs. Tot ziens!!!
Loes van den Bergen schreef:Al vanaf moment 1 in Utrecht vind ik het nieuwe logo niets en na de kleine veranderingen vind ik het nog steeds niets.
Ik voel helemaal met je mee Loes maar inmiddels heb ik me erbij neer gelegd. Op het weer heb ik geen invloed, op de drukte op de wegen heb ik geen invloed en blijkbaar ook niet op het logo van de Wereldfietser.
Van de ene kant hebben we hier een groep mensen die er -belangeloos- veel tijd in moeite instoppen. Dat wil ik ook niet vergeten. De uitleg van Maaike verhoogt mijn begrip overigens wel.
Maar van de andere kant is er nu een logo waar ik niets mee heb. Ik zal hem niet op mijn fiets plakken. Ik zal niet in een T-shirt ervan gaan lopen. Eens soort van stil verzet. En dat is jammer want ik voel me zeer verbonden met de Wereldfietser(s).

Overigens begrijp ik het probleem heel goed. We zullen nooit een logo vinden waar iedereen blij van wordt.
En ik ben overigens bang dat jij (en ook ik op zaterdagochtend) pontificaal voor/onder het nieuwe logo geplaatst gaan worden op de beurs :oops:
Kan ik hier een t-shirt met Marten zijn logo bestellen? :D (zie pagina 7)
sonali schreef:Kan ik hier een t-shirt met Marten zijn logo bestellen? :D (zie pagina 7)
In het wit of in zwart ? :wink:
In het zwart, met mooie grijze opdruk, maatje L.
Zaterdag op de beurs bij Marten af te halen? :P

Gr. Arno
nvt
geen lid wel n mening.. die halve basketbal met WF ernaast... denk dat niemand die dit clubbie kent enige associatie maakt met wereldfietsers. Weet ook niet of dat de bedoeling is. Zo niet dat zou het wellicht de bedoeling zijn dat het aansluit bij de leden..krijg nu niet het gevoel dat dit wordt bereikt.
Modern? Ik mijn optiek zeer zeker niet.
Uitvoering..daar is ook al het nodige over gezegd.

Logo met de tekst wereldfietser de subtitel voegt erg weinig toe. die dan iets met een www oid.

Argument dat het logootje goed moet worden weer gegeven op internet, WtF???? Is dat een steekhoudend criterium voor een logo.. alsof iemand dat bekijkt wanneer ie de site bekijkt..

mbt kritiek en vrijwilligers. al jaren zelf in bestuur.. if you can't stand the heat stay out of the kitchen! Volgens mij ben je geen vrijwilliger of bestuurslid ter meerdere glorie van jezelf maar omdat je passie hebt voor de club. Zonder leden geen club.

Persoonlijk vind (ook) ik het een nietszeggend logo en het maakt daarbij niets uit wie het heeft gemaakt en hoeveel tijd erin zit. missie,visie, wie wat waar waarom, wat wil je uitstralen etc..

Heb de discussie gevolgd en het is inderdaad jammer dat het bestuur het op deze wijze heeft getracht te sturen. Voordeel is wel dat er totaal geen man overboord is. Alles is tijdelijk.. :lol:
Had ik mijn ideetje van een fiets met een ouderwets tentje in perspectief als voorwiel toch maar ingestuurd.... :roll: :roll: :wink:

Vond het zelf teveel op een logo van een bepaalde winkel lijken
Ik verbaas me over de houding van het bestuur.
Mocht iemand het initiatief nemen het bestuur terug te roepen mbv een ledenvergadering dan werk ik daar aan mee.

Beetje offtopic: er was eens een raad van toezicht bij een vereniging uit Amsterdam.....
peterv schreef:Ik had het logischer gevonden als er hier op het forum gestemd had kunnen worden uit een voorselectie.
Niet alle forumbezoekers zijn ook leden van de vereniging, dus zo logisch is dat niet.
Ze (het bestuur) hebben gewoon gekozen voor een commissie en daar is niks op tegen, en of er via een stemming via dit forum iets zinnigs was uitgekomen is ook nog maar de vraag, gezien de meningen hierboven 8)
Afbeelding
Het 'fellatio' logo van de olympische spelen koste ukp 400.000, hebben we nog mazzel