Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En het nieuwe logo is .......... ?! - Forum Wereldfietser

En het nieuwe logo is .......... ?!

181 berichten
Helaas, helaas kon ik niet naar de borrel in Utrecht. Dus nog niet de mede wereldfietsers kunnen ontmoeten. Maar ook geen kennis kunnen nemen van het nieuwe logo. Ben natuurlijk wel nieuwsgierig en met mij vele anderen die vandaag niet aanwezig konden zijn.

Vandaag nog de bekendmaking op het forum?

Groet, Arno
Met enige verbazing het ik gisteren gezien welk logo is gekozen door de commissie. Ik kon geen link leggen tussen het logo en een vereniging van fietsers. Er werd gezegd dat er nog aan gesleuteld zou worden, wanneer het daadwerkelijk gebruikt gaat worden is niet gezegd.
Frank schreef:Met enige verbazing het ik gisteren gezien welk logo is gekozen door de commissie. Ik kon geen link leggen tussen het logo en een vereniging van fietsers. Er werd gezegd dat er nog aan gesleuteld zou worden, wanneer het daadwerkelijk gebruikt gaat worden is niet gezegd.
Mogen wij ons ook verbazen? :D
Het verhaal van Frank geeft mij het gevoel van een gemiste kans. Er wordt iets gepresenteerd dat eigenlijk nog niet af of compleet is. Jammer. Maar dat maakt mij wel nieuwsgierig naar het hoe, het wat en waarom. En een plaatje?

Groet, Arno.
Wat was er eigenlijk mis van het vorige logo. Een aardbol met daarop een fietser zoals ik het op twee t-shirts heb? Een een "uniform" logo. Alleen de term al. Wereldfietsers passen toch niet in een uniform. :D :D :D
Ik heb gisteren de presentatie van het logo mogen bijwonen, er kwamen verschillende hele mooie sfeervolle logo's voorbij, oa. die fietser met bepakking recht van voor, met "de wereldfietser" er boven.

Echter het logo dat het waarschijnlijk gaat worden vind ik helemaal niets. :(

Een strak sfeerloos logo dat net zo goed van een of ander kantoormeubilair kan zijn.
Maar dat is mijn mening.

Kan er niet algemeen over getemd worden is mijn vraag?
En ik ben het met Rudger eens... iets dat goed is moet je niet veranderen, ik draag nog steeds met trots het mooie shirt van de WF.


Henk

kunst en fietswerk
Rutger schreef:Wat was er eigenlijk mis van het vorige logo. Een aardbol met daarop een fietser zoals ik het op twee t-shirts heb? Een een "uniform" logo. Alleen de term al. Wereldfietsers passen toch niet in een uniform. :D :D :D
Afbeelding

Beetje ouderwets zou ik zeggen :wink:
Wat is daar ouderwets aan? :?:

Henk

kunst en fietswerk
Wat is er niet ouderwets aan? :D
henkfietst52 schreef:Wat is daar ouderwets aan? :?:
Lelijke kleuren, teveel beeld erop gepropt, lelijk lettertype,
kortom beetje oubollige jaren 60 stijl !!!

Maar je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn :wink:
Ik heb geen plaatje bij de hand hoor, maar dat logo is geheel anders dan afgebeeld. Mijn t-shirt is rood en heb ook nog een geel shirt liggen. Echt allemachtig prachtig met die fietser on top of the world.
Het kan idd iets eenvoudiger, maar wat ze lieten zien heeft totaal niet de sfeer van een wereldfietsers ver.
Een club als Ajax of Feijenoord veranderd zijn logo toch ook niet?

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Het kan idd iets eenvoudiger, maar wat ze lieten zien heeft totaal niet de sfeer van een wereldfietsers ver.
Een club als Ajax of Feijenoord veranderd zijn logo toch ook niet?
Ajax heeft het wel vermoderniseerd wat jaren geleden !!

Afbeelding
Was het zoiets ??
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Was het zoiets ??
Ja zoiets, links onder!

Waarom geen algemene stemming van drie genomineerde logo's?

Ik kijk te weinig voetbal blijkbaar :(
Maar het logo blijft wel herkenbaar. :D


Henk
Michael W schreef:
Afbeelding
Was het zoiets ??
Ja, die was het.
henkfietst52 schreef: Waarom geen algemene stemming van drie genomineerde logo's?
Verzoek indienen in drievoud bij het bestuur misschien ? :wink:
Frank schreef:
Michael W schreef:
Afbeelding
Was het zoiets ??
Ja, die was het.
Mooi strak, verstandig dat ze dat de in de naam eruit hebben gegooid :wink:
henkfietst52 schreef: Waarom geen algemene stemming van drie genomineerde logo's?
Henk
Helemaal mee eens Henk. Het is m.i. niet van deze tijd om een commissie hier over te laten beslissen. Een mogelijkheid tot stemmen voor het definitieve logo door leden van de Wereldfietser zorgt voor meer draagvlak.

PS: zijn die oude(rwetse) T-shirts nog verkrijgbaar? Ik vind ze wel mooi namelijk.
Wie heeft het nieuwe logo ontworpen?