Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off road weekend Limburg 25/26 september - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Off road weekend Limburg 25/26 september

Jambo Mzunku,
Heb je nog wat afsnij-adviezen nodig?

Cubeman schreef: Jij bent dus dezelfde Tommy als van Dirty Pages???
Ja,
Dan fiets(te) jij wel eens tussen B'drecht en R'dam.
Dennis de Vries schreef: Tuurlijk, zeker nu Astrid afvalt. Ik zet je op de lijst. :lol:
Onder voorbehoud, helaas weet ik pas paar dagen ervoor of ik weekend vrij heb :cry:

Gideon

Tommy schreef:
Cubeman schreef: Jij bent dus dezelfde Tommy als van Dirty Pages???
Ja,
Dan fiets(te) jij wel eens tussen B'drecht en R'dam.


Gideon
Dat klopt helemaal!
Dat moet omstreeks mei vorg jaar geweest zijn toen ik dagelijks woon-werk verkeer op de bike deed. (later incidenteel ook nog wel enkele malen met mooi weer)
Op het moment wat lastiger want ik zit met m'n werk nu in Hoogvliet pal aan de A15 tegen de Shell aan.
Morgen maar eens proberen via Barendecht en Rhoon er te komen!

Groet,

Martijn

Hallo allemaal,

Jammer dat ik als fervent offroad (wereld-?) fietser dit weekend niet kan, ik weet hoe mooi de Limburgse heuvels en vooral de weggetjes daardoor zijn (ik kom immers uit Landgraaf). En het is natuurlijk altijd leuk om nog eens wat medewereldfietsers te leren kennen. Maar ja, een weekje duiken in Spanje is natuurlijk ook niet verkeerd. Dus volgende keer ben ik er misschien wel bij.
En voor wie dit weekend ook niet kan: je kunt altijd contact met me opnemen voor een weekendje (mountainbike/toertocht) Limburgse heuvels. Er zijn maar heel weinig wegen en paden die ik niet ken, ik heb dia's voor een hele week, gras voor zeker 3 tentjes en het bier staat altijd koud.
Prettig weekend in ieder geval. Zou me verbazen als dat niet zou lukken.

Groeten,

Richard

Beste modder-en-klei liefhebbers,

Ik ga proberen er bij te zijn. Ik kom wel met Big Apple banden. Is dat een beetje te doen? Echt veel profiel zit er niet op...

Gaan we trouwens alles zonder bagage rijden? Ook op zondag? Is misschien wel wat makkelijker.

Groetjes,
Maarten

PS: Ik denk dat ik vrijdag al ga. Zijn er dan al anderen?
PS: Ik zal kijken of ik mijn IJsland dia's ergens kan vinden. Da's allemaal offroad.

Hoi Maarten,

Leuk dat je er ook bij bent. Vorig jaar toen we het weekend verzonnen, had je je volgens mij bij voorbaat al aangemeld! Je hoeft niet met bagage te fietsen als je dat niet wilt, immers ons aankomst en vertrekpunt is steeds dezelfde camping. Ik ben wel benieuwd hoe je je fiets op die motor van je gaat meenemen naar de camping. :wink:

IJsland dia's lijken me zeer passend. Als iemand een beamer heeft, wil ik ook wel wat fotootjes (bijvoorbeeld Burkina Faso/Ghana) laten zien.

Groeten
Dennis

Snap je het niet Dennis, Maarten doet de tocht gewoon op zijn brede fiets waarop hij niet hoeft te trappen!

In de aankondiging ben ik vergeten te vermelden wat de kosten van het weekend zijn. In principe zijn er geen kosten aan het weekend verbonden anders dan de kosten van de camping. Ook je eten is gewoon voor eigen rekening. Maar verder zijn er geen kosten aan het weekend verbonden.

Groeten,
Dennis

Maarten Smit schreef:Beste modder-en-klei liefhebbers,

Ik ga proberen er bij te zijn. Ik kom wel met Big Apple banden. Is dat een beetje te doen? Echt veel profiel zit er niet op...
Nu de nazomertrektocht geweest is weet Maarten dat je ook met zijn Big-Apples door de klei kunt :lol: Het was immers na een natte nacht vrij plakkerig (eufemisme) bovenop het Waalse deel van de St. Pietersberg.
Groetjes, Leon

Leon,

Die Big Apples spinden inderdaad behoorlijk door in de loss. Veel extra kilometers gemaakt. :lol:

Maar ik ben niet voor een gat te vangen. Heb net 2 Schwalbe Big Jim's besteld: 26x2.25 met heel veel noppen. Schijnen zelflosend te zijn. Hoop dat dat ook voor loss geldt want dat spul is erger dan de Zuidhollandse klei hier!!! Die Jim's kunnen mooi op mijn oude Avaghon velgen. Dus ga ik over 2 weken maar eens proberen of het werkt. :(

Overigens ga ik mijn Axa SL7 slot er maar eens afhalen want daar liep die modder in vast!!! Ga ook maar eens kijken naar een breder goedgekeurd ringslot. Suggesties? :?:

Groetjes,
Maarten

Wil je alvast even een blik werpen op de mountainbikeroutes die we gaan fietsen tijdens het off-road weekend? VVV Zuid-Limburg verkoopt de kaart daarop met het netwerk van 8 mountainbikeroutes van totaal 250 kilometer. In de winkel op de website van VVV Zuid-Limburg kun je hem voor EUR 5,80 kopen. Je kunt hem natuurlijk ook tijdens het weekend even kopen (ik heb hem zelf ooit bij de VVV in Valkenburg gekocht).

Groeten,
Dennis

Dennis de Vries schreef:.. kaart daarop met het netwerk van 8 mountainbikeroutes ... Je kunt hem natuurlijk ook tijdens het weekend even kopen
Maar jij weet hoop ik toch de weg Dennis? :wink:

Leon schreef:Maar jij weet hoop ik toch de weg Dennis? :wink:
Tuurlijk! Ik ben natuurlijk niet zo bekend in Limburg als jij :oops: , maar de keer dat ik de routes eerder heb gereden lukte het me uitstekend de route te vinden of bij twijfel de kaart te raadplegen. De kaart is een leuk extraatje voor als je zelf de route wilt kunnen volgen (dat gaat je met een normale kaart denk ik niet lukken) en voor als je zelf nog eens terug wilt. Maar noodzakelijk is het niet.

Ga jij ook nog langskomen tijdens het off road weekend? Je bent natuurlijk van harte welkom! :P

Groeten,
Dennis

Dennis de Vries schreef:Ga jij ook nog langskomen tijdens het off road weekend?
Hoi Dennis,
Ik denk inderdaad aan langskomen; de camping is hemelsbreed 11 km hiervandaan :D
Het KNMI stemt gunstig: "Lange termijn, dinsdag 21 september tot en met vrijdag 24 september: Rustig en overwegend droog weer met normale temperaturen voor de tijd van het jaar"
Groeten, Leon

Volgend weekend is het zover, het eerste Wereldfietser Off Road Weekend! Er is nog plaats voor meer deelnemers, dus heb je interesse, laat het even weten via het forum of via een e-mail aan wf_dennis@hotmail.com.

Dennis
Hallo allen, erg heb ik naar dit weekendje uitgekeken. Erg zijn ook de weersvoorspellingen, veel regen en nada zon...
Ik ben bang dat als het zo blijft larsje niet op komt dagen wat ik erg jammer zou vinden.....
Groet Lars

Op die gedachte hink ik dus ook....
De voorspellingen waren nog wel zo goed, maar nu is het echt bagger!
Ik heb nergens zo'n hekel aan als gegarandeerd nat worden, zwemmen en douchen uitgesloten:)
Op het monet 90% kans op regen voor de zaterdag en 80% voor de zondag met tussen de 3 en 10mm neerslag.

Heren,

Ook ik sta niet te popelen om in de regen te gaan biken. Mijn favoriete vakantielanden liggen niet voor niets vlak bij de evenaar in zanderige gebieden. Ik zal de stemming nog even peilen bij de overige deelnemers die zich aangemeld hebben, maar ben geneigd het weekend af te lasten.

Meer info volgt.

Groeten,
Dennis

Mijn favoriete vakantie landen liggen meestal ten noorden van Limburg, dus ik laat me niet afschrikken door een beetje regen en modder.

Die 3 tot 10 mm is niet echt heel veel; die 90% betekent dat hij wel zeker zal vallen maar als dat verspreid over de dag gebeurt valt het volgens mijn allemaal wel mee. En het kan ook 's nachts regenen.

De najaarstrektocht had slechtere vooruitzichten en uiteindelijk hebben we op de fiets maar een kort buitje over ons heen gekregen. De trektochten en kampeerweekenden van de Wereldfietser zijn nog nooit afgelast vanwege het weer. Wat mij betreft gaat het gewoon door. Ik heb er nl. ook al afspraken voor verzet, ATB banden gekocht en gemonteerd enz. Ik zou het jammer vinden als de zaak wordt afgeblazen.

Maarten

PS: Dat NIVON terrein heeft toch wel een warme douche en groepruimte?

De vooruitzichten worden alweer beter, nu nog 50% kans en 1-4mm neerslag :D
Als het zo doorgaat gaat het nog helemaal goed komen!