Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off road weekend Limburg 25/26 september - Forum Wereldfietser

Off road weekend Limburg 25/26 september

Off road weekend 25/26 september

In het weekend van 25 en 26 september organiseert vereniging de Wereldfietser haar eerste off-road weekend. Een weekend speciaal voor liefhebbers van fietsen over onverharde wegen. Als locatie hebben we de leukste fietsprovincie van Nederland (Limburg!!) uitgezocht. Onze uitvalsbasis zal Nivon kampeerterrein de Gele Anemoon zijn. Vanuit daar hebben we een uitstekende uitgangspositie om enkele van de uitgezette onverharde routes te gaan rijden. In Limburg ligt een netwerk van 8 in moeilijkheidsgraad varierende routes die samen zo'n 250 kilometer lang zijn. Tijdens het weekend zullen we enkele van deze routes gaan befietsen.

Start:
Zaterdagochtend om 11 uur vanaf camping de Gele Anemoon te Wijlre. De camping ligt onderaan de Keutenberg (net voor de bocht naar rechts waar de hele steile klim begint zie je een wandelpad naar links; een 300 meter verderop ligt de camping). Het adres is Haasstad 4 in Wijlre.

Er naar toe:
Met de trein kun je het best naar station Schin op Geul. Vanaf het station is het zo'n twee kilometer. Met de auto moet je eerst naar Wijlre rijden, dan naar Stokhem en dan aan het eind van het dorp (als je op het punt staat de steile Dode man op te rijden) rechtsaf over een onverhard (!) pad naar de camping. Exacte info vind je op de Nivonwebsite

Programma:
Zaterdag vanaf 11 uur een eerste off road fietstocht. 's Avonds kookt ieder voor zich. Wellicht is het leuk 's avonds dia's van een off road tocht te kijken, dus als je leuke dia's hebt, laat het even weten. Zondag fietsen we een tweede onverharde tocht en gaan we aan het eind van de dag weer naar huis. Uiteraard kun je op eigen gelegenheid al op vrijdagavond naar de camping gaan als je dat wilt.

Aanmelden:
Voor dit weekend hopen we op een klein groepje off road enthousiastelingen. We gaan uit van een maximum van 12 deelnemers. Je kunt je aanmelden via bij Dennis de Vries via wf_dennis@hotmail.com
Hé Dennis,

Klinkt interessant dat weekend. Maar hoe off zijn die roads? Valt dat nog te doen met de gemiddelde fiets van een wereldfietser? Lukt het met 28" wielen en 37 mm banden? Of hebben we een mountain bik nodig??

Groetjes,

Astrid

Hoi Astrid,

De routes die ik wil gaan fietsen bestaan voor circa 75% uit onverharde wegen en voor 25% uit asfalt. De route die ik voor zaterdag in gedachten heb voert vooral over gravelweggetjes en bospaadjes in het Vijlenenerbosch. Een erg mooie route en goed te befietsen, ook op een 28 inch fiets. De route die ik voor zondag in mijn hoofd heb in de omgeving van Gulpen is iets technischer, met prachtige klims en afdalingen langs steile riviertjes. Ook die is naar mijn idee goed te befietsen op een 28 inch fiets. Als de groep voldoende groot is, kunnen we trouwens meerdere groepjes maken die een verschillende routes naar hun eigen smaak fietsen.

Als je het maar echt leuk vind om onverhard te rijden, denk ik dat het allemaal prima gaat lukken. Het idee achter het weekend is een weekend voor onverhard fietsende fietsreizigers. Verwacht dus vooral onverhard terrein dat je ook met bagage zou kunnen nemen en beslist geen geitenpaadjes op een tot mountainbiketerrein omgetoverde vuilnisbelt. Kortom een echt weekend voor Wereldfietsers en Vakantiefietsers.

Groeten,
Dennis
Hoi Dennis,

Noteer me maar als deelnemer. Ik kom dan op vrijdag. EEA behoudens dringende professionele werkzaamheden. Met een beetje geluk heb ik dat weekend trouwens mijn nieuwe fietsje, ditmaal een 26". Kan ik daarvan de off-road kwaliteiten testen. Maar mijn trouwe Expedition heeft ook al heel wat modder, stenen en kasseien gezien en gevoeld hoor (en zo verslijt ik iedere drie jaar een low-rider).

Groetjes,

Astrid

Hoi Astrid,

Leuk dat je erbij bent. :D

De eerste inschrijving is dus al binnen, nog geen dag na het plaatsen van de uitgebreide info over de tocht. Tijdens het jubileumweekend was er ook al interesse, dus ik ben benieuwd wanneer ik de volgende deelnemer kan inschrijven.

Groeten,
Dennis
Basisroute zaterdag:

Vijlenroute (25 km)
Ondergrond bestaat uit bosgrond en keien, de route wordt aanbevolen voor gevorderden en bevat lange beklimmingen.

Afbeelding


Voor echte die-hards eventueel aan te vullen met (een deel van) deze route:

Valkenburgroute (30 km)
Ondergrond bestaat uit bosgrond en keien, de route wordt aanbevolen voor gevorderden, bevat lange hellingen en heuvelachtige stukken bos.

Afbeelding
Basisroute zondag

Gulpenroute (25 km)
Ondergrond bestaat uit bosgrond en keien, de route wordt omschreven als een kluif voor gevorderden, bevat zware hellingen en pittig terrein.

Afbeelding


Voor echte die-hards aan te vullen met (een deel van) deze route:

Mechelenroute (25 km)
Ondergrond bestaat uit bosgrond en keien, de route wordt aanbevolen voor gevorderden, bevat pittige hellingen en zwaar terrein.

Afbeelding
Juist ja Dennis,

Ik hoop dus echt dat ik dan mijn nieuwe fietsje heb, want één van de redenen om trouwe Giant op rust te zetten is dat hij het kleine blad voor niet meer wil pakken... en dat is allesbehalve handig bij steile hellingen.

Groetjes,

Astrid

Trek je niet al te veel aan van de beschrijving (net als de kaartjes afkomstig van ATB Web), een gemiddelde Wereldfietser die wel eens in de bergen heeft gefietst zou niet te veel problemen met de routes moeten hebben. En als we het teveel vinden, kiezen we gewoon voor de "Bert Sitters" oplossing: we korten de route in of snijden een stukje af :wink:

Dennis

Hallo daar,

Ik zal eens kijken of ik dit weekend ook aanwezig kan zijn op bovengenoemede camping.
Het lijkt me een leuke gelegenheid om m'n niuwe BOB Yak uit te proberen en nieuwe mensen te leren kennen!
Ik hoop dat ik in de gelegenheid ben om te komen, moet alleen even kijken hoe het met m'n werk zit....

Als ik kom zal ik voor het gemak op m'n mountainbike komen.
Kan ik meteen uitproberen hoe deze zich gedraagt met een BOB erachter!

Hi Cubeman,

Je bent van harte welkom. Aangezien we vanuit 1 camping fietsen is het op zich niet nodig om met bagage te fietsen, maar het is natuurlijk wel een prima kans om je BOB uit te proberen in onverhard terrein.

Ik denk dat de route voor zaterdag er op zich wel voor geschikt is, maar op de Gulpenroute zou je in de problemen kunnen komen, want die gaat langs een aantal smalle geulen (en heeft een gave rivierdoorsteek!!).

Kom gewoon langs en we verzinnen er wel wat op! Laat nog even weten of je definitief langskomt.

Groeten,
Dennis

Dennis de Vries schreef:Hi Cubeman,

Je bent van harte welkom. Aangezien we vanuit 1 camping fietsen is het op zich niet nodig om met bagage te fietsen, maar het is natuurlijk wel een prima kans om je BOB uit te proberen in onverhard terrein.

Ik denk dat de route voor zaterdag er op zich wel voor geschikt is, maar op de Gulpenroute zou je in de problemen kunnen komen, want die gaat langs een aantal smalle geulen (en heeft een gave rivierdoorsteek!!).

Kom gewoon langs en we verzinnen er wel wat op! Laat nog even weten of je definitief langskomt.

Groeten,
Dennis
Hallo Dennis,

Het begin er steeds meer op te lijken dat ik definitief kan komen, of zoals ik elders op dit form las van iemand: Schrijf mij op met potlood:)

Ik was eerlijk gezegd niet van plan om ook off the road te gaan met de BOB, meer om m'n tent ed. naar de camping te krijgen.
Ik ken de route's rond Gulpen en omgeving wel van eerdere mountainbike uitjes.
Kan aardig ruw zijn maar ook erg leuk!

Groet,

Martijn AKA Cubeman

Mooi, met de aanmelding van Astrid, Martijn en Lars (via e-mail) zijn we dus in principe al met zijn vieren. We hebben dus al een BOB-fan en een schijfremmenfan in ons midden. Andere deelnemers deelnemers zijn van harte welkom, aanmelden kan nog steeds via wf_dennis@hotmail.com.

Ik komende week zit ik (zonder mijn fiets) in New York voor een zakenreis (nee dus niet voor Bikers against Bush). Aan de naam van het hotel te zien (Palace of New York) lijkt het erop dat ik voor het eerst op het Amerikaanse continent onder een hoteldouche zal kunnen gaan staan zonder zo´n akelig electrisch ding boven je hoofd waar ze in Peru en Bolivia zo dol op zijn. Eindelijk eens rustig douchen zonder het gevoel te hebben elk moment geelectricuteerd te kunnen worden.

Volgende week zaterdag ben ik weer terug en zal ik de nieuwe aanmeldingen doornemen.

Groeten,
Dennis

P.S. Vandaag trouwens nog heerlijk off-road gefietst in de bossen bij Lage Vuursche, heerlijk. Ik hoop dat we over drie weken ook zulk lekker weer hebben!
Goh Dennis en anderen,

Ik had er enorm veel zin in, zeker nu ik met dat mooie weer afgelopen weekend nog eens stevig door het Zoniënwoud heb gecrossd... krijg ik vandaag toch wel niet te horen dat ik op zaterdag 25/9 moet werken zeker :evil: ... ggrrr. Nu ja, voor de anderen in ieder geval veel off-road genot gewenst...

Groetjes,

Astrid

Dennis,
Klinkt goed, is er evt. nog een plekje vrij? Zit er net als Cubeman aan te denken om misschien op de fiets te komen. Helaas weet ik pas paar dagen ervoor of ik weekend vrij heb :cry:

Gideon

Tommy schreef:Dennis,
Klinkt goed, is er evt. nog een plekje vrij? Zit er net als Cubeman aan te denken om misschien op de fiets te komen. Helaas weet ik pas paar dagen ervoor of ik weekend vrij heb :cry:

Gideon
Mhhh, ik geloof dat er een misverstand is.
Ik ga niet helemaal op de fiets komen hoor:)
Ik woon in Hendrik Ido Ambacht nabij Dordrecht dus ga ik met de trein naar Heerlen of Schin op Geul en verder op de fiets naar de camping.
Zou een beetje ver zijn om in een enkel dag te fietsen, schat het op 180 tot 200 km namelijk.
Ik moet de vrijdag voor het weekend nog gewoon werken dus zal ik zaterdag morgen vroeg aanreizen.

Uit Dennis zijn reactie merk ik dat ik meteen al een naam heb op het gebied van de BOB Yak kar en schijfremmen???
Prima, ik ben wel een echte sleutelaar die zijn fietsen zelf in elkaar zet en alles stuk voor stuk her der koopt tot de fiest klaar is voor montage.
Leuke hobby naast het fiesten, altijd handig als er iets kapot gaat dat je weet hoe je het moet vervangen of fixen.
Ook ben ik vooralsnog nog meer en mountainbiker dan een wereldfietser:)
ik heb net m'n soullen compleet en ben nu bezig met kijken naar mooie bestemmingen.

Het ziet er steeds meer naar uit dat ik ga komen, dus zal zeggen: Tot dan aan een ieder die komt!

@ Martijn,
Is bij nader inzien inderdaad beetje te veel van het goede in een weekend. Kom zelf uit Mijnsheerenland (onder Rotterdam).

p.s. Rij (reed) jij op een zwarte Cube Airwing met smalle slick's?

Gideon

Tommy schreef:@ Martijn,
Is bij nader inzien inderdaad beetje te veel van het goede in een weekend. Kom zelf uit Mijnsheerenland (onder Rotterdam).

p.s. Rij (reed) jij op een zwarte Cube Airwing met smalle slick's?

Gideon
Uhhh, jep that's me!
http://www.pinkbike.com/photo/pbpic205271.jpg

Jij bent dus dezelfde Tommy als van Dirty Pages???

Die Cube is mijn tweede fiets, of liever m'n eerste.
Die Storck is m'n nieuwste aanwinst en technisch gezien m'n tweede fiets.

Groet,

Martijn

Hallo allemaal,

Ik zie dat er lustig gediscussieerd wordt over het off road weekend in mijn afwezigheid, mooi zo! Hier even wat reacties uit New York:
Avanher schreef: ... krijg ik vandaag toch wel niet te horen dat ik op zaterdag 25/9 moet werken zeker :evil: ... ggrrr.
Jammer dat je er niet bij kunt zijn :roll:

Tommy schreef:Dennis,
Klinkt goed, is er evt. nog een plekje vrij?
Tuurlijk, zeker nu Astrid afvalt. Ik zet je op de lijst. :lol:

Cubeman schreef:Uit Dennis zijn reactie merk ik dat ik meteen al een naam heb op het gebied van de BOB Yak kar en schijfremmen???
Bijna goed, JIJ bent de BOB-fan (had je immers zelf al geschreven op dit forum), van Lars de Wit weet ik dat die op een mooie MTB met schijfremmen rijdt.

Groeten vanuit Manhattan! Het vrijheidsbeeld ligt er prachtig bij, de skyline is amazing en het Central Park leuk, groen maar overvol. Niet dat ik er veel van kan zien natuurlijk, ik moet immers werken... :wink:

Dennis

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over!
Gaat vast erg leuk worden, de route's daar zijn in ieder geval zeker de moeite waard:)

Groet,

Martijn