Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2013, vrijdag 11 januari – zondag 13 januari - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2013, vrijdag 11 januari – zondag 13 januari

Wintertrektocht 2013, vrijdag 11 januari – zondag 13 januari 2013

De eerste trektocht in het nieuwe jaar is inmiddels een echte klassieker waar altijd veel belangstelling voor is. De strijd tegen de elementen, de gezelligheid, kamperen in de sneeuw.
Dit jaar voert de tocht ons door de Zuid- en Noordhollandse duinen, de Zaanstreek, Waterland, het Gooi, Boswachterij de Vuursche en de Leusderheide. Nooit speelden de weersomstandigheden ons ernstig parten in de zin dat de wintertrektocht niet doorging. Gladheid kan reden zijn de route enigszins aan te passen. Bij grote tempoverschillen splitsen we in een ‘snelle groep’ en een ‘terrassengroep’.



Vrijdag 11 januari, Leiden - Spaarndam. (ca. 52 km.)
• We verzamelen vrijdag 11 januari om 13.00 uur op Station Leiden, aan de centrumzijde.
• Vertrek station Haarlem om ca. 15.00 uur.

Door de duinen van Katwijk, Noordwijk en Zandvoort fietsen we naar Haarlem. Hier doen we de historische binnenstad aan om vervolgens langs het Spaarne en de Mooie Nel bij ons eindpunt voor de dag, Spaarnwoude uit te komen. We overnachten hier bij Camping Blauhek. Voor eten en vertier kunnen we gebruik maken van de veldschuur. Douche en WC zijn verwarmd. We koken ons eigen potje. Er is een Albert Heijn in Spaarnwoude. Er zijn, voor hen die niet koken willen, verschillende eetgelegenheden op fietsafstand.
Camping Blauhek
Kerkweg 4
2064 KP Spaarnwoude
Tel: 023-5379900
http://www.blauhek.nl
kosten tentplek p.p.: ca. € 6,00


Zaterdag 12 januari, Spaarndam – Lage Vuursche. (ca. 92 km.)
• Vertrek camping Spaarndam om ca. 10.00 uur.
• Vertrek Station Zaandam om ca. 12.00 uur.
• Vertrek Station Weesp om ca. 14.00 uur

Langs Zijkanaal C gaat het naar Buitenhuizen waar we met de pont het Noordzeekanaal oversteken. Via de oude IJ-dijk en de Overtoom, Zaandam, Koog aan de Zaan en Kalf bereiken we de natuurgebieden van Het Twiske en Waterland. Hopelijk liggen de sloten en plassen er stijf bevroren en wit besneeuwd bij.
De Schellingwouderbruggen voeren ons over het IJ, waarna we via IJburg, het Amsterdam-Rijnkanaal en de Zuiderzeedijk op Muiden aankoersen. Vanaf de oude zeesluis volgen we de Vecht een stukje stroomopwaarts, via Weesp tot Hinderdam. Vanaf hier gaat het verder over schelpenpaadjes dwars door de Ankeveenseplassen, het Spanderswoud en de Vuursche naar Puur. Hier hebben we 2 blokhutten gereserveerd (10 slaapplaatsen) en er kan desgewenst ook gekampeerd worden. De camping zelf is gesloten. De blokhutten zijn voorzien van wc, douche, kooktoestel en verwarming. De kampeerders maken gebruik van toilet en douche van de blokhutten. Op loopafstand zijn verschillende eetgelegenheden. Wil je bij Puur een kamer met ontbijt, dan regel je dat zelf.
Puur
Koudelaan 25
3723ME Lage Vuursche, Baarn
Tel. 030-2622777
http://www.puurlv.nl
kosten slaapplaats blokhut p.p.: ca. € 20,-
kosten tentplek p.p.: ca. € 12,50


Zondag 13 januari, Lage Vuursche - Utrecht. (ca. 45 km.), Utrecht - Amsterdam (ca. 49 km.)
• Vertrek Puur Lage Vuursche om ca. 10.00 uur.

Via de Vuursche, Landgoed Pijnenburg, de Leusderheide, Austerlitz en Bunnik koersen we op het Centrum van Utrecht aan. Hier kan je desgewenst de trein naar huis nemen.
Heb je nog zin om door te fietsen, dan kun je via ‘de toeristische route’ mee naar Amsterdam, t.w. langs de Vecht naar Breukelen, pontje bij Nieuwer Ter Aa, westoever Amsterdam Rijnkanaal, jaagpad van de Winkel, Baambrugge, Stokkelaarsbrug, Ouderkerk a/d Amstel, Amsterdam.


Algemene Informatie:
• De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping en/of maaltijd worden hoofdelijk omgeslagen.
• Denk aan verlichting en opvallende kleding.
• Overweeg het dragen van een helm.
• Onnodig om te zeggen dat je kleding en kampeeruitrusting winterproof moeten zijn. Heb je weinig ervaring met kamperen in de winter, kijk dan eens op http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-12-01.php en genoemde links.
• Voor nadere bijzonderheden zie het forum.
• Maak zoveel mogelijk gebruik van dit forum maar voorkom non-informatie.


Aanmelden:
• Geef je op, op dit forum maar ook d.m.v. een p.b.
• Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
• Wil je vanaf één van de tussengelegen stations meefietsen, laat het weten.
• Geef voor Puur aan of je van een Blokhut gebruik wil maken (maximaal 10 slaapplaatsen, op volgorde van aanmelding) of dat je in je eigen tent slaapt.


Knooppuntenroute:

Vrijdag: Leiden – Spaarndam 52 km.
Station Leiden – 77 – 26 – 94 – 95 – 62 – 63 – 22 – 32 – 43 – 86 – 79 – 77 – 37 – 36 – 21 – 22 (Station Haarlem) – 23 – 9 – 38 – 35 – 16 – 15 – 91 Spaarnwoude Kerkweg.

Zaterdag: Spaarndam – Lage Vuursche 92 km
Spaarnwoude – 91 – 15 – 16 – 14 – 17 – 11 (pont) 67 – 69 (Station Zaandam) – 70 – 71 – 72 – 12 – 17 – 16 – 19 – 20 – 4 – 37 – 38 – 39 – 40 – 42 – 43 – 44 – 47 – 46 (Schellingwouderbruggen) – 52 – 54 – 55 – 15 – 16 – 44 (Station Weesp) – 45 – 47 – 46 – 40 – 39 – 38 – 8 – 9 – 12 – 31 – 83 – 82 – 98 – Koudelaan Lage Vuursche

Zondag: Lage Vuursche - Utrecht 45 km. resp. Utrecht - Amsterdam 49 km.
Lage Vuursche – 62 – 61 – 57 – 56 – 55 – 52 – 53 – 54 – 83 – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 59 – 76 – 78 – 42 – 43 – 44 – 41 – 38 – 31 Utrecht CS.
Utrecht CS. 31 – 28 – 45 – 46 – 84 – Stationsweg – Kanaaldijk Oost – pontje Nieuwer ter Aa – Kanaaldijk West – Angstelkade – Angstelpad – 31 – 30 – 29 – 50 – 69 – 62 – 61 – 56 Berlagebrug / Amstelstation.



Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Te gek Koert! Kan ik zo uit mijn werk aansluiten.
Bij deze 2 aanmeldingen, ik verwacht dat Wim in Leiden begint.
Pb volgt..

Tot dan!
Leuk, Koert. Ik heb wel weer eens zin in een wintertocht, afgelopen jaren kwam het nooit uit. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik kom, maar zodra ik dat wel weet komt mijn aanmelding eraan. Ik ga sowieso voor de tent en niet voor de blokhutten.
Uitstekend, Tel mij er bij Koert,
met tent.

groetjes,

Hendrik.
lijkt me een uitdaging heb een weekje vrij gevraagt in januari. ga even mailen dat deze data er in moeten zitten. Hoop dat het nog lukt. Wil graag mee
Dit is een leuk initiatief. :)
Is er ook een mogelijkheid om alleen zaterdag en zondag mee te fietsen? Vrijdag kan ik namelijk niet tot mijn spijt :(
En_bloc schreef:Dit is een leuk initiatief. :)
Is er ook een mogelijkheid om alleen zaterdag en zondag mee te fietsen? Vrijdag kan ik namelijk niet tot mijn spijt :(
• Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
• Wil je vanaf één van de tussengelegen stations meefietsen, laat het weten.
Bij Puur beschikken we over 2 chalets voor totaal 10 personen. Kosten € 85,- per chalet per nacht excl. toeristenbelasting. Dit komt op ca. € 20,- p.p. uit. Dit is ongeveer vergelijkbaar met een Stay Okay.

Puur kan voor de liefhebbers een maaltijd organiseren. Ze hebben voor € 15,- een dagschotel waarbij iedereen kan aangeven of ze vlees, vis of vegetarisch willen eten en of er nog dieetwensen.
Wil je mee eten, laat me dit dan bij inschrijving weten met je menuwensen. Ik moet dit uiterst 2 januari aan Puur doorgeven.
Hoi Koert,

Super man echt iets voor bikels, hierbij wil ik mij aansluiten en komt vrijdagavond naar de camping toe. Gr. Ton :D
Ik heb vrij dat weekend en dat ga ik zo houden.
Ik ga mee.
Neem mijn tent mee kan ik hem ook eens in de winter gebruiken.
Weet alleen nog niet of ik ook de zondag mee fiets. Zit maar op 5 km van mijn huis.
Nog nooit mee geweest met een weekend.
Dit lijkt me een mooie gelegenheid om dit eens te doen,
...........
mogen Toos en Theo mee?
graag van vrijdag tot en met zondag
..........
Ik slaap dan graag in mijn eigen tent
Theo B schreef:Nog nooit mee geweest met een weekend.
Dit lijkt me een mooie gelegenheid om dit eens te doen,
...........
mogen Toos en Theo mee?
graag van vrijdag tot en met zondag
..........
Ik slaap dan graag in mijn eigen tent

Zijn Toos en Theo zo erg vervelend dat je moet vragen of ze mee mogen
en dat je ze daarom niet in de tent wil hebben?
Of zijn het gewoon je cavia's die nog geen lid zijn van de wereldfietser.
Ik ben benieuwd naar onze nieuwe leden.
Koert schreef:
Theo B schreef:Nog nooit mee geweest met een weekend.
Dit lijkt me een mooie gelegenheid om dit eens te doen,
...........
mogen Toos en Theo mee?
graag van vrijdag tot en met zondag
..........
Ik slaap dan graag in mijn eigen tent

Zijn Toos en Theo zo erg vervelend dat je moet vragen of ze mee mogen
en dat je ze daarom niet in de tent wil hebben?
Of zijn het gewoon je cavia's die nog geen lid zijn van de wereldfietser.
Ik ben benieuwd naar onze nieuwe leden.
Gezien de tijd van het jaar waarin de tocht in plaatsvindt verwacht ik dat Toos en Thea sledehonden zijn :)
Oeps......Ruud & Koert,

mijn communciatie was weer onhandig:
ik ben de Theo (noch hond , noch cavia, gewoon een Homo Limburgia
Toos is de vrouw die bij die ik in de tent kruipt (hoop ik)

Tot van de winter
Theo B schreef:Oeps......Ruud & Koert,

mijn communciatie was weer onhandig:
ik ben de Theo (noch hond , noch cavia, gewoon een Homo Limburgia
Toos is de vrouw die bij die ik in de tent kruipt (hoop ik)

Tot van de winter
Theo,

We zijn niet altijd even serieus. No problemo.
Met dank aan Ruud werden door mij in het hoofdbericht de precieze kilometrages vermeld.
Bij deze ook de links naar de routes:
Route vrijdag
Route zaterdag
Route zondag

In de route van zondag kon ik een(1) stukje niet plannen bij de fietsersbond. Hierbij de beschrijving.
Na het pontje fietsen we een stukje (schat 1 km.) in noordelijke richting langs het kanaal. Je steekt dan de Winkel over en slaat linksaf met krul, onder de weg en het spoor door, een b-weggetje op langs de Winkel.
Dat dijkje volgen we tot waar jij een haakse bocht naar rechts maakt terug richting het spoor/kanaal.
In die haakse bocht kunnen wij met de fiets het jaagpad op via een klaphek. Dat jaagpad kent bijna niemand, is half verhard en bijzonder mooi.
Aan het eind van het jaagpad kom je nèt voor de bebouwing van Loenersloot op een B-weggetje. Na 100 m kun je linksaf de Provinciale weg H'sum-Haarlem onderdoor en vervolgens rechtdoor richting Abcoude.
Ik heb ook GPX files gemaakt met de routeplanner van de fietsersbond. Ik heb niet voor kruimelspoor gekozen, maar voor route. Het aantal punten vind ik nog steeds aan de hoge kant, maar heb zelf geen ervaring met GPS. Wie kan de helpende hand bieden?

Zodra ik zeker weet dat het goed is, plaats ik de files hier.

Groet,
Ruud
ruudvp schreef:... heb zelf geen ervaring met GPS. Wie kan de helpende hand bieden?

Zodra ik zeker weet dat het goed is, plaats ik de files hier.

Groet,
Ruud
Klik bij je route in Bikemap.net op het icoontje GPS-Export en kies voor GPS File (.GPX). Da's alles.

Frank
frank bueters schreef:
ruudvp schreef:... heb zelf geen ervaring met GPS. Wie kan de helpende hand bieden?

Zodra ik zeker weet dat het goed is, plaats ik de files hier.

Groet,
Ruud
Klik bij je route in Bikemap.net op het icoontje GPS-Export en kies voor GPS File (.GPX). Da's alles.

Frank
Ha, zo te zien kunnen jullie ook nog even het MTB-parcours bij Noordwijkerhout meepakken:).
frank bueters schreef:
ruudvp schreef:... heb zelf geen ervaring met GPS. Wie kan de helpende hand bieden?

Zodra ik zeker weet dat het goed is, plaats ik de files hier.

Groet,
Ruud
Klik bij je route in Bikemap.net op het icoontje GPS-Export en kies voor GPS File (.GPX). Da's alles.

Frank
Yep, dat kan, maar ik heb al een .gpx file . Een vorige keer kreeg ik als opmerking dat er de veel punten in stonden. Dat kwam doordat ik het als kruimelspoor had laten genereren.
Dit keer heb ik voor route gekozen, maar wanneer ik de route in bikemap laadt, dan vind ik dat het nog steeds veel punten zijn. Maar misschien valt dat mee.
Vandaar dat ik ervaring vraag. Als bv 10 punten per kilometer gemiddeld heel normaal is, dan heb ik een richtpunt.

Groet,