Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam: zondag 20 januari 2013 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam: zondag 20 januari 2013

Het nieuwe fietsjaar is al voortvarend van start gegaan met de seizoenstochten, WF-nieuwjaarsborrel en voortzetting van de reguliere rondjes in verschillende windstreken.
Zondag 20 januari, de derde zondag van de maand, is het tijd voor rondje Rotterdam.

Als vanouds om 12 uur verzamelen onder de Euromast.

Gepke.
Gaat 't rondje nog wel door met deze sneeuw op de paden?

ik denk nl dat ik deze ronde aan me voorbij laat gaan wegens de koude voor een lange dag trappen.

veel fietsplezier voor degene die wel gaan.

grtn,
Arnold.
Aangezien het op de aanstaande rondjeRotterdamzondag inderdaad nog steeds winter is met, indien niet volledig tot blabs gereden, fraaie sneeuw en andere weinig aantrekkelijke gladdigheden op de weg, geef ik er de voorkeur aan om het rondje Rotterdam deze keer te voet af te leggen.
Twee jaar geleden ook een keer gedaan, toen twee wandelende fietsers sterk de brandgrens gevolgd. Was leuk, al misten we de fietsen wel een beetje.

Wat mij betreft gewoon verzamelen bij de Euromast om 12 uur.

Gepke.
Dat was leuk toen met 15-20 cm sneeuw en een heel mooie wandeling.

Echt een aanrader en een leuk alternatief.

Groet,
Edwin
De besneeuwde wereld leent zich volgens mij ook beter voor een wandeltocht, mogelijk in combinatie met een bescheiden fietstochtje in de omgeving. Bijvoorbeeld naar de wilde dieren in het Bergse Bos.
Op de terugweg langs de Kralingse Plas met een bezoek aan de onvolprezen boshut De Big, voor een kop gloeiende uiensoep of iets van dien aard. Wellicht serveert men er ook nog het broodje bal...

We kunnen tijdens de route de fietsen even parkeren voor een micro verkenning te voet en ons te buiten gaan aan een sneeuwballengevecht of andere takken van sport.

Tot zondag,

Jaap
De fietspaden in en rond Rotterdam zijn ijs en sneeuw vrij, althans vanmiddag nog. Dus mocht er tussen nu en morgenmiddag geen dik pak sneeuw vallen, kan er wat mij betreft gewoon gefietst worden. Echte winterwereldbikkelfietsers laten zich niet tegen houden door een beetje kou. Alhoewel, een kop warme choco met of zonder appeltaart onderweg zal niet verkeerd zijn.
't Is niet de kou maar de te verwachten gladdigheid. De observatie over sneeuwvrije fietspaden kan ik maar in zeer geringe mate delen. Ik heb het niet op gladheid en onverhoedse sneeuwklonten en Fiets ook niet. Ik hou het bij een rondje R. te voet (ook geen garantie op de been te blijven, weet ik uit ondervinding, gister als voetganger nog omgekukeld).

Die 'wilde dieren in het Bergse Bos' lijken mij wel wat. Dat is dan wel een echte expeditie.

Ik zie wel waar ik verzeild raak.

Gepke.