Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttocht van Antwerpen naar Maastricht - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttocht van Antwerpen naar Maastricht

De inschrijving voor de Hemelvaarttocht is geopend.

Deze tocht maken wij samen met onze Vlaamse zustervereniging De Vakantiefietser. De route gaat van Antwerpen naar Maastricht, langs de Nederlands-Belgische grens: wisselend door Vlaanderen en Nederland. Via o.a. de Trappistenabdij van Westmalle, de Antwerpse Kempen, het Bels lijntje, Baarle-Nassau en Baarle Hertog, de Abdij van Postel, het Natuurresevaat de Malpie, de Leenderheide, de Achelse kluis, de industriele monumenten van de voormalige mijnbouw in Belgisch-Limburg die zijn terug gepakt door de natuur, het Nationale Park de Hoge Kempen en de onlangs fraai in natuurlijke staat herstelde Belgische oever van de Maas.

Vanaf Woensdag 28 mei tot en met zondag 1 juni

Vanaf woensdagmiddag verzamelen we op de camping in Antwerpen. Deze camping is op c.a. 5 km van Antwerpen-Centraal via de Sint-Annatunnel voor voetgangers en fietsers.

Vanuit Nederland kunnen fietsen ook tijdens de spitsuren mee in de internationale trein van Den Haag HS naar Antwerpen-Centraal. Dit geldt ook voor de internationale boemel van Roosendaal naar Antwerpen-Centraal. Brabanders raden wij aan om de boemel uit Roosendaal te nemen, omdat het fietsenhok van de trein uit Den Haag mogelijk in Roosendaal al vol kan zitten.

Behalve de campingkosten zijn er verder geen organisatiekosten aan deze tocht verbonden.
De tocht is voor leden van De Vakantiefietser en De Wereldfietser. Ben je nog geen lid, dan kun je je natuurlijk inschrijven als lid.

Hemelvaart valt dit jaar laat. Dat betekent veel drukte op de campings. Toch hebben wij kampeerterreinen kunnen vinden, waar we wel met 60 deelnemers terecht kunnen. We zijn echter deze keer met twee verenigingen. Vanwege de Hemelvaart-drukte moet helaas strikt gelden: vol is vol! Schrijf je dus vooraf in. Vlamingen bij de Vakantiefietser: http://www.vakantiefietser.be
Nederlanders bij De Wereldfietser: http://www.wereldfietser.nl/activiteit/hemelvaarttocht

De route is voorlopig, want er schijnt in Noord-Brabant wat veranderd te zijn aan de knooppunten.

Let op de voorwaarde:
Deelname aan een of meerdere activiteiten van De Wereldfietser is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, enz. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheids-verzekering.
Ha Bert,
Kan je al vertellen op welke campings we staan?
Ha die John,

Het programma mét de campings staat op deze site bij activiteiten:
http://www.wereldfietser.nl/activiteit/hemelvaarttocht

Er kunnen nog wat wijzigingen komen in de route, want er schijnt iets aan de knooppunten veranderd te zijn in een deel van Noord-Brabant.
Zodra de temperatuur weer aangenaam is om te fietsen, ga ik het controleren.

Ondertussen hebben zich al 17 Nederlanders en 10 Vlamingen aangemeld.

Groetjes.
bert sitters schreef: Zodra de temperatuur weer aangenaam is om te fietsen, ga ik het controleren.
Hup, op de fiets dan! Het zonnetjes schijnt hier en de eerste krokussen bloeien hier al!
Er hebben zich inmiddels 45 deelnemers opgegeven: 29 uit Nederland en 16 Vlamingen.
Er kunnen 60 deelnemers mee, want meer kunnen niet op diverse kampeerterreinen terecht.
De delen Antwerpen en Brabant kloppen nu helemaal, maar ook in Belgisch-Limburg is wat veranderd aan de knooppunten. Ik krijg morgen de nieuwe knooppuntenkaart.
In Belgisch-Limburg zijn er nieuwe knooppunten bij gekomen: de serie 500.
Deze zijn ook opgenomen op de nieuwe kaart.
Ik ben ter plaatse wezen kijken en heb de route aangepast.
Staat nu zo ook op de nieuwste versie van het programma:
http://www.wereldfietser.nl/activiteit/hemelvaarttocht
Er is nog plaats voor 12 deelnemers.
Is de route vol, dan wordt een wachtlijst gemaakt. Als iemand afmeldt, dan kan de eerstvolgende op de wachtlijst mee.
Er kunnen zich nog 4 deelnemers inschrijven :!:
Bert, wanneer ik van Roosendaal naar Antwerpen wil fietsen is dan de knooppuntenroute de beste ? Deze is ca 50km. Jij had het laatst over een LF-route, maar die staat niet op de planner vd fietsersbond.

groet,
ruudvp schreef:Bert, wanneer ik van Roosendaal naar Antwerpen wil fietsen is dan de knooppuntenroute de beste ? Deze is ca 50km. Jij had het laatst over een LF-route, maar die staat niet op de planner vd fietsersbond.

groet,
Ha die Ruud,

Je kunt van Roosendaal naar Antwerpen de LF-2 , de Stedenroute, volgen. Deze gaat van Amsterdam naar Brussel.
In Roosendaal loopt deze route langs het station en in Antwerpen langs de rechteroever van de Schelde. je moet in het centrum de fiets/voetgangerstunnel nemen naar de linkeroever. Je kunt met de lift naar beneden en weer naar boven.
Zie voor het Nederlandse deel van de LF-2: http://www.nederlandfietsland.nl/landel ... tedenroute
Zie voor het Vlaamse deel van de LF-2:
http://www.groteroutepaden.be/route.php?itemno=95

De campings die we aandoen in Vlaanderen staan al op de kaart van prettige fietscampings in Belgie! http://www.fietscampingsbelgie.nl

Groetjes,

Bert
Er zijn nog twee plaatsen vrij!
DE HEMELVAARTTOCHT ZIT VOL!

Je kunt je nog wel opgeven voor de wachtlijst, voor het geval dat iemand afvalt.
Door een aantal afzeggers zijn er een paar plekjes vrijgekomen voor de Hemelvaarttocht.

Wil je nog mee? Meld je dan snel!

b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl
De tocht zit inmiddels weer vol! Alleen als er iemand afvalt, ontstaat er weer een gaatje.
Bert,

Gisteren zat ik de tocht voor te bereiden en al jouw info te lezen. Wat een werk heb je er van gemaakt. Geweldig! Bij voorbaat al hartelijk dank voor het organiseren!

groet,
Hoi,

Ik arriveer donderdagochtend per trein, en vertrek ca. 10:30u vanaf Antwerpen Centraal.

Gaele
Welke info is het meest recent: het verhaal op de website, het verhaal hierboven of het worddocument in de mail? Even vergelijken is er niet bij: het is veel, alles bij elkaar 30 pagina's. En hoe pas ik deze info aan met de 2 pagina's correcties van eergisteren?
Het was een ouderwets mooie Hemelvaarttrektocht, iedereen bedankt voor de gezelligheid, kameraadschap en lekker eten!!!
Hopelijk komen de foto's snel!
Hoi,

Ook erg genoten mooie route. Een mix van industrie in actie tot vergaande glorie met veel natuur. Veel nieuwe mensen ontmoet, de sfeer was top, erg veel gelachen. Leuk om samen met de Belgische collega's op pad te zijn.

Natuurlijk dank aan Bert voor de goede organisatie!

groetjes, Ferry
Het was superleuk! Altijd leuk om bekenden weer te zien en mensen die voor het eerst meegaan zo enthousiast te zien. Gisteren met Barbera en Monique afscheid genomen van onze Hemelvaartfietsmaatjes en met z'n drieen een mooie tocht naar Bergeijk gemaakt. Kwamen er tegen de schemering aan en wie waren er ook? De knutjes!
En een uurtje geleden vanuit de polder waar de kikkers luidkeels kwaakten ons dorp binnengereden.

Bert, hartelijk bedankt voor de voortreffelijke organisatie. Iedereen heel hartelijk bedankt voor de gezelligheid en allen een fijne zomer toegewenst.

Tot ziens bij een andere activiteit.

Annita
Mooie tocht, waarbij het prachtige weer natuurlijk flink meegeholpen heeft. Het was super gezellig en leuk om bekenden weer te zien en spreken, maar ook om nieuwe contacten op te doen. En wat zo heerlijk is, als je even alleen wilt zijn kan dat ook! Niets moet, alles mag! Ben in 5 dagen weer helemaal tot rust gekomen.

Zondag relaxed in de zon zitten ontbijten zonder knutjes :lol: . Daarna richting Maastricht met een krakende fiets. De fiets heeft het gehouden en is inmiddels weer gerepareerd! In Maastricht werd ik getrakteerd op een prachtig feest met grote poppen in een optocht! Nadeeltje was dat het bijna onmogelijk was om richting het station te komen met de fiets (als je de weg in Maastricht niet kent).

Bert nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie!

Hierbij een link naar mijn foto's

Groet,