Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Rondje" Utrecht van 6 april - Forum Wereldfietser

"Rondje" Utrecht van 6 april

Op zondag 6 april maakt het rondje Utrecht de kust onveilig. Geen rondje dus maar een lijn van Utrecht naar het strand.

We vertreken om 11 uur, waarschijnlijk vanaf het Ledig Erf. De exacte route is nog in de maak en wordt hier gepost zodra deze duidelijk is.
Hoi Eric,

Ik ben van de partij.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
edwinvanooijen schreef:Hoi Eric,

Ik ben van de partij.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
Ik ben er bij, al was het maar om je nieuwe fiets te zien :wink:

Frank
Dat klinkt leuk! Hoop dat ik mee kan! Heb rond die tijd een feestje binnen de familie dus als het op die zondag valt heb ik pech.

Zondag a.s. wordt het supermooi weer. Zijn er nog mensen die zin hebben in een spontaan rondje zondag a.s.? Zit zelf te denken om in Ede te starten en dan een rondje over de Veluwe te doen. Maar andere leuke ideeën vind ik ook prima!

Groet,
Als het allemaal een beetje meezit dan ben ik ook van de partij.
Zeer waarschijnlijk fiets ik ook (eindelijk) weer eens mee :-)
Helaas zal ik als organisator er zelf niet bij zijn blijkt nu :(

Ik was al wel wat op pad met het opzetten van een route, aan jullie of jullie die nu willen doen of niet.
Wat ik had staat hier: http://www.bikely.com/maps/bike-path/ro ... ht-6-april of http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63 alwaar ook een gps-bestand te downloaden is.
De route was wat mij betreft nog niet af, mede omdat ik van een heel aantal van de gekozen wegen nog niet echt goed weet hoe druk ze zijn op een mooie zonnige zondagmiddag. Maar goed sleutel er gerust aan of kies een heel andere route, geniet in ieder geval van een fijne fietsdag :)

Jaap
Prima "rondje" lijkt me. Al zullen we op een mooie zondag bij Meijendel en het strand niet bepaald de enigen zijn.
Zullen we de route omkeren? In de ochtend, wanneer het nog net iets minder druk is elkaar ontmoeten op Den Haag CS en van daar naar het strand of Meijendel en de route verder volgen?
Den Haag CS-strand is ca 8 km.

Frank
Hoi Frank,

Prima voorstel. Ik ben van de partij. 11u. op Den Haag C.S?

Hopelijk dan wel op m'n nieuwe fiets.

met vriendelijke groet,
Edwin
Station Den Haag CS is een ‘ruim’ begrip.

De meeste treinen uit Utrecht komen aan op perron 3. Dus zullen we afspreken om 11.00 uur aan het begin van perron 3 (Starbucks Café).
Iemand een idee hoe lang de route gaat worden?
Anneke schreef:Iemand een idee hoe lang de route gaat worden?
Volgens de fietsrouteplanner is Utrecht-strand 84 Km. Van Den Haag CS naar strand is 8 Km. Ik weet niet of we echt helemaal bij het strand zouden moeten beginnen. Ik stel voor om de route in Meijendel op te pikken. Totaal net geen 90 Km schat ik. Er zijn wel wat verkortingen te bedenken lijkt me.

Frank
Zoiets? 85 km totaal

Frank
ziet er wat mij betreft goed uit.

met vriendelijke groet,
Edwin
Het lijkt bijna onvoorstelbaar maar er komt een einde aan het prachtige weer, te beginnen aanstaande zondag. Geen stortbuien maar miezerig en grijs. Gelukkig gaan we voor de wind terug naar Utrecht.
Toch heb ik alvast een klein beetje verkorte variant van de route gemaakt, zien we dat strand een andere keer wel. Den Haag CS-Stompwijk-Ledig Erf, 79 Km.

Frank
He Frank,

We kunnen er ook voor kiezen het strand een andere keer als het mooi weer is aan te doen en de route te verleggen naar de Betuwe. Momenteel erg mooi met alle bloesem.

met vriendelijke groet,
Edwin
edwinvanooijen schreef:He Frank,

We kunnen er ook voor kiezen het strand een andere keer als het mooi weer is aan te doen en de route te verleggen naar de Betuwe. Momenteel erg mooi met alle bloesem.

met vriendelijke groet,
Edwin
Lijkt me een goed plan, laat ik m'n string thuis.

Frank
Omdat ik er zondag niet bij kan zijn...:(

...pleit ik voor de optie van Edwin en bied ik, niet geheel belangeloos en toch gratis, rondje Utrecht #2 (september 2012) aan.
Prachtige lunch locatie net over de Lek. Indrukwekkende plekken langs de hollandsche waterlinie. En tientallen km's langs de Linge, waarvan ong. 1 km offroad.
Er waren toen maar 5 deelnemers, dus weinig kans op dubbelingen (op één deelneemster na dan). En, al zeg ik het zelf, ik vond deze route heel mooi.

Ik garandeer jullie: komende zondag is deze route nog véél mooier dan toen in september, vanwege de bloesem.

In mei, juli of augustus ben ik er graag weer bij als we Jaap's route van of naar het strand doen.
Er waren toen maar 5 deelnemers, dus weinig kans op dubbelingen (op één deelneemster na dan). En, al zeg ik het zelf, ik vond deze route heel mooi.
Toen Edwin over de Betuwe begon, dacht ik ook gelijk aan jouw route Erik! Zeker een mooie route, en dan zal ik hem nog maar een keer moeten fietsen...(al was Den Haag-Utrecht me qua planning wat beter uitgekomen)
Erik v S schreef:Omdat ik er zondag niet bij kan zijn...:(

...pleit ik voor de optie van Edwin en bied ik, niet geheel belangeloos en toch gratis, rondje Utrecht #2 (september 2012) aan.
Prachtige lunch locatie net over de Lek. Indrukwekkende plekken langs de hollandsche waterlinie. En tientallen km's langs de Linge, waarvan ong. 1 km offroad.
Er waren toen maar 5 deelnemers, dus weinig kans op dubbelingen (op één deelneemster na dan). En, al zeg ik het zelf, ik vond deze route heel mooi.

Ik garandeer jullie: komende zondag is deze route nog véél mooier dan toen in september, vanwege de bloesem.

In mei, juli of augustus ben ik er graag weer bij als we Jaap's route van of naar het strand doen.
Jammer dat je niet mee gaat, Kirgizië kan niet wachten?
Het lijkt me een mooie route maar laten we 'm bewaren voor als je terug bent, 91 km is misschien iets te lang voor nu. Edwin heeft iets in gedachten van rond 75 km in de Betuwe via Amerongen, Kesteren, Geldermalsen en weer terug.

Frank