Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend van Heerlen via Luxemburg naar Maastricht - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend van Heerlen via Luxemburg naar Maastricht

Definitieve informatie "Pinksterweekend voor berggeiten" vanaf Heerlen door de Eifel naar Luxemburg en van Luxemburg door de Ardennen terug naar Maastricht.

Vertrek op zaterdag 7 juni 2014 om 9:30 vanaf de voorzijde van het station in Heerlen. Vanaf het station via de Duits-Nederlandse grens naar Aachen, van Aachen via een bospad en een stukje Vennbahn naar Monschau. Van Monschau omhoog naar het hoogtepunt van de tocht langs de Duits-Belgische grens en weer afdalen langs de Our naar de camping op het drielandenpunt in Ouren.

http://www.bikemap.net/nl/route/2526947 ... le_roadmap

121 km en 1260 hoogtemeters.

Zondag 8 juni 2014 steil omhoog Duitsland in en via een oude spoorlijn naar Vianden, vervolgens steil omhoog Luxemburg in naar het Lac Superieurs en vervolgens langs pittoreske dorpjes en het dal van de Clerve naar de camping in Cherain aan de bovenloop van de Ourthe.

http://www.bikemap.net/nl/route/2576399 ... le_roadmap

108 km en 1500 hoogtemeters.

Maandag 9 juni 2014 in een strakke lijn langs Coo en door het Land van Herve terug naar Maastricht.

http://www.bikemap.net/nl/route/2527269 ... le_roadmap

106 km en 1310 hoogtemeters.

In totaal 335 km en 4070 hoogtemeters, dus alleen voor berggeiten!

Voor wie het zondag iets rustiger aan wil doen:

http://www.bikemap.net/nl/route/2576398 ... le_roadmap

73 km en 1190 hoogtemeters en niet over oude spoorwegen en niet langs Vianden.

Daar we drie dagen door heuvelachtig gebied rijden, is een helm wel zo veilig!

Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand in de buurt te blijven met een GPS-apparaat zinvol.

Info campings:
Eventueel van vrijdag 6 op zaterdag 7 juni:
Camping Café in den Hof, Musschenbroek 27, 6414 AB Heerlen
00 31 455708234, info@indenhof.nl kosten overnachting € 8,50
Deze camping ligt in de buurt van Landgraaf, i.v.m. Pinkpop vooraf aanmelden nodig, dus s.v.p. even bij mij melden als je daar wilt overnachten!

Van zaterdag 7 op zondag 8 juni:
Camping International, Ouren 14, 4790 Ouren (Burg-Reuland), België
00 32 80329291 international@maredresorts.be
kosten overnachting € 9,00 per persoon

Van zondag 8 op maandag 9 juni:
Camping Moulin de Bistain, Rue de Rettigny 32, 6673 Cherain, België
00 32 80517 665 moulindebistain@maredresorts.be
kosten overnachting € 9,00 per persoon

Info boodschappen:
Laatste mogelijkheid zaterdag op circa 25 km voor de camping:
Hopper-Shop, Schinkelstraße 1, Schönberg, België +32 80 54 80 64
geopend van 8:00 – 16:30 uur.

Verder diverse supermarkten in Monschau.
Op de camping in Ouren worden maaltijden geserveerd en kan je brood bestellen!

Zondag passeren we geen supermarkten die open zijn, wellicht wel mogelijkheid voor boodschappen bij tankstations in Luxemburg.
Laatste mogelijkheid zondag op circa 20 km voor de camping:
Total tankstation, Maison 52, Wincrange Luxemburg, geopend van 07:00 – 21:00 uur

Op de camping in Cherain worden maaltijden geserveerd en kan je brood bestellen!


Maandag passeren we:
Eurospar, Rue Jean-Bertholet 3, Vielsalm Belgie, geopend van 8:00 – 12:00 uur.
Dichterbij de camping maar niet aan de route:
Eurospar, Rue de la Gare 20 Limerlé (Gouvy) Belgie, geopend van 8:00 – 12:00 uur.

Hoe werkt het?
• Je bent lid van De Wereldfietser
• Je fietst met volle bepakking.
• De campingkosten worden centraal opgehaald en betaald aan de campingeigenaar.
• Er zijn geen organisatiekosten.
• Eten verzorg je zelf.
• Bij veel animo splitsen we ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo

Kijk voor de laatste informatie op het forum

Aanmelden:
• Geef je op door een email te sturen naar bertvansprang@telfort.nl

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reisongevallen- en/of aansprakelijkheidsverzekering.
De openingspost is aangevuld met route-informatie!
interessante route; ijs en weder dienende zijn wij van de partij

Christine & Bert
Inmiddels hebben zich al 6 berggeiten gemeld!
dit topic verdient een schopje.
Bert, op hoeveel berggeiten staat de teller ondertussen?
Grote kans dat ik meega.

groet

Jos
met Jos erbij zitten we inmiddels op 8 klimgeiten.
Voor wie zondag even wat wil bijkomen een iets kortere route (70 ipv 110 km):

http://www.bikemap.net/nl/route/2576398 ... le_roadmap

Zondag 8 juni 2014 steil omhoog Duitsland in en vervolgens evenwijdig aan de Our naar het zuiden, afdalen naar de Our en vervolgens steil omhoog Luxemburg in langs pittoreske dorpjes en het dal van de Clerve naar de camping in Cherain aan de bovenloop van de Ourthe.

Voor wie het nog korter wil: de korste route van de eerste naar de tweede camping is slechts 30 km!

Ik heb op beide campings 10 plaatsen gereserveerd, dus extra klimgeiten zijn nog welkom!
Ik kan het nog niet met zekerheid bevestigen, maar ik wil proberen aan te sluiten. Is wel lang geleden, dus dat wordt voor mij dan wel heel stevig aanpoten.
In het paasweekend heb ik een route gevolgd die op grotendeels over bert's route liep.

De laatste +/- 120 km (laatste paar uur naar de camping bij houffalize, en de hele derde dag) heb ik zo goed als het kon langs het blauwe lijntje van de gpx gevolgd. Hij is pittig.
Erik v S schreef:Hij is pittig.
Dat klinkt als een mooie uitdaging. Ik heb me opgegeven. Nu nog proberen veel kilometers te maken de komende maand.
Op verzoek van Bert heb ik de openingspost aangepast met de definitieve informatie.
Dank, was al erg benieuwd naar eventueel geopende winkels. Fijne toevoeging.
Dat lijkt me erg leuk. Ik heb me aangemeld.
Inmiddels hebben zich 11 berggeiten (eigenlijk 10 bokken en 1 geit) aangemeld. Aanvullende informatie over de boodschapmogelijkheden:

Laatste mogelijkheid zaterdag op circa 25 km voor de camping:
Hopper-Shop, Schinkelstraße 1, Schönberg, België, geopend van 8:00 – 16:30 uur.

Laatste mogelijkheid zondag op circa 20 km voor de camping:
Total tankstation, Maison 52, Wincrange Luxemburg, geopend van 07:00 – 21:00 uur
Voor wie, zoals ik, van plan is met de trein naar Heerlen te komen en geen kortingskaart of iets dergelijks heeft, de Hema heeft tot 1 juni een actie lopen met dagkaarten voor €17,50. In mijn geval, met een reis uit de regio Utrecht, al rendabel ten opzichte van een enkeltje Heerlen.

Meer informatie op http://nsdagkaart.hema-actie.nl/

Offtopic, ik vraag me hoe dan ook af of ik wel tijdig ben. Als ik vanaf Driebergen-Zeist zou reizen, de meest logische voor mij, dan kom ik op z'n vroegst om 9.35u aan.
Dat is precies waarom ik op vrijdag al naar Heerlen ga en daar ga kamperen.
Vergeet vooral niet de biertapkranen op Camping In den Hof te bekijken. Techniek ten top!
Marc v G schreef:Dat is precies waarom ik op vrijdag al naar Heerlen ga en daar ga kamperen.
Snap ik, maar zit er bij mij thuis niet in. Dit was al een hele opgave.
Heeft er iemand nog een tip waar ik in Heerlen veilig de auto kan parkeren ?

Sander
sanders_487 schreef:Heeft er iemand nog een tip waar ik in Heerlen veilig de auto kan parkeren ?
Wellicht dat een van de deelnemers in de buurt woont?