Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ideeën voor naam jongeren Wereldfietser? - Forum Wereldfietser

Ideeën voor naam jongeren Wereldfietser?

Er is de afgelopen tijd binnen het bestuur, tijdens de vorige ALV en op het forum één en ander gespeculeerd over het betrekken van jongeren/jongvolwassenen bij De Wereldfietser. Ten eerste om de leeftijdsdiversiteit van de vereniging wat te vergroten, maar ten tweede ook vooral omdat fietsende jongeren wel bestaan, maar elkaar en ons maar moeilijk lijken te vinden. Omdat eerdere jongerenweekenden niet erg succesvol waren, is nu het plan opgevat om een zogenaamde community voor fietsende jongvolwassenen (t/m 35 jaar) te starten. Via een Facebookgroep willen we ervaring en adviezen delen, gezamenlijke fietsplannen smeden en jongvolwassenen uitnodigen om aan reguliere wereldfietseractiviteiten mee te doen. Maar voor het zover is, moet er eerst een pakkende naam voor de groep worden bedacht.

Nu mag creativiteit niet worden beperkt, dus daarom de directe vraag: wie heeft er leuke ideeën voor een naam? :)

Wij hopen eind april (ja ja, het gaat snel) een naam te kunnen kiezen zodat de Facebookgroep online kan.
Dan kunnen we dit idee het komende jaar uitproberen en eventueel nieuwe plannen maken.

Bedankt voor het meedenken!
Paul Langenburg en Mieke Huisman.

Voor de moderators: ik wist niet goed in welke forumcategorie dit bericht thuishoort. Als dat niet hier is, moet hij misschien verplaatst worden.
Gaaf om dit te lezen, ik denk dat ik een goede stap is om te maken. Door deze stap vind ik het overwegen waard om dan ook lid te worden van de vereniging.

Wat betreft het bedenken van een naam ben ik altijd niet creatief genoeg, maar mocht er hulp nodig zijn om dit (verder) van de grond te tillen wil ik daar best mee helpen.

Groetjes
"De zijwieltjes"? :D
De "Stalen Rossers". Niets meer aan doen:).

Menno, 35 jaar.
Leuk initiatief! Ik zie mezelf wel deelnemen aan activiteiten hiervan... Een naam? De Pangaeafietser? (vooral in de categorie "misschien brengt het een ander op betere ideeën" ;) )
Goh er is toch al een Facebook groep waarom die niet gebruiken? Bouw die groep verder uit door jongere moderators in te zetten. We hebben hem zelf een tijdje gemodereerd en het grootste probleem was het gebrek aan moderators. En waarom nu weer een andere naam. Zou gewoon dezelfde gebruiken. Het gaat toch om een jongere stijl? Dus niet de naam veranderen - maar zet 'jongere' middelen in en jongere moderators/organisatoren. Hou vooral verbinding met de naam Wereldfietser.

Persoonlijk vind ik de discussie oud versus jong onzin een nogal een ouwelijke discussie. :wink: Het gaat volgens mij niet zozeer om de leeftijd maar om een state of mind. Zelf zijn we 40tiger en 50tiger en rekenen tot onze vrienden mensen van 17 tot en met mensen van 80. Tussen die mensen met verschillende leeftijden zit eigenlijk weinig verschil in doen en denken. Het enige verschil is de levenservaring. Maar allen staan open voor nieuwe ideeën, ontwikkelingen en voor elkaar. Ik hoop nog lang zo'n diverse vriendengroep te behouden. Wel zagen we een hele boel oude jongeren in Zuid Oost Azie. Die aan het handje van allerlei touroperators een stapje in een vreemd land durfde te zetten. En vol georganiseerd van voordeur van hotel A in stad A naar voordeur van hotel B in stad B reisde. Prima hoor als dat je ding is. Maar bij dat soort jongeren voelen wij ons weer niet thuis! Maar goed dat was niet de vraag he :wink:

Succes ermee! - Groetjes vanuit Iran waar alle tieners aan onze lippen hangen en maar wat graag onze vriend willen zijn 8)
Een dergelijke discussie kan beter in dit onderwerp gevoerd worden. Hier gaarne alleen ideeën over de naam.

(Denk je waardevolle input te hebben voor de andere discussie, stuur dan even een PB naar dit account.)
Offtopic berichten welke hieronder geplaatst waren, zijn verwijderd.
Bedankt voor de leuke reacties!

Om toch het idee van een aparte jongerenclub een beetje recht te trekken: dit is vooral bedoeld om met elkaar in contact te komen, op de reguliere weekenden af te spreken, en ervaringen uit te wisselen. ;)

Alle ideeën voor een naam blijven welkom!
@mod
Jammer dat mijn bericht verwijdert is maar het had niks met de vraag te maken maar wel met reacties uit dit topic.

Wil wel graag weten wat de facebook groep is die Frans noemt.

En nu weer ontopic.


Als naam kan je beter in de buurt blijven van de wereldfietsers.

iets als jonge wereldfietsers? of jongeren fietsen over de wereld.


Als je nog iemand nodig hebt om de pagina te modereren moet je het maar laten weten.
Wereldfietser Wild Cycling Adventure?
Wel een hele mond vol, er zijn vast meer ideeën, zoals op onze Facebook-pagina.
Afbeelding
Wereldfietser YOUNG

Simpel :D
[moderator]Bericht verwijderd. Verwijzingen naar een nazistische organisatie zijn niet gewenst hier. Noch te rijmen met visie van vereniging De Wereldfietser.[/moderator]
Erg leuk en goed idee. Een naam heb ik niet zo in gedachte.
ik zou wel zeker lid worden van de groep en daardoor ook de vereniging na een tijdje.
Voel me op dit moment niet echt deel van de vereniging door de grote leeftijdsverschillen.
(Wereld)Fietsjunkies/jonkies ( en daar een verbastering van?)
He! Fietsjunkies... Doe maar niet he... ;)
Voel me wel jong nu!
MHJ schreef:(Wereld)Fietsjunkies/jonkies ( en daar een verbastering van?)
De Fietsbroekies dan maar...? :wink:
(Sorry, kon het niet laten)

Fietspadvinders
Verwegrijders
Wieltrekkers
Globerollers
De fietsjeugd van tegenwoordig?
fietsjunks schreef:He! Fietsjunkies... Doe maar niet he... ;)
Voel me wel jong nu!
Toch wel knap om binnen het half uur te reageren als je ergens in Zuid-Amerika op wereldfietsreis bent. :)
"De Fietsende Horizon"
Deze zal waarschijnlijk wel wat uitleg vereisen, want een horizon fietst immers toch niet? Nou ja, de horizon is dat wat je kunt zien in je omgeving. Fiets jij (op fietssnelheid), dan... fietst je horizon dus mee!

Iemand anders nog andere ideeën? Inclusief vandaag zijn er nog 7 dagen voor de naam!
Pedaalridders, of wordt het nu echt te kinderachtig?
Of hip en dan "iWereldfietser".

"De fietsende backpacker", ook nog een optie omdat vooralsnog backpacken wordt gezien als iets voor jongeren.
Bij mij schiet "WeBike" binnen. In de eerste twee letters verbinding met Wereldfietsers. We, wij = samen. Makkelijke om mee te identificeren.

Kijk maar of jullie hier iets mee kunnen.

MVG, Johan