Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwjaarsbijeenkomst op 4 jan - Forum Wereldfietser

Nieuwjaarsbijeenkomst op 4 jan

Nieuwjaarsbijeenkomst
4 januari


Het plaatsje Podor, in het West-Afrikaanse Senegal. Hier zou het moeten gaan gebeuren. Hier moet het, net zoals in de rest van de wereld, gaan plaatsvinden. De overgang van het oude naar het nieuwe jaar, de overgang van de oude eeuw naar de nieuwe. De Millenniumwisseling.
We gaan er een ruige avond van maken. Flesje lauwe prik en een zak nootjes. Kom maar op met die nieuwe eeuw, we zijn er klaar voor!
Klokslag twaalf uur gebeurt er in de wereld van alles….in Podor gebeurt niets.
Hoe kan het ook anders. Senegal is een islamitisch land en het is ramadan. Er is geen elektriciteit, er is geen telefoon, er is bijna niets te eten. Lopend door de donkere straten in de hoop toch nog ergens door millenniumvirus bevatte mensen te ontmoeten, schieten we in de lach. Millennium in Podor………

Oké, het is hier mooi, het is hier erg mooi, sterker nog: het is hier verschrikkelijk mooi. Maar ook verschrikkelijk eenzaam. Geen mens te zien, geen mens te horen. Zelfs de natuur om ons heen maakt geen geluid. Dit is de Nieuw-Zeelandse natuur zoals het in reisfolders staat beschreven. Groen, vochtig en erg stil. Zachtjes drupt de motregen op onze tent. Boven de benzinebrander roosteren we de meegebrachte marshmallows. Het wordt een kleverige substantie de goed tegen het tentdoek blijft plakken maar minder goed de weg naar mijn mond weet te vinden.
Met een knal ontkurkt Lisette de meegebrachte fles champagne. Die is in ieder geval wel koud…net als de temperatuur buiten onze tent.
‘Gelukkig nieuwjaar’, ik zoen haar op de mond. Mmmm, die is in ieder geval lekker warm!

Maar dit jaar wordt alles anders!!! Dit jaar gaan we naar de Nieuwjaarsbijeenkomst van De Wereldfietser. Leuke mensen, gezelligheid en toch een beetje fietsen en reizen.
Ik zie er erg naar uit……
Kunnen we het altijd nog even hebben over nieuwjaarswisselingen in Chili, in India, in…….

Waar:
Om 13.00 uur in De Kargadoor aan de Oudegracht 36 in Utrecht.
Kijk ook op www.kargadoor.nl.

Ik hoop dat ik het dit keer niet vergeet. Bedacht me namelijk afgelopen zaterdag rond een uur of 6 dat ik nog ergens heen moest. Wist toen ook gelijk dat ik te laat was. :(
helaas konden we er op 2 november niet bij zijn. 4 januari is vlak voor onze reis naar Midden en Latijns Amerika en daarmee extra interessant.
We proberen er bij te zijn.
Groeten,
Nanda en Coen :)

De informatie over Nieuwjaarsbijeenkomst staat ook op:
http://www.wereldfietser.nl/index.php?c ... ijeenkomst
Wat is de toegangsprijs voor de nieuwjaarsbijeenkomst?

Hoi Bert,
De nieuwjaarsbijeenkomst is GRATIS voor leden van De Wereldfietser.
Oftewel: noppes, niks, nada, nothing, enz.
Dit geldt natuurlijk alleen voor de toegang.
Groetjes,
Marco

En aanhang dan? :wink:

Beste Wereldfietsers,

De Nieuwjaarsbijeenkomst begint niet om 14.00 uur maar om 13.00 uur.
Dit in tegenstelling met wat heel even op de website én op dit forum heeft gestaan. Kortom: iedereen is vanaf 13.00 uur van harte welkom om samen met andere fietsreizigers het nieuwe jaar in te luiden.

Wereldfietser Geert Scholte laat een video zien van van zijn fietstocht door Amerika. Amerika van oost naar west.

Irma Bisschop heeft een video gemaakt van het laatste kampeerweekend van onze vereniging.

Marco Meijerink geeft een korte dialezing over Paso Agua Negra. Een pas van 4800 meter hoogte in het Andes Gebergte tussen Argentinië en Chili.

John Telleman neemt zijn foto's mee van zijn fietstocht door Georgië die hij samen met zijn vriendin Gudy heeft gemaakt.

Dennis de Vries zal als voorzitter van onze vereniging natuurlijk het nieuwe jaar inluiden. Hij is net terug uit Nieuw Zeeland en wellicht horen we daar ook nog wat van.

Marco projecteert met een beamer foto's van de Activiteiten van De Wereldfietser op de muur.

Vele leden hebben al aangegeven met even zoveel fotoboeken aan te komen. Iedereen die foto's, verhalen, informatie heeft......graag meenemen zodat we er allemaal van kunnen genieten.

En natuurlijk heel veel kans voor iedereen om met andere wereldfietsers in contact te komen om informatie direkt van de bron te krijgen.

Tot aanstaande zaterdag.