Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentrektocht 2015 24 en 25 oktober - Forum Wereldfietser

Huttentrektocht 2015 24 en 25 oktober

We gaan naar kampeerterrein de Waps in Oudemirdum grenzend aan een prachtig natuurgebied.
De tocht start in Steenwijk, we fietsen door de Weerribben, langs Friese Meren zo de mooie herfstbossen van Gaasterland in. Zondag fietsen we terug via de Zuiderzeedijk, Kuinderbos en Weerribben naar Steenwijk.

Het kampeerterrein heeft een ruim kampeerveld met 5 trekkershutten rondom.
Alle 5 de hutten heb ik in optie genomen, ruimte voor 4 personen, €43,50 p.h.p.n
Er moet een veelvoud van 4 geboekt worden ivm de kosten maar wil je samen in 1 hut, dan kan natuurlijk voor de prijs van €43,50 :D

aanmelden: marjanvaneeden add snelnet.net of via dit draadje.

De routes zijn gemaakt met behulp van knooppunten met af en toe een doorsteekje ivm omwegen, kijk als je via knooppunten wilt fietsen op het kaartje zodat je niet fout fietst.
De GPX files kan ik je na aanmelden sturen.

Vertrek station Steenwijk 10:00
Route zaterdag 77 km http://www.route.nl/fietsroute/309941/v ... iese-meren

Vertrek camping 09:30 ( we hebben uurtje extra in de nacht)
Route zondag 70 km http://www.route.nl/fietsroute/309948/v ... wijkerland

:arrow:
Als er minimAl 3 mensen willen kamperen van vrijdag op zaterdag op minicamping de Meppelerweg te Steenwijk, dan willen de eigenaars de camping speciaal voor ons openen voor dat ene nachtje, maar liever niet voor dat ene tentje, vandaar minimaal 3. Ik heb met hen afgesproken dat ik 1-10 de stand even doorgeef. Als extra service heeft minicamping De Meppelerweg in Steenwijk bij slecht weer de accommodatie 'De Koestal' geef je graag tijdig op!
Leuk, Marjan. Zo goed als zeker fiets ik mee, zonder in de hutten te slapen. Ik heb liever mijn eigen tentje :)
Tussen de Weerribben en de Friese Meren is een prachtig redelijk onbekend stukje natuurgebied, de Rottige Meente.


Over de Rottige Meente

Rottige Meente en het Brandemeer hebben een rijk historisch verleden. Het gevarieerde landschap dankt zijn ontstaan aan turfwinning in de 19e en 20e eeuw, toen grote delen zijn vergraven tot petgaten en legakkers. Het huidige natuurgebied heeft hier zijn typische vorm aan te danken.

De laatste jaren is de focus in de Rottige Meente veranderd van louter rietbeheer naar meer recreatie. Vroeger was het gebied een verborgen parel; tegenwoordig is de prachtige natuur er nog steeds, maar kunnen meer mensen ervan genieten.
Flora en fauna

Door de afwisseling van water en droge plekken kent de Rottige Meente veel gevarieerde leefgebieden. Zo zijn er bloemrijke graslanden, trilvenen en veenmosrietlanden waarin bijzondere plant- en diersoorten voorkomen, zoals de vuurvlinder, otter en bruine kiekendief.
bron:staatsbosbeheer

Via een smal fietspad banen we ons een weg door dit mooie gebied en steken onder het Tjeukemeer door richting Slootermeer en doen Sloten aan, 1 van de Friese 11 steden.
Marc v G schreef:Leuk, Marjan. Zo goed als zeker fiets ik mee, zonder in de hutten te slapen. Ik heb liever mijn eigen tentje :)
Leuk Marc, je staat genoteerd!
Wat toevallig, vorige week stond ik een nachtje op De Waps in Oudemirdum en toen dacht ik, dit is echt iets voor een WF Huttentocht.....

Weet je overigens dat Gaast het Fries is voor heuvel, dat was wel te merken. Het is een stuwwallengebiedje uit de laatste IJstijd met hier en daar een heus klimmetje. Je hebt er zelfs een echte klif (nou ja), de Oude Mirdumer Klif en de Mirnser Klif, afkalvingen van de stuwwal door de toenmalige Zuiderzee. Leuk om even langs te rijden.

Groetjes,

Willem
Ha wat leuk Willem, toeval bestaat niet :wink:

Dank ook voor je aanvullende informatie, misschien dat we zaterdag een ommetje kunnen maken vanaf de camping door het Rijsterbos naar het Mirnser Klif. Een goede tip van je.
Openingspost heb ik zojuist aangepast ivm verzoek tot mogelijkheid om vrijdag alvast af te reizen naar Steenwijk. Vorig jaar zijn wij hier ook gestart, die mogelijkheid bestaat nu weer. Zie O.P.
Meppelerweg is een prima camping om vrijdagavond te beginnen. Ik wil graag van het aanbod gebruik maken, als mijn auto er tot zondag mag blijven staan.
Ik dacht dat ik net al getypt had, maar het bericht lijkt niet geplaatst te zijn. Nogmaals dus maar, ik kom graag op vrijdag al kamperen.
Top! Dan zijn er in ieder geval al voldoende deelnemers om de camping te openen.
De kracht van onze vereniging! :D




de auto mag er het weekend geparkeerd
Schrijf mij ook maar weer in, met vrijdag kamperen in Steenwijk.
Marjan, ik ga ook mee en maak ook graag gebruik van de camping op vrijdagavond. Dank voor je goeie organisatie!
Ga ook graag mee en kamperen.
Groeten Edith
Jullie staan genoteerd!
We zijn al met 14 deelnemers waarvan tot nu toe 5 deelnemers in een hut.
Wil je kennis maken met een w-f fietsweekend en zie je kamperen (nog) niet zo zitten, van harte welkom om mee te gaan en een hutplekje te boeken.


vanaf morgen ben ik een week weg, een bevestiging van de aanmelding volgt dus na 17-09
Ook mij mag je noteren Marjan.
Ik ben voornemens vrijdag te komen en in mijn tent te slapen.
Wens je veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes,
Henk de Leeuw
Hoi Marjan,

Ik heb je zojuist gemaild maar wij (Annabella en ik) gaan ook mee!

Groet,

Eric
Ontzettend leuk!
Jullie staan genoteerd!

Inmiddels hebben we 2 volle hutten en 9 tentjes!
Beste Marian,
Graag ga ik mee met deze fietstocht, leuk! En dan wil ik in een hut slapen.
Omdat mijn fietstempo wat trager is dan het gemiddelde, zal ik meer op eigen houtje fietsen. Maar ik neem aan dat dit geen bezwaar is; er zal wel weer een 'snelle en trage' groep ontstaan(?).
Groet Tineke (Amsterdam)
Hoi Tineke,

Welkom! Je staat genoteerd!
Ik ken je fietstempo niet, de tocht is 80 km waarin aan het einde wel een snel doorsteekje mogelijk is om enigszins in te korten.
Ik kan nu nog niet inschatten of er meerdere groepen ontstaan, er zijn 20 aanmeldingen en zo ik ze inschat, allemaal 18a19Km+ p/u
Red je 18km/u?
Het zal erom spannen, denk het net niet.
Maar ik hobbel er wel achteraan en vind het dan gezellig als we 's avonds samen op de camping zijn.