Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016

SOKKEN KWIJT?

Op de camping Wildemansheerd bleven deze sokken eenzaam achter in de schuur! Van wie zijn ze! Wil de rechtmatige eigenaar mij een pb-tje sturen?

Afbeelding
Zonder foto. Ik heb een zwart truitje gevonden. Als je die mist stuur mij een PBtje.

Verder ben ik een zwart nylon zakje kwijt. Geen ramp, maar mocht je 'm hebben dan zou ik 'm tzt wel weer terug willen.

Verder Anita en Koert bedankt voor alles! Het was bikkelen, maar ook geweldig!

Slechts een paar foto's gemaakt.
Ga er even lekker voor zitten, zap even naar de FOTO's en laat je gedachten nog eens gaan over het afgelopen weekeinde.
Denk nog eens aan die koude, natte voeten op zaterdagmiddag, die bevroren handen na het opruimen van de haringen, die ijskristallen in je ogen tijdens die sneeuwbui, de blauwe plek op je knie na die glijdpartij op een ijsweg of tegen een barkruk*, het klappertanden midden in de nacht.
Maar ook aan de weidse vergezichten, de stilte, de zon, je lekkere warme slaapzak, de boerenkool en de goede gesprekken.

Afbeelding

Afbeelding

(*) voor meer informatie: stuur een pb naar Marlies :lol:
Of het niet onderuitgaan op de gladde wegen, maar wel op de roltrap op het station omdat het voorwiel niet goed op een tree stond en de lift kapot was. Au.
Mooie foto's hoor! Favoriet: 42, 43 en 99. Alleen al omdat daarop de horizon recht staat :wink: !
Of dat je remblokjes moet vervangen en eerst het ijs rond je achterremmen moet wegbikken.
zo dat was wel een echte wintertrektocht zeg, mooie beelden! Bikkels
Ik heb ook een paar foto's gemaakt van de wintertrektocht. Deze zijn te zien op https://flic.kr/s/aHskpxBScw
Beste helden van de wintertrektocht 2016,

Deze wintertrektocht zal de geschiedenis ingaan als een bijzondere. Geweldig hoe jullie de barre winteromstandigheden hebben getrotseerd en ook nog genoten hebben.
Dit is de Wereldfietser!

Uiteindelijk hebben ondanks de verontrustende weersvoorspellingen 26 leden deelgenomen. Petje af dat jullie je niet uit het veld hebben laten slaan.

De beelden verspreiden zich als een olievlek op facebook. Fietsen in winterse omstandigheden scoort nu hoog op ons forum. Jullie hebben in slechts één weekend een schat aan praktijkervaring opgedaan, die jullie kunnen delen met andere fietsers. Ervaringen uitwisselen is een van de doelstellingen van onze vereniging.

Een speciaal dankwoord gaat uit naar Anita en Koert voor de organisatie.

De volgende trektocht komt er alweer aan: de carnavalstocht vanaf vrijdag 5 februari. Waarschijnlijk zullen de weersomstandig dan anders zijn. Zie de informatie op de openingspagina van onze website en elders op dit forum.

Een lange lijst van activiteiten volgt nog. De een met een tandje hoger en de andere met een tandje lager: voor elk wat wils.

Tot ziens!

Bert Sitters bestuurslid a.i. activiteiten
Ben wel benieuwd wat de deelnemers aan kleding droegen, gezien het voor Nl toch wel koude weer.
Sfeervolle foto's in ieder geval.
In mijn geval: Een lange fietsbroek met bretels, daaroverheen een regenbroek om de wind tegen te houden. Verder een Craft thermoshirt met lange mouwen en een normaal hardloopshirtje. Aan mijn voeten een paar thermosokken, een paar dikke skisokken van de Decathlon, een paar Sealskin waterdichte sokken en tenslotte sandalen. Ja, om die sandalen sta ik bekend binnen de club :D

Uiteindelijk nog een Goretex jas, die water- en winddicht is en een Buff op mijn hoofd.
Marc v G schreef:Aan mijn voeten een paar thermosokken, een paar dikke skisokken van de Decathlon, een paar Sealskin waterdichte sokken en tenslotte sandalen.
Hoeveel maten groter dan normaal zijn die sandalen dan? Mijn sandalen heb ik gekocht op blotevoetenweer, daar passen niet nog eens drie paar sokken bij. Maar op zich trekt je methode me wel aan.
De Shimano-sandalen die ik gebruik heb ik in de juiste maat gekocht voor in de zomer, maar door de klittenband minder strak te trekken is er een hoop ruimte voor sokken. Het wordt wel wat krap, maar het voldoet nog wel.
@george, mijn kleding was:

- falke running shirt
- fjall raven polo shirt
- odlo fleece trui
- gore bike wear met afrisbare mouwen
- indien nodig the north face hyvent regenjas
- vaude birch afristbare fietsbroek zonder zeem
- indien nodig Berghaus regenbroek
- falke tk2 trekking sokken
- meindl leren bergschoenen die ik kort daarvoor ingevet heb
- specialized handschoenen
- en als het echt te koud werd: specialized wanten.

Ik heb geen koude voeten gehad. En soms zelfs te warm en ging de regenkleding uit tijdens het fietsen.

MVG, Johan
Het is een mooie ervaring om in de sneeuw te fietsen. Eerst in een sneeuwbui en later vooral in de zon. Vooral de smalle paadjes waar nog helemaal geen sporen in de sneeuw waren, in the middle of no where, stil. Echt genieten. Ik had veel profijt van de brede banden op m'n mountainbike. Daardoor 2 dagen elk 90 km gereden, eigenlijk zonder problemen. Steeds de beste stukken van de weg opzoeken. Dat is waar de sneeuw het minst platgereden is. Wel de bochten heel voorzichtig en rustig en vooral niet remmen. En een beetje lucht uit de banden.
Anita, bedankt voor een echte winterse tocht!
Groet,
Margo
Het was toppie, lekker om de atb ervaring toe te passen in de sneeuw.

Fietskleding perfect, 3 lage craft, fleece najaars jack, fietsbroek Loffner daarover winterbroek van Agu, wandelschoenen, buff en helm.
Handschoenen fleece van zeeman afwisselend met gore tex winterhandschoenen!

Hierbij de foto`s;

link werkt niet, even geduld.......
Georg schreef:Ben wel benieuwd wat de deelnemers aan kleding droegen, gezien het voor Nl toch wel koude weer. Sfeervolle foto's in ieder geval.
Fietsbroek van de Aldi, thermo-ondergoed van de Action, hemd van de Hema, softshell van de Makro, muts gebreid door mijn oma, T-shirt met lange mouw van de Zeeman, sokken van TerStal. En nou ja, vooruit, schoenen van Shimano en handschoenen, overschoenen en oversokken van SealSkin (echt een aanrader, belachelijk duur maar zoooooo fijn tijdens een weekeinde als dit).
Zoals in het vorige nummer van het tijdschrift was te lezen is het verstandig je kleding zo te kiezen dat je niet gaat zweten. Met temperaturen tussen de twee en vier graden overdag was het (voor mij) voldoende om met drie lagen 'rompkleding' te rijden (gestart met vier en al snel één laag uitgedaan) en twee lagen op de benen. Zaterdag in de sneeuwbuien wel een extra regenbroek (jaaaa van de ANWB) aangetrokken.
Peter, de koppeling levert de tekst 'Sorry, die pagina is niet gevouden.' op. (Picasa is ook niet meer wat het geweest is... :lol: :lol: :lol:).
Peter_m schreef:link werkt niet, even geduld.......
Spannend....
................zeker spannend he Rix je was erbij maar het wachten word beloond.


https://goo.gl/photos/gvQryctXnmGbFoEp9


grtjes Peter