Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016

De eerste klassieker van het nieuwe jaar met traditioneel boerenkool, worst en glühwein.
Fiets jij ook gewoon door in de winter en beschik je over een goede winterkampeeruitrusting? Meld je dan nu aan voor de wintertrektocht van vrijdag 15 tot en met zondag 17 januari.

Globaal programma:
Anita Mathijssen heeft weer een prachtige route uitgestippeld door Groningen en Drenthe met dito overnachtingsplaatsen.

Vrijdagmiddag:
Een korte tocht van 50 km. met als startpunt het Centraal station van Groningen en als eindpunt het buurtschap Westerbroek. In de omgeving van de stad Groningen fietsen we door het prachtige stroomgebied van de riviertjes Peizerdiep, Eelderdiep en Drentsche Diep.
Naar keuze koken of restaurant.
Zaterdag:
Een tocht van 70 of 80 km. langs oude wierden (kunstmatige woonheuvels) en het Schildmeer. Strakke b-weggetjes in de voormalige veenderijen brengen ons naar Schildwolde, het centrum van de Slochterense gasbel.
Boerenkoolmaaltijd.
Zondag:
Een tocht van ca. 65 km. over de Hondsrug en door het Nationaal Park Drentsche Aa voert ons naar het eindpunt van de Wintertrektocht, Assen.

Wanneer je alleen op vrijdag, zaterdag en/of zondag wilt komen kan dat uiteraard. Sluit je onderweg aan, dan is dat evenmin bezwaarlijk. Zorg wel dat je de nummers van de knooppunten bij je hebt. Vermeld je bijzonderheden bij aanmelding.

Programma:

Vrijdag 15 januari: Groningen CS – Westerbroek (50 km.)
12.15 uur: vertrek Groningen Centraal Station.
L.A. Stationsweg, Emmasingel, L.A. Prof. HC van Hallpad tot einde uitrijden, RA brug over naar knp. 85.
Vervolgens kpn.: 84 - 01 - 13 - 12 - 17 - 58 - 46 - 21 - 82 - 81- 83 - 39 - 11- 02 - 09 - 10 - 04 - 26 - 27 - 75- 81 - 79 - richting 80.

Camping Groningen Internationaal (fam. Aldershof)
Woortmansdijk 1
9608 TA Westerbroek (3 km. Van Groningen)
tel. 050- 404 14 33
website: http://www.campinggroningen.nl
Kosten:
• Per persoon + tent: € 8,-
• 2 personen met tent: € 13,-
• Verwarmde douche € 0,50
Er is geen verblijfruimte.

Naar keuze zelf koken of gezamenlijk uit eten in een restaurant. Er zijn een van der Valk op ca. 1 km. en een staekhouse op ca. 3,5 km. afstand (http://www.amazingsteakhouse.nl ). Geef bij aanmelding aan indien je mee gaat uit eten en wat je voorkeur is: vlees, vis of vegetarisch.

Zaterdag 16 januari: Westerbroek – Schildwolde (80 of 70 km.)
9.30 uur: vertrek camping Groningen Internationaal (Westerbroek).

Afstand A: 80 km.
Vanaf de camping richting kpn. 80 - 82 - 58 - 40 (Harkstede) - 41 - 42 - 16 (Luddeweer) - 49 - 02 - 55 (Ten Boer) -56 - 06 - 57 - 67 - 61 (Loppersum) - 62 - 63 - 19 - 18 - 52 – 78 - 67 - 11 - 94 - 09 - 10 - 02 - 04 - 05 - 65 - 99 - 66 - 26 - 77 (Appingedam) - 75 - 76 - 78 - 50 - richting 71.

Afstand B: 70 km.
Vanaf de camping richting kpn. 80 - 82 - 58 - 40 (Harkstede) - 41 - 42 - 16 (Luddeweer) - 49 - 02 - 55 (Ten Boer) – 56 - 06 - 57 - 67 - 61 (Loppersum) - 62 - 63 – 19 - 08 - 09 - 10 - 02 (Zeezicht) - 04 - 05 - 65 - 99 - 66 - 26 - 77 (Appingedam) -75 - 76 - 78 - 50 - richting 71.

Camping Wildemansheerd natuurkampeerterrein (Hans en Salome)
Uiterburenweg 6
9626 TJ Schildwolde
tel. 0598 421 161
website: http://www.wildemansheerd.nl
Kosten:
• 1 persoon + 1 persoonstent: € 7,50
• 2 personen + tent: € 14,50
• douche: € 0,50
Er zijn een verwarmde recreatieruimte en verwarmde douche/toilet.

Gezamenlijke boerenkoolavond met worst. Zorg desgewenst zelf voor een vleesvervanger.

Zondag 17 januari: Schildwolde – Assen CS (65 km.)
9.30 uur vertrek camping Wildemansheerd (Schildwolde)
Vanaf camping knp. 71 - 12 -48 (Slochteren) - 34 – 35 - 33 - 32 (Sappemeer) - 31 - 29 (Hoogezand) - 28 (Zuidlaardermeer) - 25 - 52 - 11 - 30 - 97 - 92 - 60 (Zuidlaren) - 62 – 89 - 39 - 67 - 73 - 70 - 69 - 23 - 09 - 10 - Assen station.

Aanmelden: uitsluitend per mail bij Anita: ajhm.mathijssen@kpnmail.nl
Bereikbaarheid tijdens het weekend van de trektocht: een 06-nummer voor dringende zaken volgt.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Oproep:

Wil iemand een track maken van de route waar alle genoemde knooppunten in zijn opgenomen?
Leuk. Opgegeven.

Ik wil wel een track maken. Doe ik woensdagavond.

MVG, Johan
Fijn! Wintertocht in het Noorden, wij hebben ons ook opgegeven.
Marjan schreef:Fijn! Wintertocht in het Noorden, wij hebben ons ook opgegeven.
Leuk! Groningen, dat moet bijna wel een barre wintertocht worden. Staat in de agenda!

Groet,
Ruud
Mijn eerste deelname aan een WF-activiteit. Het werd eens tijd. :-)

Peter
Ik heb de tracks gemaakt, zie: http://www.gpsies.com/mapFolder.do?id=54069.

Koert, zou je ze voor de zekerheid nog even willen controleren?

MVG,

Johan
Johan, de tracks zijn goed!

groet Anita Mathijssen
Natuurkampeerterrein Wildemandheerd is natuurkampeerterrein van de maand november. Een bijzonder hartelijke ontvangst. Zeer geschikt om in de winter te kamperen. In de verwarmde recreatieschuur staan voldoende luie stoelen. Er is een vierpits gasstel, magnetron en waterkoker. Op 3 km is in het dorp Schildwolde een goed gesorteerde Plus supermarkt. Zaterdag open tot 18:00 uur. Zondag gesloten. http://verkeersbureaus.info/fietsrondje ... hildwolde/
Bert,

Hoezo Plus supermarkt? Heb je de onovertroffen boerenkool met worst van Anita dan nog nooit geproefd?
Koert schreef:Bert,

Hoezo Plus supermarkt? Heb je de onovertroffen boerenkool met worst van Anita dan nog nooit geproefd?
Maar beste Koert, die boerenkool moet toch weggespoeld worden met een biertje of goed glas wijn? :wink:
Doe eens gek: ik ga mee. :D
Voor mij ook eerste tocht met vereniging.
Marjan schreef:
Koert schreef:Bert,

Hoezo Plus supermarkt? Heb je de onovertroffen boerenkool met worst van Anita dan nog nooit geproefd?
Maar beste Koert, die boerenkool moet toch weggespoeld worden met een biertje of goed glas wijn? :wink:
Ha die Koert,
En voor de volgende morgen wil je toch spullen hebben voor een ontbijt.
Met hopelijk echt winterkamperen. Wij gaan ons opgeven. Gerlof Homan & Barbara Janssen.
Ik hoop dat er ook eentje in 2017 komt - voor 2016 is het voor mij nog te vroeg om mee te gaan.
Inge1 schreef:Ik hoop dat er ook eentje in 2017 komt.
Tuurlijk. Ieder jaar vaste prik, inclusief boerenkool met worst.
Mooi - kan ik ook eens ervaren wat winterkamperen is :D
koud. Mijn uitrusting maar eens bekijken.
LHTJoost schreef:koud. Mijn uitrusting maar eens bekijken.
Hier ook. Als het niet ernstig vriest gaat het wel, maar anders is mijn slaapzak vermoedelijk te koud. Misschien voor deze keer alleen extra fleece deken mee en wat thermo ondergoed. Als ik winters kamperen leuk blijk te vinden kan ik daarna altijd nog investeren in een nieuwe slaapzak.
Even een tip; Bij een Paastocht, -6 's nachts !!!!!, had ik NIET genoeg aan 2 paar handschoenen. 3 Paar dus voor mij de volgende 'koude' tocht en bij iedere stop die dingen op de verwarming laten drogen!
Veel plezier hoor!
Loes