Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2016 25 -28 maart langs de Paasvuren - Forum Wereldfietser

Paastocht 2016 25 -28 maart langs de Paasvuren

Pasen valt altijd op de eerste zondag na de eerste volle maan van de lente en dat is dit jaar extreem vroeg: zelfs nog in maart!
De Paastocht was ooit een initiatief van Rena Wolf: een "windmeetocht". We verzamelden op en centrale plek in Nederland en fietsten met de wind mee. We zagen wel waar we uitkwamen. De belangstelling nam echter dusdanig toe, dat er campings vast gelegd moesten worden waar we als groep terecht konden.

Tien jaar geleden ontstond de traditie om langs de Paasvuren in het oosten van ons land te trekken. Overnachting op een camping vlakbij een van de grootste Paasvuren van de Achterhoek of Twente. Tijdens de fietstocht op de volgende dag brandden de enorme brandstapels nog na in het landschap. Een bizar verschijnsel tijdens de ochtendnevelen.

zie: https://www.google.nl/search?q=paasvure ... 80&bih=845

Ook dit jaar zetten we deze traditie en voort trekt de Paastocht weer door de "Achterhook" en het Tukkerland. Er wordt druk gewerkt aan het programma met fraaie routes. "Ieder voordeel heb zijn nadeel": zo vroeg in het jaar zijn campings nog niet overvol, maar er zijn dan campings die het water nog niet aangesloten hebben.

In de nacht voor Pasen mag je op de camping je horloge op zomertijd zetten. Niet verslapen dus !

Meer bericht volgt, maar zet de "Poastocht" vast in je agenda. 25-28 maart!
Ik wil heel graag weten wáár we starten. :roll:
SanderZ schreef:Ik wil heel graag weten wáár we starten. :roll:
Beste Sander,
Er wordt hard aan gewerkt. Probleem is dat diverse campings die de organisatoren van het Paasweekend hadden geselecteerd door de extreem vroege Pasen nog gesloten bleken. Andere campings waren de afgelopen weken nog onbereikbaar. Pas als de campings vastliggen, kan de route definitief worden uitgezet.
De organisatoren hopen spoedig met nader nieuws naar buiten te komen.
De Paastocht gaat dit jaar door de Achterhoek, Twente en Sallandse Heuvelrug.

Op vrijdag 25 maart verzamelen we op camping de Twentse Es iets buiten Enschede en 6 km van het station. Zaterdag fietsen we langs de Dinkel, het Lutterzand, landgoed Singraven, het kunstenaarsdorp Ootmarsum en dan via de veengebieden naar Hardenberg waar we overnachten op camping de Klimberg.

Op zondag fietsen we via het Vechtdal en de Reggevallei en de Sallandse Heuvelrug naar Bathmen waar we overnachten op camping de Flierweide. ’s-Avonds kan je gaan kijken naar het Paasvuur van Lettele (4km).

Op maandag fietsen we o.a. langs de Buurserbeek , de natuurgebieden Buurserzand en Witteveen weer naar Enschede. Wanneer je de trein wilt nemen: van Bathmen naar station Deventer is 10 km.

De dag afstanden zijn ongeveer 70-80 km.

Aanmelden kan via email: fredkok58@gmail.com. Vermeld bij aanmelding je lidmaatschapnummer.
Zodra de routes definitief zijn zal ik deze naar je mailen met de overige informatie.
Voor alle campings is het tarief 7 euro per persoon. Vermeld bij je aanmelding of je ook de vrijdag gebruik maakt van de camping (of zaterdag aansluit).
Ik hoop dat we weer een grote opkomst hebben. De omgeving waar we fietsen is prachtig en ik kijk er weer naar uit de slierten fietsers door het landschap te zien meanderen.

Ik heb mijn paklijstje alvast tevoorschijn gehaald.
Er hebben zich inmiddels 40 deelnemers ingeschreven, maar is nog voldoende ruimte. Fred heeft campings weten te vinden met voldoende plek voor een grote groep.

Aanmelden kan via email: fredkok58@gmail.com. Vermeld bij aanmelding je lidmaatschapsnummer. Dit staat op je ledenpasje dat je hebt ontvangen bij het eerste nummer van ons tijdschrift in 2016.
Zodra de routes definitief zijn, mailt Fred deze naar jou. Je ontvangt dan ook de overige informatie.
Voor alle campings is het tarief 7 euro per persoon. Vermeld bij je aanmelding of je ook de vrijdag gebruik maakt van de camping (of zaterdag aansluit).

Pasen in Ootmarsum: https://www.youtube.com/watch?v=ypEJHt6Ngik
Ik zal in de ‘achterhoede’ rijden > tempo ligt niet zo hoog, maar kom er – middels alle info van Fred – ook. Misschien zijn er meer 'langzamen'? Dan vormen we een 2de groep fietsers. Ik merk het wel.
Tot in Enschede, groet Tineke
ter info.
De supermarkten opgezocht:

vrijdag: AH, Esmarkelaan 14,7534 JH Enschede tot 20.00 uur open, 800 meter van de camping.
zaterdag: Plus, De Veldstegge 5,7678 AX Geesteren tot 20.00 uur open, rij je langs, centrum Geesteren.

Paaszondag heb ik op de route geen supermarkt gevonden die open is (Holten, Bathem).
Mooie routes Fred!

Wij komen zaterdagmorgen naar de camping en fietsen van daaruit mee naar Enschede

Groet,

Eric en Annabella
Hoi Tineke (en natuurlijk ook de rest),

Ik ben zeker voorstander van een "appeltaartengroep", de langzame groep dus ;)
Ik fiets ook niet bepaald snel! :)

Groetjes,
Kelly
zaterdag: Plus, De Veldstegge 5,7678 AX Geesteren tot 20.00 uur open, rij je langs, centrum Geesteren.
In Hardenberg is de Jumbo op zaterdag tot 21:00 open. (moet/ mag je wel een klein stukje extra fietsen :wink: )
juli gaan het niet zo treffen met het weer met de paasdagen vandaag is het de beste dag,maar wens juli fijne fietsdagen allemaal
gr
Viel wel mee hoor Marcel. Zaterdag de hele dag zonnig. Zondag eindigden we in de zon. En vandaag een beetje wind.
Ik heb genoten van het landschap, de routes en de mensen.
Fred, bedankt voor de organisatie.
Fred en Cathy,

Van harte bedankt. Leuke route. 58 deelnemers ondanks de vroege Pasen en de sombere weersvooruitzichten belooft veel goeds voor de komende tochten. Er ligt veel te broeden. We gaan er wat moois van maken. Een tocht van de Wereldfietser is altijd gezellig.
Noch nooit meegedaan? Bij de Wereldfietser hoor je er meteen bij! :wink:
Heb je leuke ideeen? Wil je een bijdrage leveren? Stuur even een PB-tje. Zie de PB-knop hieronder.
Fred, bedankt voor de mooie routes! wat heeft NL verrassend veel bos.
We hebben genoten van het landschap, de gezelligheid en de zon die zich vrij vaak liet zien!

Wim & Marjan
Het zou leuk zijn als iemand de tracks wil delen?
Fred, bedankt voor de mooie tocht. Hierbij nog wat foto's https://picasaweb.google.com/Ronaldopde ... 1r65_ZiwIA
Hoi Fred,

Bedankt voor de organisatie. Het zijn voor mij drie hele mooie dagen geweest ondanks de wind en de regen die af en toe viel. Heb genoten en een gezellige groep mensen ontmoet.

Gr Peter
Jammer dat ik er vanwege ziekenhuisbezoek van familie niet bij kon zijn. Alles is overigens weer helemaal goed :)
Ik heb genoten afgelopen weekend! Wat een mooie ritten (bedankt, Fred) en wat leuk om zoveel fietsers te spreken en verhalen te horen. Was echt een fijne kennismaking :)

Groetjes, Liselotte