Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Semi ATB tocht beginners Emsland+Hümmling (D) 20/21/22 MEI - Forum Wereldfietser

Semi ATB tocht beginners Emsland+Hümmling (D) 20/21/22 MEI

Semi ATB (all terrrain) tocht voor beginners Emsland & Hümmling Duitsland 20/21/22 mei.

Deze tocht is met name geschikt voor fietsers die weinig of geen ervaring hebben met het fietsen over onverharde en/of smalle (wandel) paden. De tracks hebben een afwisselende mix verhard & onverhard. Onderweg kan er op verzoek worden gestopt. Bij pech wordt er altijd gewacht of wordt je geholpen en blijf je sowieso niet alleen achter. We fietsen met elkaar en het gemiddelde tempo wordt bepaald door de langzaamste fietser. Voor deze tocht heb je wel iets bredere banden nodig. Zijn er nog vragen dan kun je mij Appen of bellen 06 24205369.

We vertrekken vrijdagmiddag 20 mei om 13:30 uur vanaf Café Oude Remise in Nieuwe Schans. Wil je eerst nog koffie/eten drinken ed. kom dan iets eerder.
De vrijdagmiddag track is ongeveer 55 km, 1/3 onverhard, gaat hoofdzakelijk langs de rivier de Ems. We eindigen op de camping Lathener Marsch in het plaatsje Lathen langs de Ems.

Zaterdag 21 mei is de track ongeveer 75 km en fietsen we oostelijker door het licht heuvelachtige en bosrijke Hümmling. De track eindigt op de wildnatuurcamping Gross Dorgen ten oosten van Meppen.

Zondag 22 mei is de track ongeveer 60 km. We fietsen in westelijke richting over mooie bospaden t.n.v. Meppen naar de grensovergang Zwartemeer in Drente. We fietsen door het Bargerveen natuurgebied naar NS station Nieuw Amsterdam.

De GPS tracks worden ongeveer 2 weken voor vertrek per email naar de deelnemers verstuurd.
Voor specifieke vragen gerlofahoman@gmail.com of 06 24205369

Opgave uitsluitend via Google spreadsheet link. Zie hiervoor eerst volgende forum update.

Voor overige informatie m.b.t. kamperen, eten & drinken en verdere info zie komende updates forum.
Ziet er weer fantastisch uit. Ik doe weer graag mee. Oost Groningen is vorig jaar goed bevallen. Je kan mij op de lijst zetten.

Gr Leo Jansen
Deelnemers ATB tocht a.u.b. opgeven via deze lijst:

https://goo.gl/tNbWku
Zie lijst 2016.
En als je dan toch in Gross Dorgen bent, fiets dan een klein stukje verder naar de Biberturm, ligt langs de Hase. Met een beetje mazzel zie je daar bevers.
Als er animo (= energie) voor is kunnen we dat nog extra doen. Bedankt voor de tip.
Vergt niet veel extra energie, is vlakbij de camping.
Ter informatie; lees eens het blog van Jeroen Postema, hier ook aktief.
Dit weekend de fiets in gereedheid gebracht voor de komende tocht. Was hard nodig. Het loopt allemaal weer soepel en rijdt als een trein.

Huidige verwachting is dat het precies drie dagen droog is van vrijdag tm zondag. Lekker temperatuurtje ook. Kortom ik heb er zin in! En als ik puf over heb ga ik graag bevers kijken.

Tot vrijdag.
Ik wil Barbara&Gerlof bedanken, voor het uitzetten van deze verrassend mooie tocht. Ze hadden hun huiswerk uitstekend gemaakt en niets aan het toeval overgelaten. Niet alleen goede gps tracks, maar ook waypoints van elke rustplek. De allermooiste campings, picknickplaatsen en terrasjes. Ook hun oog&zorg voor de minder snelle fietsers (zoals met name Peter ; ) was subtiel maar effectief gedoseerd. Zodoende bij deze hartelijke bedankt, voor al jullie inspanning. Last but not least! De kampvuurgesprekken over alle ins en outs van kampeerfietsen en andere extensionele vraagstukken des levens! Vooral degene welke verbonden zijn, aan gezond&gelukkig zijn en blijven, in de meest aantrekkelijke prijs/kwaliteitsverhoudingen benaderden zowaar het denk tank niveau.

nieuw WF lid Albert Pijnappels
Helemaal mee eens Albert. Heb genoten, het was gezellig en omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden.

Afbeelding
Ik heb genoten van deze tocht! het was een prachtige route en dat bleef alle dagen zo. Leuk om met een groep zo te fietsen over kleine paadjes. We begonnen met wat regen maar wat gevallen is komt niet meer en dat was ook zo . De tweede dag en prachtige camping, hier kom ik zeker weer! Ik had niet verwacht dat de grensstreek zo mooi zou zijn. Bedankt Gerlof en Barbara voor deze prachtige route en ook voor de kaart die jullie mij gaven omdat ik va Nieuwe Schans een nadere kant op ging.

Lennie