Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend 12-16 mei naar de Ardennen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend 12-16 mei naar de Ardennen

Bert van Sprang schreef:Misschien is de interesse beperkt vanwege de term "appeltaartgroep"? Deze term is ook een understatement, want er moet af en toe flink geklommen worden.
Bovendien wordt bij de berggeiten óók appeltaart genuttigd.
Nieuw!

Er is nu ook op vrijdag al een pittige tocht mogelijk met wat kuitenbijtertjes.

De informatie over de etappes van de berggeiten is wat uitgebreid en de tracks staan nu per dag aangegeven.

Zie het openingsbericht!
Meer plaatsen voor tentjes

Het liep storm met aanmeldingen: vooral voor de berggeitentocht, die binnen een paar dagen met 25 deelnemers al helemaal vol zat. Gelukkig hebben we nu op alle campings extra tentplaatsen kunnen regelen.
Je kunt je dus voor de berggeitentocht weer direct inschrijven.
Ook voor de appeltaartentocht is nog ruimte.

Aanmelden voor de berggeitentocht: bertvansprang@telfort.nl
Aanmelden voor de appeltaartentocht: bertsitters@gmail.com
Toevallig waren enkele vrienden en ik net van plan om met Hemelvaart een oefenfietstocht van drie dagen te houden, met als begin- en eindpunt Maastricht. De GPS-routes van de activiteitencommissie schelen mij een hoop denkwerk, ik ben hier erg blij mee! Als dank heb ik me dan ook net aangemeld als lid van de vereniging.

Een volgende keer haak ik graag aan, nu zal ik de route dus een week voor jullie allen fietsen. Mochten we onverwachts opengebroken wegen oid tegenkomen zal ik dat in dit topic melden.
Welk routes ga je fietsen? Een stukje terugkoppeling is wel aardig.

De berggeitenroutes zijn licht gewijzigd en voeren nu op zaterdag langs de brouwerij van La Chouffe net voor de camping en op maandag langs Konditorei Niessen in Eupen. Inmiddels blijft het aantal aanmeldingen op 25 steken, terwijl we extra plaatsen hebben gereserveerd. Dus houdt je niet in!
Bert van Sprang schreef: De berggeitenroutes zijn licht gewijzigd en voeren nu op zaterdag langs de brouwerij van La Chouffe.

Beste routewijziging ooit!
jahwalla schreef:
Bert van Sprang schreef: De berggeitenroutes zijn licht gewijzigd en voeren nu op zaterdag langs de brouwerij van La Chouffe.

Beste routewijziging ooit!
Bij de brouwerij is een proeflokaal. Het is dan nog ongeveer 3 km naar de camping. Er zit nog wel een klimmetje van 50 meter in, maar dat is een makkie voor berggeiten.

https://www.google.nl/search?q=achouffe ... 3XAM-eM%3A
Heb me net aangemeld voor de Appeltaartengroep, veel zin om weer eens mee te fietsen!

De camping in Stavelot had vroeger een bordje bij de ingang hangen dat als je van comfort en hygiene hield je beter een andere camping kon zoeken :D Maar het is een prachtig plekje midden in Stavelot, waar je bij iedere tent een kamvuur mag stoken. Wat wil een mens nog meer...
Bedankt voor de organisatie! Ik kijk er naar uit. De gezelligheid, het fietsen, kamperen en koken bij de tent. Heerlijk. En niet te vergeten, het puntje appeltaart onderweg :-)

Voor de liefhebber hieronder de aanrit op donderdagavond:

Roermond CS - Natuurkampeerterrein Raayerhof (8 km)

http://afstandmeten.nl/index.php?id=1735815

Linksboven: download en je hebt de gpx-file voor op je GPS
Net iedereen die zich heeft aangemeld voor de berggeitentocht een update gestuurd. Mocht ik iemand vergeten zijn, stuur me even een mail! Je kunt je nog aanmelden en het weer wordt zeker beter!
Het weer wordt goed: http://www.weerplaza.nl/nederland/maastricht/13193 en je kunt nog mee! Meld je nu aan om verzekerd te zijn van een plekje op de camping,
Bert van Sprang schreef:Net iedereen die zich heeft aangemeld voor de berggeitentocht een update gestuurd. Mocht ik iemand vergeten zijn, stuur me even een mail! Je kunt je nog aanmelden en het weer wordt zeker beter!
Ook iedereen die zich opgegeven heeft voor de appeltaartentocht heeft nu nadere informatie ontvangen.
Wil je meer informatie? Stuur dan even een pb-tje.
Als er iemand ruimte heeft in haar of zijn vervoermiddel en ook nog anderhalve fiets kan vervoeren van omgeving Ede naar Roermond, dan houd ik mij aanbevolen. Rik.
Hallo Fietsers
De camping in Stavelot is erg leuk, ik ben er vroeger verschillende keren geweest.
's Avonds is het net een indianendorp als de vuurtjes naast de tenten branden.
Hout zelf sprokkelen of bij de camping kopen.
Ik heb er zin in.
Groet Barbera van der Wilk
Dag allemaal,

toen ik vorig jaar door Belgie fietste met Pinksteren waren vrijwel alle bakkers en veel horeca gesloten op pinkstermaandag. Eerste pinksterdag was wel alles open. Mijn Belgische fietsmaat zei dat dit heel gebruikelijk is in Belgie. Misschien verstandig om wat voorraad in te slaan voor de laatste fietsdag :D

Tot vrijdag!
Rinske
De Appeltaartentocht zit nu helemaal vol.
Wel wordt er een reservelijst aangelegd voor het geval iemand zich afmeldt.
Bij de berggeiten zijn nog een paar plaatsen beschikbaar! Ik zou wel warme spullen inpakken want de voorspellingen zijn dat het een stuk frisser wordt, gelukkig vooralsnog zonder veel regen.
Omdat ik heb ontdekt dat ik zelf héél goed ben in het bakken van appeltaart, sta ik hierbij mijn plaatsje af aan de gelukkige die eerste staat op de wachtlijst. :o
Helaas kan ik door omstandigheden (ik had mij dan ook onder voorbehoud aangemeld) niet mee met de pinkstertocht. Iedereen ontzettend veel plezier gewenst.

Rik (en Pim).
Hallo Appeltaartenfietsers

Mijn fietsmaatje-Peter en ikzelf doen mee met de appeltaartengroep. We sluiten aan, ergens na Luik. De ligfiets blijft rustig staan waar hij al vijf maanden staat. Voor de gelegenheid doe ik het met een normalere fiets.

Ik heb er in elk geval veel zin in en vind het erg leuk om nog eens onder de fietsers te komen.

Dan
Hoe krijg ik die route in een GPX-achtige nav. systeem ?

Update: gelukt !!! export aanklikken en dan GPX :D