Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksterweekend 12-16 mei naar de Ardennen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pinksterweekend 12-16 mei naar de Ardennen

In totaal 55 aanmeldingen! Voor de berggeiten die maandag niet meer langs de camping willen, is dit de route naar het station in Maastricht: https://ridewithgps.com/routes/13653810
Dan schreef:(...) doe ik het met een normalere fiets. (...)
Het is maar wat je normaal vindt.
verslagje vanuit de berggeiten en eigen route (met paar fotootjes) van BertV

https://cebenzoa.wordpress.com

en de groeten van Bert
Hallo Bertjes!

Wederom bedankt voor het organiseren van 2 tochten in 1 weekend.
Mooi dat er vrijdag zoveel tentjes (50+!) stonden op camping " De Bosrand" in Eijsden.

Ik heb genoten van de Berggeitenversie, vooral de laatste dag vond ik erg gevarieerd (spoorlijntjes+offroad) en lekker rollen.
Af en toe een beetje frisjes, maar dat heeft de pret niet mogen drukken.

@Avic: Weer een leuk verslag om terug te kijken, top!

Groet,

Raymon
Bert bedankt voor de organisatie en de mooie tocht! Iedereen bedankt voor de gezelligheid. :D
Oh wat was ik blij om in Trois Vierges in het treintje te kunnen stappen. :oops:
Ondertussen voel ik me weer iets levender.
Ik zit nu in de trein na een mooi appeltaart wekend zonder appeltaart. Bedankt allemaal.
We hebben weer genoten van de mooie groene berggeitenroute. Pittige klimmetjes, lekkere afdelingen, mooie offroad stukjes, veel kleine weggetjes. Leuk dat er ook pittige tochten bij de wereldfietsers zijn. En dat daar genoeg wereldfietsers zin in hebben.
En heel gezellig. Wel wat koud af en toe, maar s avonds lekker warm en gezellig binnen met z'n allen.
Bert, bedankt!
Frenk en Margo
Weer thuis van een heerlijk weekend met de Wereldfietsers.
Mooie campings en tochten.Goed georganiseerd!
Bert,Kees,Bert, en ieder die zijn deel heeft geleverd bedankt.
Mooie verhalen,Bijzondere verhalen,Nieuwe deelnemers,Leuke ontmoetingen,
Mooie dagen,Koude dagen,het zat er allemaal in!
Gelukkig hebben we de foto's nog!
Hier wat sfeerbeelden van de appeltaartgroep.
Groetjes,

Henk

https://plus.google.com/u/0/11693031138 ... 0828723114
Wim schreef:Ik zit nu in de trein na een mooi appeltaart wekend zonder appeltaart.
Afbeelding

Deze verse rabarbertaart van de bakker in Hony was een waardige vervanger!
Ik ben ook benieuwd of iedereen een beetje relaxed thuis heeft kunnen komen. De NS had dit weekend weer goed zijn best gedaan om een simpele treinreis tot een hordenloop te maken. Ik was al op de hoogte van de afsluiting tussen Geldermalsen en Utrecht, dus ben ik in Eindhoven overgestapt op de trein naar Den Haag. Die bleek echter niet verder te rijden dan Rotterdam. In de trein kwam ik erachter dat niet alleen Geldermalsen-Utrecht, maar ook het spoor tussen Schiedam en Den Haag opgebroken was en dat daar nu alleen bussen reden. Even heb ik overwogen om illegaal met mijn fiets in de Intercity Direct van Rotterdam naar Schiphol te reizen en daarvandaan naar Leiden. Ik fantaseerde al over confrontaties met conducteurs en een rechtszaak waarbij ik steun van de Fietsersbond en Rover zou vragen. Gelukkig gaf Barbara mij de tip om tussen Rotterdam en Den Haag de RandstadRail te nemen. Gezien het grote aantal reizigers met koffers in deze lightrailverbinding was ik niet de enige die gebruik maakte van deze redelijk vlotte verbinding, die door de NS werd verzwegen (officieel had ik een tijdrovende omweg via Gouda moeten maken).
Afgelopen vrijdag had ik gebruik gemaakt van de rechtstreekse trein Schiphol-Heerlen, zodat ik op Schiphol in een verse trein kon stappen, waarin nog geen reizigers wortel hadden geschoten op een fel begeerde klapstoel (een veelvoorkomend verschijnsel als je in Leiden plaats wilt nemen in een intercity uit Amsterdam of Rotterdam, zie de bovenste foto).

Afbeelding

Van Schiphol tot Utrecht stond mijn fiets helemaal alleen in het krappe maar verder nog lege fietsenhoekje. Van Utrecht tot Sittard nam naast mijn fiets een kinderwagen alle resterende ruimte (goed voor 2 fietsen) in beslag. Ik denk niet dat de eigenares van de kinderwagen een fietskaartje had gekocht. Zelfs tijdens de spitsuren en in de IC-Direct zijn kinderwagens welkom. Ik citeer: 'U mag buggy's en kinderwagens meenemen in de trein, ook tijdens de spits. Probeer medereizigers niet te hinderen. In de Intercity direct zijn buggy's en kinderwagens toegestaan als deze passen in de bagageruimte (maximale afmeting 120 x 90 cm)'. Ze hoeven niet eens te worden opgevouwen! De 'kinderwagenlobby' heeft zo te zien betere ingangen bij de NS dan de Fietsersbond...

Afbeelding
Ik had de trein van 17.27 uit Maastricht en was om 22.45 in Groningen. Zucht.
De berggeitentocht was weer geweldig mooi dit jaar, lekker rustige weggetjes door de natuur. Speciaal de onverharde stukken vond ik geweldig!
Wim schreef:Ik had de trein van 17.27 uit Maastricht en was om 22.45 in Groningen. Zucht.
Ach, bij een vertraging van meer dan 30 minuten heb je in ieder geval recht op geld terug.
Niet bij geplande werkzaamheden.
Heerlijk weekendje fietsen, kamperen en gezellig samenzijn. Bedankt voor alle goede zorgen. Het weer overtrof alle verwachtingen, amper een spatje regen. De koude wind en fraaie wolkenpartijen waar regelmatig de zon doorheen stak, gaf het geheel een mooie Highlandachtige sfeer.

De terugreis was inderdaad geen sinecure. Ik had om 17:57 de trein uit Mestreech en via een overstap in Eindhoven, Rotterdam CS, Gouda en Den Haag CS was ik om 21:40 uur in Leiden.
WillemT schreef:De terugreis was inderdaad geen sinecure. Ik had om 17:57 de trein uit Mestreech en via een overstap in Eindhoven, Rotterdam CS, Gouda en Den Haag CS was ik om 21:40 uur in Leiden.
Dan heeft de RandstadRail mij 15 minuten sneller en met een overstap minder in Leiden doen komen :wink:
Ik heb genoten van een heerlijke berggeiten-4-daagse. Vrijdag nog lekker zonnig en warm door een verrassend mooi groen stuk tussen Roermond en Aken.
De dagen erna frisser, maar vrijwel droog over een mooie mix van goed (langzaam of snel) rollend asfalt en lekkere stukken onverhard (inclusier een paar stukjes waarbij pittig een understatement was).
Terugkijkend kan ik me eigenlijk geen overgangs-stukken in de routes herinneren en sloten de mooie stukken vrijwel naadloos op elkaar aan. Complimenten daarvoor Bert!
En wat een mooi gelegen en gastvrije camping van zondag op maandag.

Bert, bedankt voor de organisatie en medefietsers bedankt voor jullie gezelschap.

Gerben.
Et voilà: mijn fotoverslag van deze mooie Pinkstertocht.
Fraaie foto's Kees! Een mooie herinnering aan de lekkere daagjes fietsen, de gezelligheid, kamperen, koken bij de tent, pizza eten in Stavelot en op zijn tijd een (appel)taartje.
Hierbij wat foto's van het mooie Ardennenweekend afgelopen Pinksteren. Als je een foto wil hebben, stuur me een mailtje (rechtsboven de foto's) dan stuur ik hem op.

Groetjes en tot ziens,

Willem
Willem heeft een scherp oog voor sfeer en details. Mooi afgewerkt ook! Dit is echt nagenieten. Ook knap dat hij ons na elke fotopauze toch weer in weet te halen ;-)