Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pre-summer tour, 16 - 20 juni - Forum Wereldfietser

Pre-summer tour, 16 - 20 juni

Pre-summer tour, 16 -20 juni

Pasen en Pinksteren vielen weer niet op één dag, maar wel erg vroeg dit jaar. Daarom organiseren we net voor de zomer nog een tocht langs mooie plekjes in Nederland. We starten al op donderdagavond 16 juni in Noord-Holland.

De tocht gaat vier dagen lang over dijkjes, door duinen, het groene hart, bos en hei en pittoreske dorpjes. Lukt het je niet om alle vier de dagen mee te gaan dan is dat geen probleem. Drie dagen of alleen het weekend is geen enkel probleem.

We verzamelen donderdag op camping Natuurlijk Genoegen, die ca. 10 km vanaf Alkmaar CS ligt. Vrijdags rijden wij via de polders van de Schermer richting Alkmaar om daar fietsers op te pikken die vrijdagochtend aankomen. Daarna gaat de tocht verder richting de duinen van Schoorl om vervolgens via de duinen af te zakken richting IJmuiden. Bij Velsen-zuid slaan we ons tentje op en met een beetje mazzel zitten we ’s avonds bij een kampvuur.
Zaterdag fietsen we eerst door Nationaal Park Zuid-Kennemerland, waarna we het Groene Hart induiken. We slaan ons tentje op tussen de Vecht en de Loosdrechtse Plassen. Ook hier genieten we ’s avonds van een kampvuurtje.
Zondag rijden we over hei en door bos richting Veenendaal. Een groot deel van de dag zal over de Utrechtse Heuvelrug gaan. We slaan ons tentje op een mini-camping vlak bij Achterberg. Hier geen kampvuur, maar wel een plek waar we binnen kunnen zitten.
Maandag rijden we noordwaarts, deels over de Veluwe naar Apeldoorn. Daar kan een ieder de trein naar huis pakken en terugkijken op een mooi weekend.

Campings

Donderdag 16 juni

Camping Natuurlijk Genoegen
Driehuizerweg 2a
1844 LM Driehuizen
Tel: 072-5044326

http://natuurlijkgenoegen.nl/

Prijs: € 8,00 per persoon per nacht, douchen inbegrepen.

De camping ligt bij een biologisch-dynamische melkveehouderij in de Schermer bij Alkmaar. In het winkeltje bij de camping zijn naast vlees (diepvries), melk en eieren te koop.
Er is een ruime schuur aanwezig met tafels en banken, zodat we binnen kunnen zitten mocht het slecht weer zijn. Bij mooi weer mogen de tafels en banken ook buiten gebruikt worden.

De camping ligt ongeveer 10 km vanaf Alkmaar CS. Winkels zijn o.a. in De Rijp ( ca 5 km ). Makkelijkst is om in Alkmaar al boodschappen te doen.


Vrijdag 17 juni

Camping Schoonenberg
Driehuizerkerkweg 15D
1981 EH VELSEN-ZUID
Tel. 0255-523998
B.G.G. 06-54728699

http://www.campingschoonenberg.nl

Prijs: € 10,00 per persoon per nacht, € 15,00 bij twee personen met één tent. Douchen is inclusief. Warm water voor afwassen is € 0,10 . Lidmaatschap Stichting Natuurkampeerterreinen verplicht ( 1 kaart per 4 personen ).

Camping Schoonenberg is een 2.5 ha groot kampeerterrein en is uniek gelegen, midden in een eikenbos en maakt deel uit van landgoed Schoonenberg. De camping is ingesloten door een 5-tal andere landgoederen met een totaal oppervlakte van 25 ha. Wij zijn met onze 80 plaatsen één van de grotere natuurkampeerterreinen, ondanks dat zijn rust en natuur zéér belangrijk, alsdus de website van de camping.
We staan op een veldje met in het midden een kampvuurplaats waar we ’s avonds gezellig bij het kampvuur kunnen zitten. Er is ook een natuurlaantje waar maximaal 8 tentjes kunnen staan.

De dichtstbijzijnde supermarkt bevindt zich in het dorpje Driehuis evenals een bakker, slagerij en een gezellig café. Dit allemaal op zo’n 500 meter van het kampeerterrein.


Zaterdag 18 juni


Camping Doornenbal
Zandpad 22
3631 NL Nieuwersluis (Loenen aan de Vecht)
Tel. 02 94 23 16 92 / 06 20 53 91 69 / 06 25 07 29 37

http://www.camping-doornenbal.nl/

Prijs: € 5.50 pp. Dit is inclusief gebruik van de douche , toeristenbelasting en wifi.

Wederom een nachtje op de boerderij. Dit keer een melkveehouderij gelegen midden in de polder en nabij het dorpje Nieuwersluis is onze boeren camping een oase van rust midden in de natuur van de Vecht en Plassen.

We staan hier op een veldje speciaal voor groepen. En er is een schaal waarin we een klein kampvuur kunnen stoken.

Supermarkt (Jumbo, Aldi en Albert Heijn) ligt op ca. 3km voor de camping. Op zaterdag is de supermarkt tot 21.00 uur open. Binnen zitten kan op deze camping niet maar in de buurt zijn wat cafeetjes en restaurants mocht het minder goed weer zijn.


Zondag 19 juni

Mini-Camping De Brink
Weteringsteeg 45
3911 VM Achterberg (Rhenen)
Tel. 06-46170006

http://www.minicampingdebrink.nl/

Prijs € 7,- pp, inclusief douchemunt.

Op deze mini-camping krijgen we een maxi-veld toegewezen. De camping ligt ten zuiden van Veenendaal en is omgeven door landbouw. De camping heeft een ruimte waar we binnen kunnen zitten en iets kunnen drinken en eenvoudigs eten.

Supermarkten in de buurt zijn helaas gesloten op zondag. In Rhenen zijn een paar restaurants en op de Grebbeberg ligt een pannenkoekenrestaurant.

De organisator is Ruud van Poelgeest.

Deelname is voor leden van de Wereldfietser met hun partner en/of kinderen


Aanmelden

Aanmelden kan via het webformulier achter deze link: http://goo.gl/forms/bB4pg6dflI . De gegevens die je invult zijn alleen zichtbaar voor de organisator.

Let op! Deelname aan een of meerdere activiteiten van de Wereldfietser is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Leuk idee!
Wim en ik sluiten graag aan op vrijdagavond in Driehuis, camping Schoonenberg bij landgoed Beeckesteyn. We fietsen zaterdag en zondag mee.

Aangemeld via de url, wat een handige lijst!
Afbeelding

Nog anderhalve week en dan fietsen we met een groepje van 30 deelnemers door Nederland. Routes en info zijn bijna klaar en worden woensdag aan de deelnemers verstuurd.

Inmiddels heeft iedereen een bevestiging van deelname. Mocht dit niet zo zijn meldt dit dan bij presummer@outlook.com , zodat je de informatie op tijd ontvangt.

Mocht je sowieso nog vragen hebben stel ze gerust via hetzelfde e-mailadres.
Hallo

Weer thuis na een regenachtige dag maar wat heb ik genoten.
Heel mooie stukjes Holland gezien.
Prachtige Route's en leuke campings.
Ruud het was TOP!!
Alle deelnemers bedankt voor de gezelligheid.

Om nog wat herinneringen op te halen hier nog een link naar de foto's.
Als er een foto bij zit wat je niet leuk vind laat het even weten dan haal ik hem er af.

https://plus.google.com/u/0/11693031138 ... 0828723114

Groetjes,

Henk
Prachtige route Ruud. Heb je mooi gemaakt! Echt genoten. Jammer dat de regen gisteren zo roet in het eten gooide. Maar het laatste deel Achterberg-Apeldoorn ga ik zeker nog een keer rijden.
Mooie foto's Henk, leuke herinnering aan een paar lekkere dagen fietsen!
Wat leuk om mee te kijken naar te tocht! Balen van het weer. Grappig om te zien wat iedereen zoal aan heeft tijdens (en na het fietsen), welke spulletjes tevoorschijn komen etc.

Ik zie op een dag regenbroeken tevoorschijn komen. Welke dragen jullie? Iedereen wat anders natuurlijk maar ik ben erg benieuwd. Is dat een speciale fietsbroek?
Bedankt voor de complimenten Henk en Anja. Maar een tocht is pas geslaagd als er ook deelnemers zijn. Dus ik bedank iedereen die er bij was. Het was reuze gezellig.

Bij deze mijn foto's.
Ik heb ook erg genoten het weekend! Leuk gezelschap, heerlijk gefietst en een prachtige tocht! Bedankt Ruud, voor het uitzetten van de route. En iedereen voor de gezelligheid!
Yvonne
AnjaZ schreef: Maar het laatste deel Achterberg-Apeldoorn ga ik zeker nog een keer rijden.
Ik Fiets Mee :wink:
Het was beslist weer de moeite waard. Wel ben ik blij dat ik zondagavond al in de trein ben gestapt ;-). Hieronder is de groepsfoto van zondagochtend, samengesteld uit de foto's die Anke en ik hebben geschoten. Een dubbelgrote foto is hier te zien.

Afbeelding
groepsfoto van zondagochtend
Hij is erg fraai geworden Kees!

Maandag, toen ik hoog en droog achter mijn kantoorbureau zat, heb ik wel meegeleefd met de groep die toen nog op pad ging! Wat jammer dat het zulk slecht weer was.
Bijna alles wat het "Weer" te bieden heeft heb ik bij deze ronde van de Wereldfietser mee gemaakt.
Elke dag was het een mooie route door verschillende landschappen.

Dit was mijn eerste fiets ervaring bij de Wereldfietser. Ik zal er goede herinneringen aan overhouden.

Bedankt Ruud voor dit mooie weekend.
Bij deze ook nog mijn foto's van een geslaagd weekend!
https://picasaweb.google.com/1168710297 ... directlink

iedereen bedankt!
Wat een prachtige foto's komen er allemaal langs!! Nauwelijks nog iets aan toe te voegen, maar toch......
Hier zijn die van ons!

https://drive.google.com/open?id=0Bzd5A ... mlOOTZFV2c

Nogmaals iedereen bedankt voor het gezellige weekend en Ruud bedankt voor de uitstekende organisatie!! Tot een volgende keer!
Bij deze wil ik Ruud bedanken voor de mooie tocht. Uitstekend gedaan. Je route overtreft wat mij betreft, zowel op variatie, kwaliteit en kwantiteit, menige lf route. Het weer ach! Je bent wereldfietser of niet. Kijkt allen maar eens hoeveel zonnestralen en fietsgeluk er mijn foto is gevangen

Vooral opnamen van een stem oproep van onze eigen WF 'look a like' 'stand in' van de toekomstige bycicle major van Alkmaar alsmede onze 'ín to the wild' ontmoeting met een Schotse Hooglander kudde lijken me geslaagd

https://www.flickr.com/gp/143518212@N07/y1813P

Albert Pijnappels
Bijgaand wat foto's van de mooie presummertour in juni dit jaar. Ik heb drie dagen meegefietst, maandag de 20e ontbreekt dus.

Groetjes en fijne feestdagen,

Willem
Prachtige beelden, waardoor ik bijna weemoedig word als ik nu naar de grijze decemberhemel staar (maar aan die zeiknatte maandag 20 juni hebben we niets gemist!). En die stroopwafels uit de Hema van Aalsmeer stelen de show :wink:

Afbeelding