Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 7 september 2016, 100-ste editie. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 7 september 2016, 100-ste editie.

Op 7 september fietsen we ter gelegenheid van de 100e editie van het Rondje Amsterdam een speciaal Rondje. We starten dan om 17.00 uur met een feestelijke picknick in het M.L. Kingpark aan de Amsteldijk.
Vertrek zoals gebruikelijk om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Rond 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker.
Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Maar als je aan de picknick deelneemt laat me dit dan even weten via een PB. Neem in dat geval een lekkernij en iets te drinken mee. Bij slecht weer wijken we uit naar mijn huis. Dat laat ik je dan bijtijds weten.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 7 september, 5 oktober, 2 november, 7 december, 4 januari en 1 februari.
Hé.
Het bestuur neemt deze keer de consumptie voor haar rekening.
Leve het Rondje Amsterdam en het Bestuur van de Wereldfietser.
Wauw! de 100e Rondje Amsterdam!
Gefeliciteerd, Koert.
Heel veel fiets- en picnicplezier op 7 september.
Op naar de volgende 100 tochten vanaf de FEBO :)
James
Ik ga nu alvast vasten, zodat ik echt goed trek heb in al dat lekkers!

Eric
Ik kan er helaas niet bij zijn Koert. En de rest van de rondjes dit jaar zal ik ook niet meer van de partij zijn. Ik heb mijn enkel een maand geleden op drie plaatsen gebroken. Nog 6 weken gips en dan revalideren. Zal het jaar wel uit duren vrees ik.

Heel veel plezier in ieder geval, en dank voor het 100 x organiseren!

Veel liefs en groeten vanaf de Lijnbaansgracht!

Carla
Hi Carla,

dat klinkt niet best. Veel sterkte en beterschap toegewenst.

Frank
Er wordt erg fijn (picknick)weer voorgehouden voor aanstaande woensdag.

https://www.yr.no/place/Netherlands/Nor ... /long.html
Carla, sterkte en een voorspoedig herstel gewenst. We denken aan je.

Ik ben weer terug van 4 weken fietsen in China. Hopelijk hebben jullie ook een mooie fietsvakantie gehad. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen.


De eerste aanmeldingen voor de picknick zijn binnen. De weersverwachting is uitstekend.
Voor hen die aan de picknick deelnemen, laat dit dan even weten via een PB en/of in een leuk berichtje op dit forum. Neem in dat geval een lekkernij en iets te drinken mee. Hou het bij één gerecht(je), anders is er (veel) te veel eten.

Dank je Koert! Veel plezier allemaal woensdag!
Een picknick onder zomerse omstandigheden met allemaal lekkernijen (zelf-gemaakt en zelf gekocht), softdrinks, wijn en bier. Kreeg ik zelfs een cadeautje, waardoor ik me ook een beetje jarig voelde en voor allemaal een heerlijke traktatie bij vertrek van het honderdste Rondje Amsterdam.
Oud gedienden maar ook weer nieuwe gezichten; tot uit Gouda, Schiedam en zelfs Breda aan toe. Onder aanvoering van Wereldfietser-medeoprichter Cock fietsten we op verzoek één van de populairste stukjes: de Ringdijk, Nescio-brug, Diemerzeedijk,Oranjesluizen en Schellingwouderdijk. Cock maakte er weer iets bijzonders van. Hadden enkelen nog nooit de Oranjesluizen overgestoken, voor iedereen gold dat ze nooit eerder de trekpontjes van de IJ-oever hadden 'gedaan'. Na de grote pont over het IJ loodste Erik ons naar zijn huis in de Jordaan om samen met 'Kreupele Carla' een proost uit te brengen op 100 Rondjes Amsterdam en een voorspoedige genezing van de enkel. Wat een verrassing voor Carla, een terras vol Wereldfietsers, bij het café op de hoek.
Afbeelding
Dat was een ontzettend leuke verrassing Koert! Heel erg bedankt, en natuurlijk ook alle andere Wereldfietsers! Het was vooral ook heel leuk omdat mijn wereld op dit moment erg klein is.
Tot een volgend rondje allemaal!
Op naar de 200!
Hartelijke groeten uit de Jordaan!
Carla
Ook wij hebben enorm genoten van het 100e fietsrondje Amsterdam! Speciaal uit Breda gekomen om bij jullie aan te sluiten. Voor ons was dit het 1e rondje Amsterdam in deze groep. Het was een prachtige tocht, met hele gezellige mensen op een heerlijke zomerse avond.Met als afsluiting een drankje op het terras bij Carla en Eric om de hoek in de Jordaan! Supergezellig.!! In de toekomst sluiten we zeker nog eens aan!

Hierbij nog een paar foto's van afgelopen woensdagavond via onderstaande link!
Hartelijke groeten, Ineke en Wouter
https://drive.google.com/open?id=0Bzd5A ... llHd1lkZW8