Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroad weekeind Rondom Eindhoven 7-9 oktober - Forum Wereldfietser

Offroad weekeind Rondom Eindhoven 7-9 oktober

Voor de geïnteresseerden; er is nog plek op deze tocht!

De route is verkend, de campings besproken, POI’s toegevoegd aan de GPS tracks voor een goeie kop koffie. De route is hoofdzakelijk een mix van bospaden en delen van de vele mtb tracks in de regio. Heide, bos, rivierdal en vennen wisselen af met landbouwgebieden en ‘rommelige’ Belgische dorpjes.

Het programma ziet er onder voorbehoud als volgt uit;

Vrijdag 7 oktober (Campina, Beerse, track Oirschot en Veldhoven)

13.00 uur start bij station Boxtel
km 14 spoordonkse watermolen
km 41 Dorpsherberg Zandoerle
km 54 Camping Weidezicht Eersel

Zaterdag 8 oktober (tracks; Eersel, Luyksgestel, kanaal Bocholt Herenthals)

09.30 start vanaf camping Weidezicht
km 35 cafe de Lossing
km 45 centrum Neerpelt / winkels cafe’s
km 66 fietscafe
km 83 inkopen Weert
km 87 Camping de Ijzeren man (direct naar de camping is +/- 80 km)

Zondag 9 oktober (tracks; Soerendonk, Someren, Lierop, Mierlo, Nuenen)

09.30 vertrek vanaf Ijzeren Man Weert
km 11 fietscafe Peerkesbos
km 35 de Moorselse hoeve
km 67 cafe het Wasven
km 71 station Eindhoven


Afhankelijk van de weersomstandigheden is het een snelle (droog) of behoorlijk lastige (nat) route, maar; afkortingen zijn elke dag mogelijk (het wordt dan resp. +/- 50 / 75 / 60 km)

Interesse? geef je op!

Groet, BertV
Afgelopen weekend mijn nieuwe "naast de weg" fiets uitgeprobeerd en dit is in mijn achtertuin: bij deze meld ik mij aan!
Met Bert erbij hebben we een elftal! En de route biedt voldoende 'uitdaging' voor elke naast de wegfiets (behalve natuurlijk voor de fully;-)'s

ik zou zeggen nog 3 plaatsen vrij….

groet, Bert

ps, ook voor de fatty's heb ik een paar mooie stroken gevonden.
en tot slot voor Looprodeo en Terunky, willen jullie nog een mailadres doorgeven, dan kan ik jullie op de mailinglist met deelnemers zetten.

groetend, bertV
Leuk!

Een tochtje door het Brabantse.

Ik ben er graag bij.

groet

Jos
Welkom aan boord Jos!

dan gaat nu toch de wachtlijst aan….ik heb wat/veel meer aanmeldingen als verwacht…mooi dat er nog zoveel interesse is voor een tocht in oktober. Meld je aan en ik kijk of ik nog plek krijg op de campings.

Herfstuitje voor gevorderden ;-)

groet, BertV
hoi Bert,

Hierbij wil ik mij aanmelden voor het weekendje off road Eindhoven.

groet Ton
Kan ik ook nog mee ?
Klinkt leuk, is de route ook geschikt voor een veldrijfiets met 40mm profielbanden? Of zit er ook veel singletrack in? Dat is wat lastiger met mijn veldrijfiets als er ook bagage mee gaat...
bluebox10 schreef: is de route ook geschikt voor een veldrijfiets met 40mm profielbanden?
Leuk een banden-discussie! :D

Zelf zat ik ook te denken om met 40mm bandjes te komen.
Joh, die singletracks zijn allemaal aangereden en ook op 25/28 mm te rijden….de bospaadjes daarentegen zijn vaak van het type voormalige militair oefenterrein. Ik zou het erop gokken met die veldrijfiets, maar de laatste 3 reageerders gaan nu echt op de wachtlijst. Kortom, hou dit draadje in de gaten, als ik afmelders heb geef ik dat weer door.

Groet, Bert V
Goed nieuws,

na overleg met de eerste camping; iedereen die zich heeft aangemeld kan mee! Er blijkt voldoende plek te zijn.
En nog beter; na het nodige gedoe met camping(s) in Weert (gesloten, liever geen kampeerders!) heb ik de route aangepast en staan we de 2e nacht in Budel. Ook daar een mooie camping bij de boer die het wel gezellig vindt als er zo laat in het seizoen nog een groep komt. En ook daar een schuur om binnen te zitten, met stoelen. En in Budel brouwen ze Budels!

Een klein nadeeltje is een stukje asfalt dat er nu in de route in het Belgische deel zit….Vandaag het stuk rond Budel gereden, en daar zitten weer mooie stukken bos en singletracks in. (afstanden zijn nu 55 / 85 / 70)

Voor iedereen die nog mee wil; geef via een PB je naam, telefoonnummer en mailadres door en ik zet je op de lijst.

groeten Bert
Het was gezellig en lekker fietsen! Moe maar voldaan en al een kort verslagje op mijn weblog;

https://cebenzoa.wordpress.com

groeten BertV
Het was een heerlijk weekeinde.
Mooi weer, mooie route, goed gezelschap.
Bert, bedankt,

Margo en Frenk
Top weekend.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid.
Jammer dat ik geen afscheid meer heb kunnen nemen, ik wilde graag de trein van 15u.01 halen.
Bert, super bedankt voor de organisatie :D

groet

Jos
Dat was even een supergaaf weekendje fietsen! Bert bedankt en hopelijk tot een volgende keer.

Het café aan het kanaal is inmiddels ook betaald :)
Prachtige tocht door de bossen en heide in het zonnige Brabant.
Niet alleen het fietsen was genieten maar vooral ook het gezelschap waar we mee op pad waren.
Op de camping na het gezellig koken voor het tentje of in groepjes bij elkaar nog even napraten rond het kampvuur. Meer valt er toch niet meer te wensen.
Nogmaals bedankt Bert!

Johan
ReinierLamers schreef:Dat was even een supergaaf weekendje fietsen! Bert bedankt en hopelijk tot een volgende keer.

Het café aan het kanaal is inmiddels ook betaald :)
:!: :D :!: goed bezig, en dan ook nog een nieuw achterwiel….of zelf bouwen?

Groeten, bert