Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsers Wintertrektocht 13, 14 en 15 januari 2017 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsers Wintertrektocht 13, 14 en 15 januari 2017

Henk kunnen we daar misschien een collaboratief album van maken? Dan dumpen anderen hun foto's daar ook in als ze dat willen. Ik heb er ook wel een aantal.
In eerste instantie was ik wat van de leg omdat de tocht op vrijdagmiddag al begon en eigenlijk op zondagmorgen al eindigde. Waarom nu toch? Wat onlogisch. Maar oh oh wat een goede keus was dat uiteindelijk!
We waren Amsterdam nog niet uit of ik bestond in mijn eentje uit de appeltaartgroep, maar dat mocht de pret zeker niet drukken: een heerlijk zonnetje, wat plukken sneeuw her en der en een prachtig weids landschap met water, landerijen, af en toe een laag overvliegend luchtschip en een aangenaam temperatuurtje van net iets boven nul. Bruggetje links, bruggetje rechts, appeltaart hier, theetje daar en uiteindelijk belandden we bij de (helaas wat winderige) vuurkorf in Wilnis, waar de dampende stampot boerenkool met een overdaad aan jus (Anita hulde!) en een knallende rookworst werd verslonden.
Na een fris nachtje met de nodige hagel- en sneeuwbuien begon de dag wederom met een stralend zonnetje. De zonnebril bleek echter te positief gedacht, want binnen een kilometer veranderde de weg in een tapijt van hagelstenen en sneeuwvlokken. Later op de dag volgden in willekeurige volgorde sneeuw, hagel, zon, regen, onweer (echt weer!), een regenboog en een zoet windje van opzij. Af en toe werd er even uitgedampt in een lunchroom of restaurantje, waar alle klachten omtrent natte voeten en koude vingers weer werden weggelachen of weggemasseerd. Dit is hoe een wintertocht hoort te zijn! Wat een succes!!!!
Zelf vond ik de route van zaterdag nog mooier dan die van vrijdag, heel afwisselend in uitzichten en ondergrond. Deze avond waren we te gast in Leersum, waar de houtkachel lustig snorde en het restaurant de maandomzet draaide.
De nacht was wolkenloos en de temperatuur daardoor onder het vriespunt, maar iedereen wist zich zondagmorgen weer los te rukken van haar of zijn matje. Zo kozen we allen na een vrolijk afscheid weer onze eigen weg.
Anita en Koert, dank voor de organisatie, wederom een zéér geslaagde wintertrektocht.

Oh ja, de foto's! Die staan HIER (onder het kopje 'Wintertrektocht 2017).

Rik.

Afbeelding
cdj schreef:Henk kunnen we daar misschien een collaboratief album van maken? Dan dumpen anderen hun foto's daar ook in als ze dat willen. Ik heb er ook wel een aantal.
Hallo cdj ik heb er geen moeite mee maar weet niet hoe dat moet!
Groet Henk
Het was weer een echte wintertocht.
Mooie beelden.
En ook prachtige fotos's Henk en Rik.
Koert en Anita bedankt en een ieder voor de gezelligheid.
Gr.
Betty
De wintertrektocht is prima verlopen.
Bijna 25 dapperen der dapperen hebben de tocht gedaan, ondanks het barre weerbericht, of dankzij?
Vrijdagmiddag was het droog en zonnig, maar wat zijwind. Die avond ging de heerlijke boerenkool met worst er uitstekend in. Zaterdag had de groep tot half 13:30 uur hagel,sneeuw en en regenbuien. Die avond ging het gezelschap eten in de buurt.
Zaterdagnacht viel wat sneeuw en 5 graden onder 0. Dit betekende krakende tenten. Zondag was het weer droog en zonnig.
Ook dit jaar dus weer een echte wintertrektocht.
De activiteitencommissie bedankt alle deelnemers voor hun positieve inzet. Een bijzonder dankwoord gaat uit naar Anita en Koert voor de perfecte organisatie.
Volgend jaar weer?
Leuke reportage, maar ik wordt knetter van die scheve foto's.
:shock:
Georg schreef:Leuke reportage, maar ik wordt knetter van die scheve foto's.
:shock:
Mooie reportage, ik vind het wel wat hebben die scheve foto's, ook goede oefening voor de nekspieren :D
De wintertrektocht was wat T & T betreft pure verwennerij:
--windje in de rug
--zonnetje op vrijdag
--boerenkool en glühwein
--vuurkorf en gasbrander
--verwarmde binnenruimte op zaterdag
--verkoeling brengende hagel- en sneeuwbuitjes
--grasveldje volledig besneeuwd en een vers sneeuwdekje op de tent
--uit eten op zaterdag
--goed gezelschap
--mooie foto's achteraf

Medefietsers, maar vooral Koert en Anita: thanks!
Ja, het was weer een bijzondere wintertrektocht.
Koude, nattigheid, zon, donkere wolken, sommigen onder de blubber, natte voeten, koude douche enz.

Rix en Henk hebben al foto's op de site geplaatst, maar ik heb ook veel mooie foto's gezien op smartphones. Misschien die ook op te zetten??
Zou leuk zijn!

Verder bedank ik jullie en ook namens Koert voor de gezelligheid en de vele verhalen.
En volgend jaar? Natuurlijk weer een wintertrektocht!!

groetjes Anita Mathijssen,
Ik wist niet dat het kon maar ik heb voor de lol gefietst in sneeuwbuien en hagelbuien.
Als je je maar goed inpakt dan is dat geen probleem.
Dan kun je zelfs met je regenpak en al onder de douche om alles weer schoon te maken zonder nat te worden!
(Niet vergeten om toch maar spatborden op mijn fiets te gaan monteren!)

Gelukkig was het ook niet zo heel koud, tenminste... de laatste nacht was het dus -5?
ik moet zeggen dat ik het die nacht toch wel een tikkeltje fris vond en ik de tent eerst naar het toiletgebouw versjouwt heb om deze te kunnen ontdooien, anders had ik hem nooit in kunnen pakken.

Het was weer een fijn weekend met fijne mensen en fijn weer!
en een ervaring die ik weer in mijn zak kan steken!
Dank jullie wel!

Bij deze ook mijn foto's:
https://goo.gl/photos/2Vj2QyT4HeTBDX5Y8