Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Carnavalstocht 25 - 28 febr 2017: Limburg, België en Brabant - Forum Wereldfietser

Carnavalstocht 25 - 28 febr 2017: Limburg, België en Brabant

De Carnavalstocht 2017, zaterdag 25 februari tot en met dinsdag 28 februari, gaat vanaf station Schin op Geul via het Limburgse heuvelland, door België en eindigt in Tilburg.

Je kan er ook voor kiezen één of meerdere dagen mee te fietsen. Daarnaast kan je ook al op vrijdag kamperen.

De volledige route wordt binnenkort hier geplaatst, maar je kan je al wel aanmelden voor deze tocht.

Carnavalskleding is niet nodig, verkleed gaan als fietser is voldoende.

Alle onderstaande tarieven zijn onder voorbehoud en eventueel kan hier nog toeristenbelasting bij komen.

Vrijdag 24 februari

Wie op vrijdag al wil aansluiten is welkom op Camping Mareveld in Schimmert.
Kosten camping: EUR 8,00 p/p.

Zaterdag 25 februari

We fietsen vanaf de camping naar station Schin op Geul om daar de nieuwe deelnemers op te pikken. We fietsen dan door de Limburgse heuvels eindigen we net over de grens in Belgie op camping Natuurlijk Limburg in Voeren (Belgie).
We kunnen 's avonds van het jeugdhonk gebruik maken.
Kosten camping: EUR 7,50 p/p.

Zondag 26 februari
Op zondag fietsen we door Belgie om het Koninklijk Domein Fridheim Opgrimbie heen en eindigen we uiteindelijk in Maasmechelen op camping Salamander. Deze camping heeft een cafetaria, dat deze dag open zal zijn. De mensen die weer naar huis willen op zondagavond, kunnen de trein vanaf station Beek nemen.
Kosten camping: Informatie volgt.

Maandag 27 februari
We fietsen nog een dag door Belgie heen en slaan ons kampement op in Aarle-Rixtel op Ecofarm de Biezen. Hier kunnen we overdekt zitten bij een houtkachel.
Kosten camping: EUR 12,00 p/p.

Dinsdag 28 februari
We maken nog een mooie tocht door Brabant en nemen uiteindelijk afscheid van elkaar bij station Tilburg.

De dagafstanden zullen rond de 70 a 80 kilometer zijn, zodat we genoeg tijd hebben om van het carnavalsbier, pardon: van de koffie onderweg te genieten.

Alle campings, behalve die van vrijdag, hebben binnenruimtes of overkappingen om 's avonds droog te kunnen zitten.

Als je aan deze tocht wilt deelnemen verzoek ik je hiervoor aan te melden. Graag bij de aanmelding het volgende opgeven;
- Je naam
- Je telefoonnummer voor bij eventuele problemen of last-minute wijzigingen
- Welke dagen je meefietst
- Of je vrijdag al wil kamperen
- Je lidmaatschapnummer van de Wereldfietser

Wil je je aanmelden? Stuur dan een mailtje met bovenstaande gegevens naar carnaval@omzwerving.nl

Je kan ook één, twee of drie dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan, zodat ik de campings kan aangeven hoeveel fietsers er komen.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Joepie!
Prins MARK dun URSTE ALAAF ALAAF ALAAF!!!! :) :) :)
De routes zijn nog in de maak - ik ben voor maandag aan het proberen een andere camping te regelen omdat de afstand toch wel heel erg groot werd. Ik probeer de routes volgende week hier te plaatsen.
De routes zijn klaar. Je kan ze downloaden op https://www.dropbox.com/s/0ftmzefa4ebbs ... 7.zip?dl=0

Er zijn ook een paar wijzingen, te weten:

Zaterdag
De route van zaterdag vanaf Schin op Geul is bewust wat kort gehouden omdat het station voor velen wat afgelegen ligt en de reistijd lang kan zijn. We vertrekken we om 11:00 vanaf het station.

Maandag
Op maandag fietsen we naar een andere camping omdat de dagafstand wel erg groot werd naar Aarle-Rixtel. We rijden nu naar Nederweerd-Eind, waar we overnachten op camping De Riet. Deze camping kost EUR 5,00 (inclusief toeristenbelasting en warme douches) en heeft een binnenruimte waar we 's avonds kunnen zitten. Voor de mensen die op maandagavond weer naar huis gaan is er een route naar station Weert gemaakt.

Dinsdag
Op dinsdag rijden we via een mooie route naar station Eindhoven (in plaats van Tilburg).
He, wat jammer, ik zit dan net in Portugal.
Helaas doe ik dit jaar niet mee!
Dan moet je in Portugal maar hard 'Alaaf!' roepen, Anke :)
Hallo fiets vrienden
Ook dit jaar wil ik weer graag deelnemen aan de Carnavalstocht.
Groetjes
Henk de Leeuw
Nog een paar dagen en dan is het zo ver. Momenteel zijn we met 15 fietsers, maar mocht je ook nog mee willen fietsen dan kan je je nog aanmelden.

Dan kan door mij te mailen:

Graag bij de aanmelding het volgende opgeven;
- Je naam
- Je telefoonnummer voor bij eventuele problemen of last-minute wijzigingen
- Welke dagen je meefietst
- Of je vrijdag al wil kamperen
- Je lidmaatschapnummer van de Wereldfietser

Wil je je aanmelden? Stuur dan een mailtje met bovenstaande gegevens naar carnaval@omzwerving.nl
Er zijn ook een paar wijzingen, te weten:

Zaterdag
De route van zaterdag vanaf Schin op Geul is bewust wat kort gehouden omdat het station voor velen wat afgelegen ligt en de reistijd lang kan zijn. We vertrekken we om 11:00 vanaf het station.

Tsja, hmm, misschien is t wat betweterig, maar is het niet handiger dat de mensen op Beek Elsloo uitstappen en dan naar de camping fietsen?

Als je in Sittard overstapt ipv Roermond heb je 6 min overstaptijd naar de Arriva stoptrein van spoor 3 naar 3a.
Roald schreef:
Tsja, hmm, misschien is t wat betweterig, maar is het niet handiger dat de mensen op Beek Elsloo uitstappen en dan naar de camping fietsen?
Als je in Sittard overstapt ipv Roermond heb je 6 min overstaptijd naar de Arriva stoptrein van spoor 3 naar 3a.
Je zou zelfs de overstap de overstap kunnen laten en in Sittard beginnen te fietsen, dan minimaliseer je in ieder geval de overstappen en de tijd in de trein. Vanaf Sittard is de camping in Schimmert 12 km en vanaf Beek 8.

Ik heb de routes eens bekeken en er is een ding dat ik wel wil melden: ik vroeg me af of het veerpont in Eijsden (NL) al vaart. Volgens de website van VVV Zuid_limburg vaart het pas vanaf 17 maart en uiteraard alleen bij vaarbaar water.
Een probleem is het overigens niet: Het Albertkanaal volgen tot in Kanne en dan via de Mergelweg de stad in komen is zeker zo leuk en zelfs fietsvriendelijker.
Dat kan natuurlijk ook. We vertrekken om 10:00 van de camping, dus mensen die op zaterdag beginnen kunnen je ook heen gaan. Ik had het station en de tijd uitgekozen zodat vanuit heel Nederland een mogelijkheid is om op tijd daar te zijn. De tussenstop bij station Schin op Geul laat ik wel staan, zodat er een keus is waar je begint.

Ik heb de deelnemers al een mail gestuurd met een routewijziging om het niet-varende pontje te omzeilen :)
Let wel dat de dagafstand dan flink wordt als je in Beek of Sittard begint.
Quote van de dag

Ik kan niet kiezen:

"Ik vond het heel mooi, alleen jammer dat we ergens heen moesten."
- Astrid

"Precies de streepjes van je gps volgen: dat is vrijheid."
- Bernice

"Zit daar veel alcohol in, in Warme Krieken?"
- Astrid

Houden jullie die van de volgende dagen bij?
Och, geen quotes van anderen…maar niet te beroerd om een eigen gedachte te delen;

'Een trappist, ja, lekker. Twee trappist; knock out, vroeg naar bed.'

BertV

Heerlijk weekeind, goed gezelschap!

@ Marc; dank voor het regelen van route en campings.
Bedankt voor de leuke tocht mensen!
Roald en ik hebben vandaag in de laatste twee uurtjes toch nog de regenjas aan moeten trekken, na dagenlang droog weer. Maar in Bladel scheen het zonnetje alweer.

Marc, dank voor het organiseren!

Alle anderen: bedankt voor het gezelschap, ik vond het erg gezellig!
Hallo,

Ik heb geprobeerd wat foto's beschikbaar te krijgen voor wie ze wil. Hoop dat het gelukt is.

https://goo.gl/photos/1dMWmGXoh59hhBnz6

Gr. Corne.
Hoi Corné bedankt voor de foto's. Marc en de andere tochtgenoten nogmaals bedankt voor de gezellige tocht en avonden

Gr Peter
Na wat heen en weer gemail met de IT-helpdesk zit ik ook eindelijk op het forum.

Was inderdaad een erg geslaagd weekend, dus ook namens mij bedankt voor de organisatie en gezelligheid!

Met zoveel fietsende Brabanders tijdens de carnavalstocht: is er interesse in een rondje Eindhoven? Zoja, dan wil ik best een 1e aftrap doen :D

Vicky