Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deelnemers tentenveld Fiets en Wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Deelnemers tentenveld Fiets en Wandelbeurs

Op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Jaarbeurs te Utrecht komt een tentenveld. Hier staan géén fabrikanten of outdoorzaken, maar rugzaklopers en fietsers met hun tentjes en hun materialen. De veldje wordt ingevuld door de vereniging de Rugzaklopers, de Europafietsers en de Wereldfietser. Fietsers staan daar ook met hun fiets. Je laat zien hoe je in de praktijk kampeert, geeft aan het publiek informatie waarom je voor deze tent hebt gekozen en je geeft handige tips over jouw materialen. Helaas mag je vanwege de brandveiligheid geen brander aansteken.
Je kunt kiezen voor een dag of dagdeel, maar je krijgt een toegangsbewijs voor twee dagen, zodat je zelf ook nog wat tijd hebt om over de beurs te lopen en een lezing te bezoeken.
Heb je interesse? stuur even een PB-tje.
Activiteitencie WF schreef:Je kunt kiezen voor een dag of dagdeel, maar je krijgt een toegangsbewijs voor twee dagen, zodat je zelf ook nog wat tijd hebt om over de beurs te lopen en een lezing te bezoeken.
Mag je ook blijven slapen? Wel zo praktisch als je van ver komt fietsen en je voor een hele dag opgeeft maar ook de beurs nog wil bekijken...

Carl
Carl schreef:Mag je ook blijven slapen? Wel zo praktisch als je van ver komt fietsen en je voor een hele dag opgeeft maar ook de beurs nog wil bekijken...

Carl
Helaas, je mag niet overnachten in de Jaarbeurs. Een uitzondering geldt in geval van veel gestrande treinreizigers op Utrecht Centraal. Dan worden er in een lege hal veldbedden geplaatst.
Ik zat ook aan zoiets te denken, maar dan niet in de Jaarbeurs. Is er een wintercamping in de buurt?
Op 1-1,5 uur fietsen lijken er meerdere mogelijkheden te zijn. Dichterbij lijkt lastiger.
Verder nog een paar 'grotere' campings in de omgeving die heden open zijn. (Waarvan Minicamping 't Boomgaardje in Wijk bij Duurstede (~1u10m) het meest interessant lijkt.)
Mogen je spullen de nacht overblijven als ik in een hotel slaap?

In hoeverre kan de tent opgezet worden als het een tipi is? Die blijft alleen staan met haringen (of alternatieve mogelijkheid om de hoeken te fixeren).
Had wel leuk geweest, in de jaarbeurs kamperen :lol:
Misschien is Stayokay Utrecht - Bunnik iets.
Wil.
Hotels zat natuurlijk, maar ik dacht ineens als ik misschien toch een tent meeneem kan ik hem ook gebruiken. Dan is er verder natuurlijk nog wel die vraag over haringen/spijkers. Ik heb eerder nooit zo goed opgelet, maar hoe zet je die tenten op? Is er een houten vloer en zijn er spijkers?
Ik zag iedereen altijd bezig met (d)(D)uck(t)(-)( )(t)(T)ape(®)*.

*: Haakjes toepassen al naar gelang eigen voorkeur.
Wim schreef:Ik zat ook aan zoiets te denken, maar dan niet in de Jaarbeurs. Is er een wintercamping in de buurt?
Ha Wim, Maar hoe kun je kamperen als je tent op de jaarbeurs staat? Ik begrijp dat je een toegangsbewijs voor 2 dagen krijgt, dus neem aan dat je tent en fiets daar dat weekend binnen blijven staan?
Je kunt dan ook gebruik maken van VriendenopdeFiets adressen in Utrecht.
Ik woon dichtbij de beurs in Vinkeveen maar ben beginner en heb tot nu toe slechts twee lang lange fietstochten gemaakt met een Koga/rohloff combinatie en een Vaude Powerlizard tentje en Ortlieb tassen, weet niet of dat representatief is voor al die Echte Wereldfietsers die op dit Forum vertoeven.
Of gewoon dukteep :wink:
Ik weet niet of ducktape werkt met een tipi (Wickyuop 4).
Heb PB gestuurd, ben benieuwd, lijkt me een leuk weekend.
Camping de Berenkuil?

-hier stond een foute link-

Dichtbij, maar misschien niet helemaal wat de gemiddelde forumbezoeker zich voorstelt bij een leuke camping. Ik heb er ooit nog eens twee maanden gebivakkeerd voor ik een studentenkamer in Utrecht kon betrekken...

- en na de foutieve link weet ik niet eens meer zeker of de Berekuil in Utrecht nog wel bestaat... jammer :( -
Wellicht vanwege deze berichten? Bij het zoeken op Berekuil i.p.v. Berenkuil, kwam naar boven dat de nieuwe naam Budget Camping Utrecht is. Slechts open vanaf 1 april.
Het "tentenveldje" bestaat uit tapijttegels op beton. Je kunt dus geen haringen of spijkers in de grond slaan. Je kunt het dus proberen met de hulp van Duck Tape. Model tentje maakt niet zo uit. Oud ook niet. Het is geen gelikte show van een fabrikant. Je kunt daar laten zien hoe je kampeert.
De mensen die een PB-tje hebben verzonden krijgen een persoonlijke reactie.
Felix Fietst schreef:Wellicht vanwege deze berichten? Bij het zoeken op Berekuil i.p.v. Berenkuil, kwam naar boven dat de nieuwe naam Budget Camping Utrecht is. Slechts open vanaf 1 april.
Wat zijn de mogelijkheden via Vrienden op de Fiets? www.vriendenopdefiets.nl
Carl schreef:
Activiteitencie WF schreef:Je kunt kiezen voor een dag of dagdeel, maar je krijgt een toegangsbewijs voor twee dagen, zodat je zelf ook nog wat tijd hebt om over de beurs te lopen en een lezing te bezoeken.
Mag je ook blijven slapen? Wel zo praktisch als je van ver komt fietsen en je voor een hele dag opgeeft maar ook de beurs nog wil bekijken...

Carl

Misschien is er via https://www.warmshowers.org/ wat te regelen.
Of, misschien zijn er wel Wereldfietsers die deelnemers een slaapplaatsje kunnen aanbieden.
Hoeveel deelnemers voor het tentenveld zijn er inmiddels bekend? Ik ben zelf geïnteresseerd in de Luxe Outdoor Hexpeak, dus ik hoop dat die er tussen staat, maar tentjes kijken blijft altijd een leuke bezigheid :)